אם לא מחשיבים את ה-701 סופרמוטו, אז צמד הדגמים שהוסקוורנה הציגה היום הם פתיחת הציר של הוסקוורנה לעולם אופנועי הכביש, ואת הדרך הזה עושה החברה בסטייל לא נורמלי. הוסקוורנה מציגה היום את ה-VITPILEN 401 ואת ה-SVARTPILEN 401 – צמד דגמי רטרו עתידניים שמשלבים מאפיינים מאופנועי העבר עם עיצוב שהוא לא רק מודרני אלא ממש עתידני ופורץ דרך.
צמד הדגמים יושבים על פלטפורמה מכאנית זהה, המגיעה בכלל מהדיוק 390 של חברת האם – ק.ט.מ. זה אומר מנוע צילינדר יחיד בנפח 375 סמ"ק שמפיק 44 כ"ס, עם מערכת הזרקת דלק מודרנית ומצמד מחליק, ושלדת מסבך משולשי פלדה שהגיעה מהדיוק הנוכחי ולא החדש שרק הוצג היום. מיכל הדלק בנפח 9.5 ליטרים, הבולמים, כמו בדיוק, הם של WP, ויש מערכת ABS מתקדמת של בוש, כמו גם פנסי LED. על הפלטפורמה הזו בנו בהוסקוורנה עבודת גוף מיוחדת שמבטאת, לטענתם, את רוח אופנועי הכביש המודרניים של המותג.
VITPILEN 401
ה-VITPILEN (חץ לבן בשוודית), הוא מעין קפה רייסר מודרני. הוא מגיע עם חישוקי שפיצים וצמיגי מצלר M5 דביקים במידות כביש ספורטיביות. תנוחת הרכיבה שוכבת יחסית, בזכות צמד הקליפ-אונים, והמושב בנוי מיחידה אחת ארוכה. מערכת הפליטה עשויה מפלדה ואלומיניום, והעיצוב נקי, זורם, ולטעמנו יפהפה.
SVARTPILEN 401
ה-SVARTPILEN 401 (חץ שחור בשוודית) לוקח את הקונספט לכיוון סקרמבלר אורבאני מודרני. תנוחת הרכיבה זקופה יותר בזכות הכידון הגבוה, המושב מדורג, מערכת הפליטה מעוצבת ברוח האופנוע, יש מגני ידיים כדי להקנות אוריינטציית שטח, וגם הצמיגים תואמים – פירלי סקורפיון ראלי STR דו-שימושיים.
צמד הדגמים הללו הם הדגמים הסדרתיים, ותחילת השיווק מתוכנן לסתיו הבא, כלומר בעוד קצת פחות משנה.
VITPILEN 401 AERO
זהו דגם נוסף שהוצג על בסיס הפלטפורמה הזו, אולם כקונספט בלבד, כדי להציג את הכיוון אליו הולכת הוסקוורנה באופנועי הכביש הבאים שלה. כך לדעת הוסקוורנה צריך להיראות אופנוע כביש עם פיירינג (ראו בגלריה)
במילה אחת: מדהים!