דף הבית / חדשות / רכבי ה-SBS עולים מדרגה – המאבריק X3 בארץ
mavrick-x3-003

רכבי ה-SBS עולים מדרגה – המאבריק X3 בארץ

אבניר משיקה את הקאן-אם מאבריק X3 - רכב SBS שמגדיר מחדש את המושג טירוף

רכבי ה-SBS (ר"ת Side By Side) נמכרים היטב בישראל – כ-1,000 כלים בשנה, והמספרים רק גדלים מאז הגיע ארצה ה-RZR800 של פולאריס לפני כעשור. בנוסף, הם הולכים ומשתדרגים – במנועים, בשלדות, במתלים ובעיצוב, וכפועל יוצא גם היכולות שלהם משתפרות.

כעת מגיע ארצה כלי חדש שמעלה את רף הביצועים – הקאן-אם מאבריק X3 על שלוש גרסאותיו.

קאן-אם מאבריק X3
קאן-אם מאבריק X3

בבסיס שלושת הכלים מנוע 3 צילינדרים מוגדש טורבו שמפיק 154 כ"ס, אולם האבולוציה העיקרית ב-X3 נמצאת בשלדה ובמכלוליה: מדובר בשלדת צינורות פלדה חדשה וקשיחה שבה הבולמים האחוריים מעוגנים גבוה מאוד, קרוב לראשי הנהג והנוסע, כשיחידת המתלה-בולמים (זרועות עוקבות) היא מהסוג שמותקן בטרופי-טראקס. המשמעות היא, כמו שהסביר עידו כהן, שהנוסעים נמצאים בתוך זרימת הכוחות שעל השלדה ולא מעליהם כמו ב-SBS אחרים, מה שאמור להגביר משמעותית את היציבות.

אבל זה לא רק מיקום הבולמים. הבולמים עצמם הם מהטובים שיש לתעשייה להציע (בדגם היוקרתי אלו בולמים של פוקס עם מעברים חיצוניים), מהלכי גלגל אימתניים שנעים בין 51 ס"מ ל-61 ס"מ, תלוי בדגם, ותכנון הנדסי שמציב את הרכב, את הנוסעים ואת מרכז הכובד נמוך מאוד. תוסיפו לזה ממד רוחב גדול ותקבלו, ככל הנראה, את ה-SBS היציב ביותר שיש בשטח, עם מעט מאוד זווית גלגול והרבה מאוד מהלך מתלה. עכשיו נזכיר את 154 כוחות הסוס, וכבר בא לנו לתת עליו גז.

מתלה אחורי בהשראת טרופי-טראקס
מתלה אחורי בהשראת טרופי-טראקס

אם מדברים על ביצועים, אז בקאן-אם מצהירים שהתאוצה מ-0 ל-60 מייל לשעה (96 קמ"ש) עומדת על 4.5 שניות בלבד. בשטח, כן?

מה עוד חדש? מיקום המושבים מציב את הנוסעים קרוב למרכז, אך לא קרוב מדי אחד לשני. יש הגה חדש קטום בחלקו התחתון, פנסי LED מלפנים ומאחור, ועיצוב חדש ומודרני.

ה-X3 מיוצר ב-3 גרסאות.

  • X3, עם מהלך מתלים של 51 ס"מ ובולמי פוקס פודיום 2.5, צמיגי "28, רוחב סרנים "64
  • X3 X rs, עם מהלך מתלים של 51 ס"מ, בולמי פוקס פודיום 2.5 מלפנים ו-3.0 מאחור, צמיגי "29, רוחב סרנים "64
  • X3 X ds, עם מהלך מתלים של 61 ס"מ מאחור ו-56 ס"מ מלפנים, בולמי פוקס פודיום 2.5 ו-3.0, צמיגי "30 ורוחב סרנים "72

המחירים לא לכל כיס: 173,000 ש"ח, 184,000 ש"ח ו-200,000 ש"ח בהתאמה, כשבתקופת ההשקה ישנה הנחה של 7,000 ש"ח על כל אחד מהכלים, וכן חבילת תוספות מקוריות של קאן-אם בשווי 25 אלף ש"ח.

על זה אנחנו בהחלט הולכים לתת גז!

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

SYM-ADX300-URI-02

חדש בארץ: סאן-יאנג ADX300 אדוונצ'ר

ה-ADX300 החדש של סאן-יאנג מגיע לישראל עם עיצוב אדוונצ'ר מודרני ועם אבזור ואלקטרוניקה מכובדים; המחיר: 36 אלף ש"ח

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן