דף הבית / גריד / רכיבה ראשונה: בנלי 502C קרוזר
Benelli-502c-test-PH

רכיבה ראשונה: בנלי 502C קרוזר

הקרוזר החדש של בנלי – ה-502C – מעוצב כדיאבל מוקטן, אבל יש לו אופי משלו והוא אופנוע טוב ומהנה

צילום: אסף רחמים

  • יתרונות: מנוע גמיש ומעניין, מכלולי שלדה איכותיים, עיצוב, סטייל, איכות וגימור
  • חסרונות: בולם אחורי לא ברמה של שאר המכלולים
  • שורה תחתונה: קרוזר מעולה לרישיון A1, עם איכויות רכיבה גבוהות ואיכות וגימור טובים
  • מחיר: 48,986 ש"ח 'על הכביש' כולל אגרות
  • מתחרים: הונדה Rebel 500
  • נתונים טכניים: מנוע טווין מקבילי, 500 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, 46.7 כ"ס ב-8,500 סל"ד, 4.7 קג"מ ב-6,000 סל"ד, הזרקת דלק עם גוף מצערת בקוטר 37 מ"מ, 6 הילוכים, שלדת מסבך משולשי פלדה, מזלג הפוך קאיאבה, כיוונים שיכוך כיווץ והחזרה, מהלך 135 מ"מ, זרוע אחורית מפלדה עם בולם יחיד, כיוון עומס קפיץ, צמד דיסקים קדמיים חצי צפים בקוטר 280 מ"מ עם קליפרים רדיאליים של ברמבו, דיסק אחורי בקוטר 240 מ"מ, מערכת ABS, אורך 2,240 מ"מ, בסיס גלגלים 1,580 מ"מ גובה מושב 750 מ"מ, משקל מלא 220 מ"מ, מיכל דלק 21.5 מ"מ, צמיגים 120/70ZR17, 160/60ZR17
בנלי 502C קרוזר
בנלי 502C קרוזר

מה זה?

האופנוע שפה במבחן ובתמונות אינו דוקאטי דיאבל, אלא בנלי 502C קרוזר. בתחילת השנה שעברה בבנלי חשפו דגם כמעט זהה, רק עם מנוע 400 סמ"ק, ואילו ל-2019 הם משחררים לשווקים את ה-502C – קרוזר עם מנוע הטווין המקבילי שאותו אנחנו מכירים מהלאונצ'ינו ומה-TRK502.

הקונספט ברור – קרוזר קלאסי עם מושב נמוך ותנוחת רכיבה שזורקת את הרגליים והידיים לפנים, ועם הרבה מאוד נוכחות. ממש כמו הדוקאטי דיאבל, שהיה יותר ממקור השראה בעיצוב ה-502C.

בבסיס ה-502C כאמור מנוע טווין מקבילי שאותו אנחנו מכירים מדגמים נוספים של בנלי, ומסביבו יש שלדת מסבך משולשי פלדה חדשה שנבנתה במיוחד עבורו. הגרסה של ה-502C המגיעה לישראל היא המאובזרת יותר, ולכן היא כוללת בולמים קדמיים מתכווננים של קאיאבה, קליפרים רדיאליים קדמיים של ברמבו, וכן צמיגי פירלי אנג'ל GT.

פרט לאלו הבנלי 502C מגיע עם פנסי LED היקפיים – כולל בפנס הראשי המעוצב, וכן עם מסך TFT צבעוני קטן, שמשנה את התצוגה בין יום לבין לילה. בנוסף, יש סליידרים לשלדה שמגיעים כסטוק ונראים מעט לא קשורים.

העיצוב כאמור נשען באופן כבד על הדיאבל של דוקאטי, רק שכאן מדובר בכלי בנפח 500 סמ"ק המיועד לבעלי רישיון A1, ולא במפלצת בנפח 1260 סמ"ק עם כ-160 כ"ס. כך או כך, הנוכחות גדולה מאוד, וה-502C קרוזר מושך הרבה מאוד מבטים. זה לא מפליא, שכן הוא נראה כמו קרוזר שרירי עם מרכז מאסה ענק שממנו יוצא זנב קטנטן ומעוצב, פנס קדמי קטן, כידון גבוה שנמשך אחורנית אל הרוכב, ותנוחת רכיבה שמושיטה את הרגליים לפנים. יש גם יציאות נחמדות כמו לוגו בנלי בפנס האחורי. נחמד מאוד. השורה התחתונה היא שלטעמנו הוא נראה מעולה, וכאמור עם המון נוכחות.

קרוזר 500 סמ"ק שמעוצב בהשראת הדוקאטי דיאבל
קרוזר 500 סמ"ק שמעוצב בהשראת הדוקאטי דיאבל

ביצועים

את מנוע הטווין המקבילי הזה אנחנו מכירים כאמור מדגמים אחרים של בנלי – הלאונצ'ינו וה-TRK502. זהו אמנם טווין מקבילי, אבל סדר גל ארכובה א-סימטרי הופך אותו למעניין מאוד מבחינת סאונד ומכלול תחושות – משהו בין מנוע של טימקס, מנוע של ב.מ.וו F800GS ומנוע של ימאהה TDM800. הסאונד מחוספס, וזה נעים מאוד לתחושות ולאוזן.

אבל מעבר לזה – המנוע הזה גמיש, והוא מספק כוח כבר מסל"ד נמוך, כשלאורך כל הסקאלה (הדיגיטלית) הכוח נבנה בהדרגה ובליניאריות – עד שיא ההספק של 47.6 כ"ס והמהירות הסופית שעומדת על כ-175 קמ"ש על הצג, שהיא כ-160 קמ"ש על שעון ה-GPS שלנו. שיוט נעים מתבצע בקלות על כ-140 קמ"ש, שם המנוע נותן תחושה שנוח לו, אם כי הסל"ד קצת גבוה ועומד על כמעט 7,000 סיבובים לדקה. לגיטימי כשמדובר על מנוע 500 סמ"ק. בסך הכל, כאופנוע המיועד לקטגוריה A1 ביצועי המנוע טובים מאוד – מהטובים שיש בקטגוריה, ובוודאי שהמעניינים בזכות תצורת המנוע הייחודית. לגמרי אהבנו – גם בלאונצ'ינו וגם כאן.

הגיר בן שש המהירויות מחולק נכון, והוא בסך הכל טוב לתפעול – אם כי לפעמים היה צריך להשקיע קצת יותר כוח על רגלית ההילוכים. לא משהו בלתי נסבל, וקרוב לוודאי שישתפר עם הק"מ שהאופנוע יעבור.

מנוע מצוין - גמיש, חזק, ובעיקר מעניין
מנוע מצוין – גמיש, חזק, ובעיקר מעניין

הביצועים הדינמיים בסך הכל טובים. ה-502C אופנוע ארוך, ולכן הוא יציב – בקו ישר ובהטיה. ההיגוי לא איטי, בין היתר בזכות הכידון הרחב (והעבה, והאיכותי למדי), ובתוך הפנייה – כמו כמעט כל קרוזר – יש תחושה של יציבות גבוהה.

הבולמים הקדמיים פשוט מעולים, עומדים בכוחות גדולים, סופגים בקלות מכשולים ומהמורות, והם בעלי הידראוליקה ברמה גבוהה. בבולם האחורי המצב פחות טוב, והוא נחות יותר מהפרונט. זה יבוא לידי ביטוי בנדנודים קלים ובלתי משמעותיים על כביש גלי למשל או בירידה מפס האטה, וזה לחלוטין לא פוגע ביציבות האופנוע כולו. אבל בכל מקרה, הבולם האחורי אינו עומד בקו אחד עם הבולמים הקדמיים המעולים.

גם הבלמים ברמה גבוהה מאוד, וה-502C שותל את הפרונט באספלט בקלות. הבלמים הקדמיים סופר-איכותיים וחזקים, והם מלאי רגש – כמו שמצופה מבלמים רדיאליים של ברמבו מחוברים למתלה הפוך איכותי וכשבקצה התחתון יש צמיג של פירלי.

אז בסך הכל הביצועים של ה-502C קרוזר טובים מאוד ואפילו מפתיעים, בטח ובטח בהשוואה לקרוזרים בסגמנט A1.

מכלולים איכותיים והתנהגות דינמית טובה
מכלולים איכותיים והתנהגות דינמית טובה

איך זה מרגיש?

תנוחת הרכיבה על ה-502C מזכירה גם היא את הדיאבל של דוקאטי. המושב נמוך מאוד – רק 750 מ"מ גובה, רגליות הרוכב שולחות את הרגליים הרחק לפנים, והכידון שולח גם הוא את הידיים לפנים. התנוחה הזו מגניבה ועם מלא סטייל, אבל היא לא באמת נוחה לנסיעות ארוכות מפני שיש עומס על הגב התחתון והישבן. גם המורכבת שלנו לא זכתה לאיכות חיים אלא לפיסת מושב קטנטן, כך שה-502C אינו אופנוע לטיולים ארוכי טווח אלא אופנוע לנסיעות קצרות ובינוניות, כשמדי פעם אפשר גם להוציא אותו לטיול ארוך.

גם מיגון רוח אין פה, מה שאומר שאפשר לרכוב בנחת עד 130 קמ"ש, עם גיחות קצרות ל-140 ו-150 כשצריך. המנוע יכול יותר, אבל שרירי הצוואר פחות אוהבים את זה. מצד שני, עם מיכל דלק ענק בנפח יותר מ-20 ליטרים, ועם תצרוכת דלק של כמעט 20 ק"מ/ל', טווח הרכיבה פה מכובד ביותר.

ועדיין, ל-502C קרוזר יש ערימות של סטייל, והוא לחלוטין עוף שונה בסגמנט ה-A1. להסתובב איתו בשעות הערב במרכז תל-אביב, למשל, ולספוג כמויות בלתי פוסקות של מבטים ושאלות מעוברי אורח, זה עניין שבשגרה. מביני עניין, אגב, חושבים בתחילה שמדובר בדוקאטי דיאבל, ורק הסאונד השונה מסגיר שמדובר במשהו אחר.

עניין חשוב הוא האיכות והגימור. אלו ברמה גבוהה מאוד, על אף שמדובר באופנוע שמיוצר בסין. גם את זה ראינו בדגמים אחרים של בנלי – שעומדים לחלוטין בסטנדרט אירופאי, ללא פשרות על איכות החלקים והמכלולים, על איכות הייצור או על הגימור. לא תמצאו פה חוטי חשמל חשופים או כל מיני תושבות שנראות שנבנו כלאחר יד. והאיכות והגימור בסך הכל מורפדים מאוד, וכך גם איכות החומרים והמכלולים. זה נכון לבלמי הברמבו, לבולמי הקאיאבה ולצמיגי הפירלי, אבל זה נכון גם לחלקים המיוצרים על-ידי בנלי כמו המנוע, השלדה, החשמל והגימורים הקטנים. רמה גבוהה.

איכות חומרים וכימור ברמה גבוהה, ובסך הכל הרבה כיף!
איכות חומרים וגימור ברמה גבוהה, ובסך הכל הרבה כיף!

סיכום ועלויות

הבנלי 502C מביא את הקרוזריות של הדוקאטי דיאבל לסגמנט ה-A1, והוא עושה את זה בחן רב.

הוא מציע מנוע מצוין, תנוחת רכיבה מעניינת וקרוזרית – ייחודית מאוד בנוף קטגוריית ה-A1, מכלולי שלדה ברמה גבוהה, איכות ייצור וגימור ברמה גבוהה, והתנהגות דינמית מהנה ואפילו טובה. זה לא אופנוע לנסיעות ארוכות, וגם ככלי תחבורה יום-יומי עדיף להשתמש בו למרחקים קצרים מפני שהוא לא אופנוע נוח ואין מיגון רוח, אבל יש לו קטע טוב, והשורה התחתונה היא שמדובר באופנוע טוב ואיכותי.

מעל הכל יש כאמור את העיצוב, שאולי לא מקורי וברור לחלוטין מאיפה ההשראה, אבל הוא ייחודי בסגמנט A1, והוא מעניין, יפה ומושך מבטים ותגובות.

במחיר של פחות מ-49 אלף ש"ח על הכביש, מדובר בעינינו בעסקה טובה מאוד שבה מקבלים הרבה מאוד אופנוע ולא מעט אבזור. חבילה טובה, שלמה ומגומרת, עם שפע של סטייל וביצועים טובים. או אם תרצו – דיאבל למוגבלי רישיון. אהבנו.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 41, רוכב על אופנועים 25 שנה ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

Ducati-Panigale-V4-launch-035

מסך TFT – הסבר טכני על העתיד של לוחות השעונים

בשנים האחרונות יותר ויותר אופנועים וקטנועים מגיעים עם מסך TFT צבעוני; מה זה בכלל, איך זה עובד, ומהם היתרונות והחסרונות של המסך הצבעוני?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO