דף הבית / מכונות / רכיבה ראשונה: ב.מ.וו C650GT דגם 2016
c650gt-003

רכיבה ראשונה: ב.מ.וו C650GT דגם 2016

ה-C650GT - המקסי-סקוטר גרנד-תורר של ב.מ.וו - משתדרג ל-2016 והופך לשלם יותר

צילום: אביעד אברהמי; רוכבים: אסף זומר, אביעד אברהמי

  • יתרונות: מנוע ותמסורת, מרווח לרוכב ולמורכב, מיגון רוח, איכות חומרים, תא אחסון מתחת למושב, התנהגות דינמית ואיכות שיוט
  • חסרונות: רגלית אמצע, מחיר
  • שורה תחתונה: קטנוע הגרנד-תורר של ב.מ.וו משתדרג השנה במערכות בטיחות, במנוע חלק ובאיכות גימור, ומציע חבילת תיור משובחת
  • מחיר: 90,000 ש"ח גרסה רגילה, 98,900 ש"ח גרסת הייליין מאובזרת
  • מתחרים: סוזוקי בורגמן 650, ימאהה טימקס 530 DX
  • נתונים טכניים: מנוע טווין מקבילי, 647 סמ"ק, 60 כ"ס, 6.4 קג"מ, תמסורת וריאטור, שלדת צינורות פלדה, מזלג הפוך בקוטר 40 מ"מ, מהלך 115 מ"מ, זרוע אחורית חד-צדית עם בולם אופקי, מהלך 115 מ"מ, צמד דיסקים 270 מ"מ מלפנים, דיסק 270 מאחור, מערכת ABS, מערכת בקרת החלקה, מערכת זיהוי עצמים הנכנסים למרחב האישי, אורך 2,235 מ"מ, בסיס גלגלים 1,591 מ"מ, גובה מושב 805 מ"מ, מיכל דלק 15.5 ל', משקל מלא 261 ק"ג, צמיגים 120/70R15, 160/60R15
ב.מ.וו C650GT דגם 2016
ב.מ.וו C650GT דגם 2016

מה זה?

לפני 3 שנים ב.מ.וו נכנסה לתחום הקטנועים כשהיא מציגה צמד קטנועים בנפח 650 סמ"ק, האחד ספורטיבי – תשובה לימאהה טימקס האייקוני, והשני גרנד-תורר – קטנוע תיור גדול ומפנק. הניסיון הזה של ב.מ.וו אמנם מכר לא רע – כ-27,000 כלים ב-3 שנים, אולם צמד המקסי-סקוטרים לא היו חפים מביקורת והם עדיין רחוקים מפוטנציאל המכירות שלהם.

לשנת 2016, אחרי 3 שנות שירות, בב.מ.וו לוקחים את הביקורות ומשפרים את צמד הקטנועים. לא מדובר כאן במהפכה אלא באבולוציה טבעית שאמורה להפוך את הדגם לאיכותי יותר, חלק ונעים יותר לשימוש, וכמובן בטוח יותר, כפי שמצופה מיצרנית בסדר גודל של ב.מ.וו.

אחת הביקורות כלפי ה-GT הייתה איכות הגימור וההרכבה, ולכן ל-2016 ה-GT מקבל מתיחת פנים שעל הדרך משפרת משמעותית את איכות הפלסטיקה ולמעשה מציבה אותה בטופ מבחינה זו, וטוב שכך.

פרט למתיחת הפנים ולשיפור איכות הגימור ישנם שינויים נוספים. יחידת המנוע והווריאטור כוילה מחדש (כולל גל איזון חדש ומצמד חדש), לטובת יותר חלקות, בעיקר בפתיחות. בולמי הזעזועים רוככו מעט, גם בעומס הקפיץ (נמוך יותר ב-10% מהדגם הקודם) וגם בהידראוליקה.

לבסוף, ה-GT מקבל מספר מערכות אלקטרוניות. יש כמובן מערכת ABS, אבל השנה נוספה כסטנדרט גם מערכת בקרת החלקה ASC. יש גם משקף רוח גדול מתכוונן חשמלית, ובדגם היקר יותר – הייליין – יש חימום לידיות הרוכב ולמושב הרוכב והמורכב, וכן חיישני לחץ אוויר בגלגלים. השנה גם נוספה כסטנדרט מערכת המתריעה בפני חדירת גוף זר למרחב האופנוע ומדחיקה נורת אזהרה כתומה על מראות הכלי כאשר עצם זר נכנס למרחב. נחמד מאוד ועובד היטב.

מרווח מאוד - שפע מקום לרוכב, למורכבת וביניהם
מרווח מאוד – שפע מקום לרוכב, למורכבת וביניהם

ביצועים

ה-C650GT אמנם גדול, ארוך וכבד, אבל הוא מציע חבילת התנהגות וביצועים משובחת, לא פחות. המנוע חזק ודוחף את המאסה הגדולה של ה-GT בהחלטיות מהמקום, ועם הווריאטור החדש כל התהליך חלק מאוד. כיול הווריאוטר הזה הוא מבין הטובים שפגשנו.

התאוצה החלטית עד כ-150 קמ"ש, ומשם ועד קצה הסקאלה – 180 קמ"ש – היא מתונה יותר. למרות זאת, המהירות המקסימלית מגיעה עד קצה הסקאלה בדיוק, ונעצרת שם. בבדיקת GPS התברר שהמהירות על לוח השעונים מדויקת ב-100%, שכן ה-GPS הציג 180 קמ"ש בדיוק. למרות זאת, מהירות השיוט שבה ה-GT נמצא באזור הנוחות שלו עומדת על 140-150 קמ"ש.

מבחינת התנהגות, ה-GT הצטיין בעבר והוא ממשיך להצטיין גם עכשיו. ריכוך המתלים לא ממש מורגש כשזה נוגע לביצועים דינמיים, והכלי מציע יכולות ספורטיביות מרשימות בשילוב של יציבות סופר-מרשימה בשל אורכו והמתלים המאוזנים עם השלדה הקשיחה. באופן מפתיע, לא ממש קשה להכניס אותו לפנייה, למרות אורכו, גודלו ומשקלו, וכשהוא בתוך הפנייה זהו אחד מהמקסי-סקוטרים היותר יציבים, וזה בהחלט מרשים. גם הבלמים חזקים מאוד ומלאי רגש, והשורה התחתונה היא שיש פה חבילת התנהגות משובחת שעומדת בסטנדרט של אופנועים.

מנוע חזק וחלק, תמסורת מעולה
מנוע חזק וחלק, תמסורת מעולה

איך זה מרגיש?

אבל אחרי הכל, קרוב לוודאי שרוכשי ה-GT לא יחפשו את היכולות הדינמיות הספורטיביות שלו, למרות שאלו בהחלט קיימות, אלא את יכולות התיור והפינוק. לכן זהו הסעיף החשוב יותר.

ה-C650GT הוא קטנוע גדול. אפילו ענק. כמה גדול? כשישבנו על המושב וניסינו לשלוח רגליים קדימה אל עבר מדרס השיוט, לא הצלחנו להגיע עם כפות הרגליים. עד כדי כך הוא מרווח, ואנחנו שנינו מעל 1.70 מ'. לדעתנו רוכבים בגובה 1.90 מ' ואף יותר עדיין ירגישו נוח מאוד ויקבלו שפע של מקום. גם המורכבת דיווחה על איכות חיים גבוהה מאוד. מושב המורכב רחב, ויש המון מרחב בין הרוכב למורכב, עד כדי כך שהמורכבת התלוננה שהיא רחוקה מדי.

מיגון הרוח מעולה גם הוא. כשמעלים את המשקף החשמלי למצבו הגבוה ברכיבה בינעירונית מקבלים בועת ואקום כמעט נטולת מערבולות. במצב הנמוך שלו שדה הראייה פתוח יותר, שכן רואים מעל למשקף, אולם הרוח מנותבת היישר לקסדת הרוכב והמורכבת. מצב זה יעיל לרכיבה עירונית, או כשנכנסים לקטע מפותל, טכני ואיטי.

