דף הבית / חדשות / ק.ט.מ: שוב מפסיקים ייצור
381755_KTM Components Center_KTM Components GmbH

ק.ט.מ: שוב מפסיקים ייצור

לפני כחודשיים, לאחר 90 יום של הליך ארגון מחדש, בק.ט.מ קיבלו את האישור לחזור לייצור ולהמשיך בהליך ההבראה; כעת החברה נאלצת לעצור שוב לשלושה חודשים; וגם מפסיקים לשווק את CFMOTO באירופה

תהליך ההבראה עליו עובדים בק.ט.מ במשך חודשים רבים נתקל בעוד מכשול, כאשר ספקי החלקים השונים מסרבים לשתף פעולה ולחזור לעבוד עם היצרנית האוסטרית. המשמעות היא עצירת פס הייצור לשלושה חודשים נוספים. במקביל, סוכנויות ק.ט.מ באירופה יפסיקו לשווק את אופנועי CFMOTO, שהיו חלק מהסכם שיתוף הפעולה ההדוק בין שתי היצרניות. 

בסוף חודש פברואר האחרון דיווחנו כי בק.ט.מ חוזרים לפעילות וממשיכים בהליך ההבראה. בדיון שנערך באותה התקופה בבית המשפט, לקראת סיום הימים של תחילת הליך ההבראה העצמית, הוחלט שהבעלים יזרימו מכיסם בשלב הראשון 50 מיליון אירו על-מנת לחזור לפעילות הייצור באמצע חודש מרץ 2025 כך שהחברה תוכל לחזור לפעילות רציפה. לאחר מכן, עד 23 במאי 2025, כלומר אחרי 90 יום נוספים, הבעלים ינסו למצוא את הדרך להזרים 548 מיליון אירו נוספים – שהם 30% מסך החובות של הקבוצה – ככל הנראה דרך משקיעים חיצוניים. מתווה זה אמור היה לאפשר לק.ט.מ לחזור לפעילות שוטפת, לייצר אופנועים ולמכור אותם, וכן להכניס מזומנים שיאפשרו את המשך הפעילות. הנושים קיבלו את המתווה שהוצע, וכאמור הייצור תוכנן להתחדש באמצע חודש מרץ.

ואכן זה מה שקרה, רק שחלק מאותם הסדרים כללו גם ביצוע 'תספורות' אגרסיביות לנושים השונים, ובתוכם ספקי החלפים השונים. אלו, שלא הייתה להם ברירה אלא לקבל – לפי הדיווחים – בין 40% ל-60% מגובה החוב, בוחרים כעת לא להמשיך לעבוד עם ק.ט.מ. בשיחת זום, שהתקיימה עם עובדי פסי הייצור באוסטריה לבין המנכ"ל חדש, גוטפריד נוימייסטר, דווח שק.ט.מ נאלצים להפסיק את הייצור לפחות עד ל-27 ביולי השנה, כלומר לפחות לעוד 3 חודשים. זוהי מכה נוספת שבק.ט.מ יידרשו להתמודד לאחר שבימים האחרונים גם דווח כי רשת ההפצה של אופנועי CFMOTO מסין, אשר עובדים בשיתוף פעולה עם ק.ט.מ, תופסק. למעט בישראל, שכאן יש יבואן שונה לכל מותג, אופנועי CFMOTO נמכרים בסוכנויות ק.ט.מ ובכך לא צריכות להשקיע ברשת הפצה, כאשר מנגד בק.ט.מ גוזרים עמלה על כל מכירה.

כל זה מגיע על רקע קריסת מניית ק.ט.מ בחודשים האחרונים של 2024, וזאת כתוצאה ממשבר פיננסי עצום: על-פי הדיווחים, במחסני החברה ואצל הסוכנים ברחבי העולם יש כ-270 אלף אופנועים אשר יוצרו אך לא נמכרו ללקוחות. המצב הזה קרה בעיקר בגלל היעדים הגבוהים והבלתי אפשריים שבק.ט.מ הציבו לסוכנים, ובשנים האחרונות ראינו את זה גם אצלנו בישראל אצל יבואנית ק.ט.מ, דל"ב מוטוספורט, ואצל יבואנית הוסקוורנה וגאס גאס, עופר-אבניר. המצב הזה גרם לחובות אדירים לספקים השונים, בסך של יותר מ-2 מיליארד אירו, וחלק גדול ממנו נובע מהיבריס של מנהלי החברה.

על-מנת להתמודד עם המשבר, הוחלט בבית המשפט על הליך הבראה עצמית בן 90 יום, שהחל בסוף חודש נובמבר 2024 והסתיים, כאמור בחודש פברואר, ושבמסגרתו כאמור מונה מנכ"ל חדש, גוטפריד נוימייסטר במקומו של סטפן פירר, שהוא גם הבעלים של פירר מוביליטי, קבוצת העל המחזיקה במותגים ק.ט.מ, הוסקוורנה, גאס גאס ו-WP. נוימייסטר אמון על הליך ההבראה. בנוסף, פסי הייצור נעצרו בזמנו ל-90 ימים, ובק.ט.מ קיצצו בכל מקום אפשרי – פיטרו מאות עובדים, השהו מענקים, סגרו קבוצות מרוצים, הפסיקו מימון סדרות מרוצים ואף מכרו בחזרה את המניות של MV אגוסטה לאיטלקים.

נמשיך לעקוב ולעדכן.

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

Motoguzzi Griso 4

נוסטלגיה: מוטוגוצי גריסו

השבוע נתקלנו במוטוגוצי גריסו המיוחד של זיו אופנהיים, וזו הזדמנות טובה להיזכר בנייקד המיוחד של מוטוגוצי שיוצר במשך 11 שנים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן