מנוע טווין מקבילי בנפח חדש במשפחת דגמי הכביש של ק.ט.מ יניע לא פחות מחמישה דגמים שונים של ק.ט.מ, ובתוכם שניים שלא צפינו להם בעבר.
כבר בשנה שעברה דיווחנו לכם על התוכניות של ק.ט.מ להציג מנוע טווין מקבילי חדש בנפח חדש עבורם – 490 סמ"ק. המנוע החדש שעליו עובדים בק.ט.מ, כאמור טווין מקבילי בנפח של כ-500 סמ"ק, צפוי להיות חוליה נוספת בסדרת האופנועים הקטנים והבינוניים של ק.ט.מ, ולהציע אלטרנטיבה נוספת לאופנועים בקטגוריית A1 (באירופה A2). קרוב לוודאי שהוא יפיק את מלוא ההספק המתאפשר בקטגוריה המוגבלת – 35 קילוואט (47.6 כ"ס), והוא יציע מומנט רב יותר מאשר מנוע הסינגל 375 סמ"ק שמותקן ב-390 דיוק וב-RC390. למעשה, המנוע החדש צפוי להתחרות ראש בראש במנוע הטווין המקבילי של הונדה בנפח 500 סמ"ק שנמצא בסדרת ה-CB500 המצליחה. הערכות מסוימות, אגב, מדברות על הספק אף גבוה יותר של 60-55 כ"ס בגרסה לא מוגבלת. המנוע ישולב בדגמים הבאים:
- 490 דיוק
- RC490
- 490 אדוונצ'ר
- 490SMC (סופרמוטו)
- 490 אנדורו
על שלושת הדגמים הראשונים ברשימה ידענו, אך השניים החדשים מפתיעים ומעניינים ויתבססו כמובן על דגמי ה-690 החדשים בתצורת האנדורו וסופרמוטו, שהוצגו לאחרונה בישראל.
על-פי עיתוי הפרסום בעולם, סביר להניח שאחד או יותר מדגמי ה-490 סמ"ק יוצגו בתערוכת מילאנו הקרובה בנובמבר. נמשיך לעדכן.