מיגון רוח חשמלי - שם את הרכוב בבועה מבודדת
מיגון רוח חשמלי – שם את הרכוב בבועה מבודדת

נחזור למנוע וליחידת התמסורת. אלו כאמור מעולים מבחינת ביצועים, למרות משקלו הגבוה של ה-GT, אולם הם גם חלקים נעימים מאוד לשימוש ומתאימים היטב לאופי השימוש הכללי של ה-GT – כאמור ספינת תיור. פחות אהבנו את הסאונד עם מערכת הפליטה המקורית, סאונד שנובע מתצורת המנוע – טווין מקבילי עם 90 מעלות הפרש בין הבוכנות. עם מערכת פליטה משוחררת יותר, המצב משתפר.

בשל גודלו, ה-GT פחות מתאים לרכיבה אורבנית צפופה. הוא מתאים יותר לשיוט בינעירוני מהיר, ושם הוא מצטיין. גם בהרכבה עם ציוד. איכות הגימור היא כאמור ברמה גבוהה, והמערכות האלקטרוניות מספקות בטיחות אקטיבית לצד פינוקים כמו משקף חשמלי או חימום לידיות ולמושבים (בדגם המאובזר יותר בלבד). השורה התחתונה היא שמדובר במכונת תיור גדולה ומפנקת, ולא פחות חשוב – איכותית.

נקודה לביקורת ניתן על רגלית האמצע, שלמרות שעברה שיפור, השימוש בה עדיין מצריך כוח רב ולא פרופורציונלי. כן, קשה להרים את ה-GT על רגלית האמצע. לפחות רגלית הצד מפעילה את בלם החניה כשמורידים אותה, כך שניתן להשתמש בה גם בירידות ובעליות.

כלי תיור מעולה
כלי תיור מעולה

סיכום ועלויות

ה-C650GT עושה ב-2016 צעד חשוב לעבר התבססות כמקסי-סקוטר המוביל בסגמנט קטנועי התיור הגדולים. הוא מקבל מערכות אלקטרוניות לבטיחות ולפינוק, הוא מקבל שדרוג למנוע ולמערכת התמסורת, שהם מהטובים שפגשנו, והוא מקבל שיפור משמעותי באיכות החומרים, ההרכבה והגימור, כשהכל השנה מרגיש מהודק ואיכותי.

הוא מיועד לרוכבים שנמצאים הרבה מחוץ לעיר ורוצים כלי חזק ויציב, גדול ומרווח, עם מערכות בטיחות אקטיבית ועם שפע פינוקים, ואת כל זה בתוך אריזה של קטנוע, עם תמסורת רציפה ללא מנוף מצמד ורגלית הילוכים, עם תא אחסון ענק מתחת למושב, ועם אפשרויות תמיכה בחיי היום-יום כמו שקע טעינה לסלולרי. את כל זה ה-C650GT מספק, רק שהשנה זה מגיע באריזה איכותית יותר.

החיסרון הגדול נמצא במחיר. הרפורמה במס הקנייה באוגוסט שעבר הקפיצה את מס הקנייה על כלים מסוגו של ה-C650 מ-40% ל-60%, ועל כן מחירה של הגרסה הבסיסית (המאובזרת למדי) עומד על 90 אלף שקלים, ובעבור גרסת ההייליין, הכוללת כאמור מושבים וידיות מחוממים וחיישני לחץ אוויר לגלגלים ומאותתי LED, תשלמו 8,900 ש"ח נוספים. המחיר לא נמוך, אך לדעתנו התמורה בעדו גבוהה, בעיקר כשמדובר בגרסת ה-GT.

 

הקוקפיט
הקוקפיט
תא אחסון גדול
תא אחסון גדול

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 41, רוכב על אופנועים 25 שנה ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

CRF

כך נראה (ונשמע) ההונדה CR החשמלי

ההונדה CR החשמלי ביצע מספר הקפות במסגרת אליפות יפן במוטוקרוס; צפו בווידאו המתעד את הרכיבה הראשונה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO