דף הבית / מכונות / רכיבה ראשונה: אפריליה שיבר 750
image037

רכיבה ראשונה: אפריליה שיבר 750

הנייקד וי-טווין של אפריליה מוצע כעת ב-63 אלף ש"ח ומהווה עסקה מצוינת

צילום: בני דויטש

  • יתרונות: מנוע גמיש עם ניהול מנוע איכותי, התנהגות כביש, מחיר
  • חסרונות: כבד, בולמים פשוטים
  • שורה תחתונה: נייקד אירופאי מודרני עם מנוע וי-טווין מעולה, התנהגות טובה ומערכת ABS במחיר מצוין
  • מחיר: 63,000 ש"ח
  • מתחרים: ימאהה MT-07, ימאהה MT-09, קוואסאקי Z800, סוזוקי GSR750, דוקאטי מונסטר 821, MV אגוסטה ברוטאלה 675 ו-800
  • נתונים טכניים: מנוע וי-טווין 90 מעלות, 749.9 סמ"ק, 95 כ"ס, 8.25 קג"מ, 6 הילוכים, מצמד הידראולי, גובה מושב 810 מ"מ, צמיגים 120/70ZR17, 180/55ZR17
אפריליה שיבר 750
אפריליה שיבר 750

מה זה?

השיבר הוא דגם ותיק של אפריליה והוא אפילו הגיע ארצה ב-2010, אבל כעת, עם ההתמקדות של היבואנית עופר-אבניר בשוק הנייקדים, הוא מיובא ארצה מחדש במחיר אטרקטיבי מבעבר. השיבר בנוי על הפלטפורמה של הדורסודורו 750 – אותה השלדה, אותו המנוע, אותם הגלגלים והבלמים, וגם הבולמים דומים מאוד (מהלך ארוך יותר בדורסודורו וגאומטריה מעט שונה). רק עבודת הגוף שונה – זה נייקד וזה היפרמוטו.

בשנת 2015 השיבר זכה למתיחת פנים. העיצוב עודן ועודכן, הבולמים עודכנו, ונוספה מערכת ABS כסטנדרט. מאז הדגם לא השתנה למעט גרסאות צביעה, וזה הדגם שמגיע עכשיו ארצה לסיבוב שני.

בבסיס האופנוע מנוע וי-טווין 750 סמ"ק גמיש וחזק, עם מערכת הזרקת דלק מודרנית בעלת מצערת חשמלית ו-3 מצבי ניהול מנוע – ספורט, תיור וגשם. השיבר מציע עיצוב נאה, מיגון רוח פצפון, נוחות גבוהה יחסית לנייקד והתנהגות כביש טובה ומהנה עם מגבלה אחת – הבולמים.

בנוי על בסיס הדורסודורו 750
בנוי על בסיס הדורסודורו 750

ביצועים

השיבר מציע חבילת ביצועים טובה למדי, עם כמה מגבלות. המנוע גמיש מאוד ביחס לנפח, ובאופן כללי אנחנו מתחברים לאופי הווי-טוויני הספורטיבי שלו. יש מומנט זמין כבר מסל"ד נמוך, והוא אמנם לא סופר-זריז, גם לא במצב ספורט, אבל הוא מספק משיכה ותאוצה נאות עם אופי ספורטיבי. ההספק אמנם מוגבל ל-95 כ"ס, אבל בשום שלב לא באמת היה חסר כוח, גם ב-200 קמ"ש פלוס. את זמננו חילקנו בין התגובות הנעימות של מצב התיור לבין התגובות החדות של מצב הספורט, שלעתים היו חדות מדי וחייבו ריכוך של פתיחת מצערת בעזרת שימוש במצמד ההידראולי המצוין.

ההתנהגות הדינמית טובה יחסית. הוא מאוד מהנה בכבישים מפותלים ונותן תחושת ביטחון של אחיזה ויציבות. יחד עם זאת, זה לא אופנוע 'תלת-ממדי' כמו MT-09 או MT-07, והוא אוהב להיות צמוד ומהודק על שני הגלגלים לקרקע. אפשר לסחוט ממנו רכיבה ספורטיבית בקצבים יפים מאוד, אבל אז יבואו לידי ביטוי הבולמים עם ההידראוליקה הפשוטה יחסית, שהם צוואר הבקבוק הספורטיבי של האופנוע הזה. למנוע, לשלדה, לגלגלים, לצמיגים (דאנלופ קואליפייר) ולבלמים יש עוד הרבה לתת. הבלמים, אגב, מעולים, ומגובים במערכת ABS איכותית שלא ממהרת להתערב, גם לא באחורי, ועם מספיק רגש מאפשרת גם רולינג סטופי.

