דף הבית / מכונות / רכיבה ראשונה: אפריליה קאפונורד 1200
image011

רכיבה ראשונה: אפריליה קאפונורד 1200

אדוונצ'ר-תורר לכביש עם יכולות דינמיות גבוהות וקצת פחות אלקטרוניקה ממובילי הקטגוריה

צילום: בני דויטש

  • יתרונות: מנוע אדיר, התנהגות דינמית מעולה, נוחות, אבזור, מחיר
  • חסרונות: תצרוכת דלק וטווח נסיעה
  • שורה תחתונה: אדוונצ'ר-תורר מוטה כביש משובח עם מעט פחות אלקטרוניקה מהמתחרים היקרים, אבל אלטרנטיבה ראויה במחיר מצוין
  • מחיר: 125,000 ש"ח
  • מתחרים: דוקאטי מולטיסטראדה, ב.מ.וו S1000XR, קאוואסאקי ורסיס 1000, ימאהה MT-09 טרייסר
  • נתונים טכניים: מנוע וי-טווין 90 מעלות, 125 כ"ס, 11.7 קג"מ, 6 הילוכים עם מצמד הידראולי, גובה מושב 840 מ"מ, משקל יבש 228 ק"ג, צמיגים 120/70ZR17, 180/55ZR17
אפריליה קאפונורד 1200 - בנוי על בסיס דורסודורו
אפריליה קאפונורד 1200 – בנוי על בסיס דורסודורו

מה זה?

הקאפונורד הוא אופנוע האדוונצ'ר-תיור החדש של אפריליה. המקור היה מבוסס בעבר על ה-RSV1000, והנוכחי על בסיס הפלטפורמה של הדורסודורו 1200, כולל השלדה והמנוע המצוין שמותן מעט ל-125 כ"ס. בגרסת ה-Travel Pack שמגיעה ארצה הוא מציע שפע אלקטרוניקה, כמו ABS, בקרת החלקה, בקרת שיוט, מתלים סמי-אקטיביים מתכווננים חשמלית, 3 מצבי ניהול מנוע (ספורט, תיור וגשם) ומחשב דרך, ובנוסף גם אבזור מקורי כמו סט מזוודות צד תואמות ורגלית אמצע. יחד עם זאת, האלקטרוניקה והבקרות הם קליק אחד מתחת למובילי הקטגוריה ובראשם הדוקאטי מולטיסטראדה DVT. המחיר בהתאם, ולכן הוא מהווה אלטרנטיבה במחיר שפוי יותר. ואחרי הכל הוא גם נראה מצוין, במיוחד החזית המרשימה עם העיצוב בסגנון אופנועי הספורט של אפריליה.

ביצועים

ברמה גבוהה ביותר, כמו שהתרגלנו מהאופנועים של אפריליה. את מנוע הווי-טווין כבר בחרנו לא מזמן כאחד מעשרת המנועים האהובים עלינו. פה הוא מותן מעט בהספק ל-125 כ"ס לטובת עיבוי הטווח היעיל, והוא בהחלט חזק וגמיש, ובנוסף הוא מרגש, כמו שווי-טווין ספורטיבי גדול וחזק יודע לרגש. הקאפונורד גם נוח מאוד. יש המון מרחב לרוכב והכידון רחב ונוח, המושב מפנק, גם לרוכב וגם למורכבת. בעיר, עם סט המזוודות, הוא מעט רחב – כמו כל אדוונצ'ר גדול, והוא גם מרבה להפעיל את המאוורר שמעיף חום לרגליים, אבל כשיוצאים מחוץ לעיר מגלים מכונת תיור נוחה ומהנה. בכבישים מפותלים הוא מלך, והמשקל הגבוה בהחלט לא מורגש. הקאפונורד נכנס לפניות בקלות, ובנוסף הוא מרגיש יציב מאוד ומאפשר לפתוח גז לרווחה. רק במהירויות גבוהות של 180 קמ"ש ומעלה על הצד גילינו מעט נדנודים מהפרונט, לא משהו בלתי נסבל או מסוכן. השורה התחתונה היא שמדובר באופנוע אדוונצ'ר-תיור עם התנהגות מעולה.

125 אלף ש"ח לאדוונצ'ר-כביש מאובזר
125 אלף ש"ח לאדוונצ'ר-כביש מאובזר

איך זה מרגיש?

כמו מכונה מהודקת ומהוקצעת ולא כמו אופנוע בשנתו הראשונה. לבד או בזוג, ברכיבה רגועה או ספורטיבית, עם המזוודות או בלי. הנוחות גבוהה, ומיגון הרוח אמנם לא מהגדולים בקטגוריה, אבל יחסית יעיל. הבולמים קשיחים אבל סופגים, וזאת בשל ההידראוליקה המעולה, וההיגוי קליל עם יציבות גבוהה של האופנוע בפניות. מאוד אהבנו את הנוכחות המרשימה, במיוחד בצביעה האדומה, וכך גם הסובבים אותנו – שכן האופנוע הזה מושך מבטים ותשומת לב מהסביבה כמו שמעט אופנועים עושים. הקאפונורד הוא בהחלט אופנוע שהיינו חיים איתו ביום-יום, ואפילו בזוגיות ארוכת טווח.

אפשרויות השליטה באלקטרוניקה פשוטות ואינטואיטיביות, וכל הבקרות ניתנות לניתוק. פחות אהבנו את בקרת השיוט, שיודעת להתייצב רק על המהירות הנוכחית בלי אפשרות להאצה או האטה על ידי כפתורים.

עלויות

אז הקאפונורד אמנם מציע קצת פחות מהאדוונצ'ר-תוררים המובילים בקטגוריה, אבל הוא גם עולה פחות – משמעותית פחות. ב-125 אלף שקלים מקבלים את גרסת ה-Travel Pack, שכוללת מתלים סמי-אקטיביים, סט מזוודות ורגלית אמצע, ולדעתנו זהו מחיר מצוין. הקאפונורד מהווה אלטרנטיבה מצוינת למי שלא רוצה להשכיב 145 אלף ש"ח על ב.מ.וו S1000XR או 177 אלף ש"ח על מולטיסטראדה 1200 בגרסת S ו-143 אלף ש"ח לגרסה הרגילה. החיסרון הגדול של הקאפונורד הוא תצרוכת הדלק, שעמדה על כ-11 ק"מ/ל', ועם מיכל דלק של 24 ליטרים – ב-250 ק"מ כבר נוסעים כמעט על אדים. ועדיין, למרות זאת, זה עדיין אופנוע אדוונצ'ר-כביש ברמה גבוהה ביותר.

וגם נותן בראש לאופניים...
וגם נותן בראש לאופניים…

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 47, רוכב על אופנועים 31 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

Vespa 946 Snake (1)

וספה 946 – מהדורה מיוחדת לשנת הנחש הסינית

בפיאג'ו מציגים גרסה מיוחדת של הווספה 946 בעיצוב המוקדש לשנת הנחש הסינית; זוהי הגרסה השלישית מתוך 12, כאשר גם בכל אחת מהשנים הבאות תוצג גרסה מיוחדת אחרת

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן