צילום: בני דויטש
צילום: בני דויטש; עריכה: קובי בר-און
כשמגיע ארצה רוכב ברמה עולמית זו תמיד חוויה לראות אותו רוכב. כשמגיע רוכב סטאנטס – זו חוויה כפולה ומכופלת. הפעם האחרונה שרוכב סטאנטס ברמה עולמית הגיע ארצה הייתה במסגרת פורמולה ירושלים, אז הגיע כריס פייפר עם הב.מ.וו F800R שלו. מאז עברו כמה שנים, ובשבוע שעבר הגיע ארצה רוק בגורוס – רוכב הסטאנטס הרשמי של ק.ט.מ עם הדיוק 200 שלו.
המופע נערך בחניון הנתיב המהיר שעל כביש תל-אביב – ירושלים, במסגרת אירוע MOTOXP של ד.ל.ב מוטוספורט וחברת האם דוד לובינסקי, והגיעו אליו אלפי אנשים – רוכבים, נהגים, משפחות וילדים. המופע – כאמור חוויה, והשליטה של בגורוס באופנוע היא פנומנלית.

רוק בגורוס הסלובני בן ה-27 התחיל לרכב על אופנועים לפני פחות מ-10 שנים, כשהיה בן 17. הוא בא ממשפחה ענייה ולכן רכש את האופנוע שלו מאוחר יחסית, אחרי שחסך כסף שהרוויח מעבודה כשוטף כלים ועוד עבודות מזדמנות. מהר מאוד הוא נמשך לסטאנטס, וגילה שהוא לא רע בתחום. החל מלפני 5 שנים הוא רוכב רשמי של ק.ט.מ, והוא מספר שמאז חייו השתנו מהקצה אל הקצה. כשגריר רשמי של ק.ט.מ בתחום הכביש הוא עובר ממדינה למדינה ומקיים מופעי ראווה, כשעל הדרך הוא נפגש ורוכב עם רוכבי הדיוק וה-RC המקומיים. הוא מספר שבמדינות מסוימות הוא יוצא לרכיבה עם מאות רוכבים, כשמאחוריו קילומטר של נחיל כתום. אהבנו במיוחד את העממיות, הצניעות והשיחה בגובה העיניים של בגורוס עם הקהל, על אף שהוא מציין שלפעמים זה מתיש.
האופנוע שעליו רוכב בגורוס הוא ק.ט.מ דיוק 200. לטענתו זהו אופנוע נהדר לפעלולי סטאנט, בעיקר בשל המשקל הנמוך וקלות התפעול. הבסיס הוא ק.ט.מ דיוק 200 שבוצעו בו שינויים על מנת להתאים לעבודת סטאנט. המנוע מקורי לגמרי, אולם מערכת הפליטה היא של אקראפוביץ' – חברה סלובנית שנותנת חסות אישית לבגורוס. פרט לכך יש גלגל שיניים אחורי ענק, כידון בהתאמה אישית, מערכת בלימה אחורית נוספת לתפעול ביד שמאל, מערכת בלימה קדמית משופרת, ווילי בר, מיכל דלק מעוך לנוחות, מושב בהתאמה אישית, רגליות תמיכה נוספות שגם משמשות כסליידרים – מאחור ועל ציר הגלגל הקדמי, מיגונים לאופנוע מנפילות, וזהו.
צפו בווידאו ובגלריה ותתרשמו מהיכולות של הרוכב המגניב הזה.