התנהגות מצוינת
התנהגות מצוינת

איך זה מרגיש?

השיבר הוא אופנוע 'פול-סייז', וככה בדיוק הוא מרגיש. הוא אפילו קצת כבד, במיוחד בפרונט. זה מרגיש מצוין ביציבות של האופנוע, אבל קצת פחות אם אתם חובבי ווילי'ז. נקודה לזכות השיבר היא נוחות המושב ותנוחת הרכיבה. אפשר לבלות זמן רב באוכף מבלי לשפר עמדה, וגם בהרכבה המצב טוב מאוד – בטח ביחס לנייקד בינוני.

מהירות השיוט הנוחה עומדת סביב 140-150 קמ"ש, ובמהירות הזו יש הרבה רזרבות כוח לעקיפה. במהירות הזו גם מיגון הרוח הקטן סביר למדי, ועם רכינה קלה קדימה לא באמת סובלים. במהירויות גבוהות יותר כבר יהיה פחות נעים, אבל השיבר לא מיועד לבלות במהירויות גבוהות לאורך זמן. בסך הכל מדובר בכלי ורסטילי מאוד שעשוי לשמש ככלי תחבורה יומיומי לרכיבות אורבאניות ובינעירוניות, וגם בכלי כיפי מאוד לרכיבות סוף שבוע.

אופנוע כיפי
אופנוע כיפי

עלויות

כמו שכתבנו על ה-GSR750 של סוזוקי, גם האפריליה שיבר זוכה להיות חלק מהאסטרטגיה של עופר-אבניר להחדרת נייקדים לשוק הישראלי. מחירו נקבע על 63 אלף ש"ח כולל כל האגרות – נמוך בלמעלה מ-20 אלף שקלים ממחירו של אחיו, הדורסודורו 750. המחיר הזה נמצא בדיוק בין ה-MT-07 לבין ה-MT-09 של ימאהה, והוא נמצא בדיוק ביניהם גם בתחומים נוספים כמו הספק וביצועים. בכל אופן, זהו מחיר מצוין לחבילה טובה, גם אם לא מושלמת.

התחזוקה מתבצעת בכל 10,000 ק"מ (טיפול קטן – 885 ש"ח), כשבכל 20 אלף ק"מ יש טיפול גדול ומקיף יותר (2,570 ש"ח).

63 אלף ש"ח
63 אלף ש"ח

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 41, רוכב על אופנועים 25 שנה ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

CRF

כך נראה (ונשמע) ההונדה CR החשמלי

ההונדה CR החשמלי ביצע מספר הקפות במסגרת אליפות יפן במוטוקרוס; צפו בווידאו המתעד את הרכיבה הראשונה

5 תגובות

  1. למה אין אזכור לאופנועי הונדה בכלל כגון cb650 או cbr659f כמתמודדים
    מול האופנוע הנ״ל ?

  2. שאלה לאביעד ורוכבים אחרים על הכלי אם יש.
    במבחן בדוגרי ב-2011 לשיבר GT נכתב: "תנוחת הרכיבה קצת לא טבעית וזוית הצידוד של הכידון ממש מוגבלת. מנוע וי-טווין מוזרק גם הוא לא בדיוק הדבר הכי חלק במעברי גז סגור-פתוח עירוניים טיפוסיים"
    האם אתה שותף לדיאגנוזה? האם משהו מהנ"ל השתנה בדגם של 2015?

    • אביעד אברהמי
      אביעד אברהמי

      פחות שותף.
      תנוחת הרכיבה, לפחות עבורי, הייתה מצוינת ונוחה כמו שכתבתי. גם זווית צידוד הכידון סבירה פלוס.
      לגבי תגובות המנוע, כתבתי שפתיחת גז במצב ביצעתי לרוב עם קלאץ' כדי להחליק את הפתיחה המעט אגרסיבית. במצב T לא היה צורך כי הוא נעים לשימוש.

  3. הי אביעד,
    מספר שאלות:
    1. בגרסה הקודמת לוח השעונים היה לא קריא בעליל באור יום, האם חווית את אותו הדבר?
    2. החוסר בתמונות/וידאו מאוד מורגש, האם זה בגלל שזוהי "רכיבה ראשונה"?
    3. אתם מציבים פוסטים שמוגדראים כרכיבה ראשונה לא מעט פעמים. מה מוגדר אצךכם כרכיבה ראשונה והאם יש לו"ז לטובת סקירה מלאה?

    יום נפלא!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO