ברויאל אנפילד מציגים את הגרילה 450 – גרסת הסקרמבלר המבוססת על ההימליאן 450 החדש.
לאחר הטיזר מלפני שבועיים מציגים ברויאל אנפילד באופן רשמי את הגרילה (Guerrilla) 450, אשר מהווה את גרסת הסקרמבלר במשפחת ה-450 החדשה ומיועד להתחרות באופן ישיר בטריומף סקרמבלר 400X החדש. הבסיס, כאמור, הוא ההימליאן 450 החדש, כשכאן מייעדים אותו לרכיבת כביש בלבד.
באופן טבעי יש כאן שימוש במנוע צילינדר יחיד החדש בנפח 451 סמ"ק , ולראשונה מרויאל אנפילד – מקורר נוזל. הנתונים זהים, כאשר המנוע מפיק 40 כ"ס ב-8,000 סל"ד ו-4 קג"מ. יש 4 שסתומים וגל זיזים עילי כפול (DOHC), הזרקת דלק ותיבת ההילוכים בת 6 מהירויות. בגורילה ניתן לבחור בין שני מצבי רכיבה – ספורט ואקו.
השלדה הראשית זהה להימליאן, כאשר שם היא חדשה לגמרי. השוני העיקרי בין הגרסאות נמצא בזווית ההיגוי, בשלדת הזנב ובזרוע האחורית. זווית ההיגוי צומצמה ב-4° (21.1° בגורילה) לטובת היגוי זריז יותר. שלדת הזנב וכן הזרוע האחורית קצרים במעט, מה שמקצר את נתון בסיס הגלגלים ב-40 מ"מ לסך של 1,440 מ"מ. החישוק הקדמי בקוטר 21″ הוחלף למידה בקוטר 17″, ויש את אותו הקוטר גם מאחור, כשמידות הצמיגים הם 120/70 מלפנים ו-160/60 מאחור. לטובת המיקוד על יכולות הכביש, מהלכי הגלגל של 200 מ"מ בהימליאן קוצרו משמעותית ל-140 מ"מ מלפנים ו-150 מ"מ מאחור, כשמזלג השוואה הקדמי בקוטר 43 מ"מ נטול יכולות כיוונון ולבולם האחורי יש אפשרות לכיוון עומס קפיץ. גובה המושב עומד על 780 מ"מ והמשקל המלא על 184 ק"ג.
מבחינת אבזור יש כמובן מערכת ABS המחויבת על-פי התקנות, מסך TFT עגול ומודרני עם קישורית לסלולר ופנסי LED היקפיים.
הרויאל אנפילד גרילה 450 ממוצב כגרסת הסקרמבלר במשפחת ה-450 וגם כגרסת הכניסה או הבסיס. זה מתבטא גם במחיר אשר נמוך באירופה בכ-900 אירו לעומת ההימליאן 450. אם נשווה את המחירים לישראל, שכאן ההימליאן עולה 37 אלף ש"ח (לגרסת הבסיס) אזי נצפה למחיר סביב 35 אלף ש"ח ומטה. נעדכן בהמשך במועד ההגעה לישראל ובמחירו המדויק.
השם הוא Guerrilla ולא גורילה , השם נובע מספרדית כפרוש ל שיטת לחימה המתבצעת על ידי כוחות קטנים .מלחמת גרילה .