דף הבית / מכונות / רכיבה ראשונה: ב.מ.וו R nine T קאסטום
IMG_0222

רכיבה ראשונה: ב.מ.וו R nine T קאסטום

ה-R nine T הוא קרוזר שמשמש פלטפורמה מיוחדת לקאסטומיזציה

צילום: אביעד אברהמי

יתרונות: סטייל, התנהגות, סטייל

חסרונות: משקל, מחיר

סיכום: ב.מ.וו מתחברים לרחוב ולשורשים ומציעים ללקוחות 'אופנוע סדנה' היישר מהמפעל. מעבר למראה שקנה אותנו, יש גם חבילה כוללת שלמה עם התנהגות טובה ומנוע שמתאים למשימה

מחיר: 135,000 ש"ח

מתחרים: דוקאטי סקרמבלר, הארלי ספורטסטר או דיינה, טריומף בונוויל אם היה נמכר בארץ

נתונים טכניים: מנוע בוקסר 1,170 סמ"ק, 110 כ"ס, 12.1 קג"מ, 6 הילוכים, גובה מושב 785 מ"מ, משקל מלא 222 ק"ג, צמיגים 120/70ZR17 ו-180/55ZR17

ב.מ.וו R nine T
ב.מ.וו R nine T

מה זה?

ב.מ.וו מצטרפים ללא מעט יצרניות אחרות שמצליחות לקלוט את הקולות בשטח ולהציע אופנוע שבעבר אנשים בנו לעצמם בסדנאות – היישר מהמפעל. ה-R nine T מיועד לגעת בלב.

החברה לוקחת את מנוע הבוקסר מהדור הקודם, מקורר אוויר, מכניסה אותו לשלדה, בניגוד לעבר, בדרך גם מוותרת על מתלה הטללבר ומסתפקת במזלג הפוך קונבנציונלי. העיצוב רטרו, אך בחבילה מודרנית יחסית.

מדובר באופנוע חדש לגמרי, ואפשר לומר שב.מ.וו נכנסת לנישה שלא התנסתה בה בעבר – אופנוע רטרו סטייליסט. האופנוע הנבחן זוכה לשורת תוספות מרשימה שמשווה לו מראה שונה למדי מהאופנוע בתצורתו המקורית. הזנב הקצוץ שמגיע ממושב אחר מספק מראה חתוך, ונותן מקום של כבוד לצמיג השמנמן והזרוע החד-צידית. יש מספר שתלוי מצידו של הצמיג, ועוד מלא נגיעות קטנות שעושות את האופנוע הזה אפילו יותר מעניין לעין.

רשימת תוספות למטה בסוף... תכינו ארנק גדול
רשימת תוספות למטה בסוף… תכינו ארנק גדול

ביצועים

החברה הבווארית אמנם התקדמה הלאה למנוע בוקסר מקורר נוזל, אך כאן יש את הדור הקודם, מקורר אוויר, ולטעמנו גם מתאים הרבה יותר למשימה. למרות זאת, יש כאן עדיין 110 כ"ס ומעל ל-12 קג"מ, ולא מדובר פה במנוע עצל כלל וכלל.

הגיר מעט נוקשה, כפי שאנו מכירים מדגמי העבר של החברה, אך עדיין מתפקד בצורה טובה מאוד. המנוע אמנם לא מתמרץ לתת גז ויעדיף שיוטים רגועים באזור ה-120 קמ"ש, אך הוא יכול לחצות את קו ה-200 קמ"ש ללא מאמץ מיוחד. כשרוצים ליהנות בכביש מפותל הוא יותר משמח לשתף פעולה, ומצליח אפילו להרשים אותנו. בפועל משקל האופנוע מכובד – 222 ק"ג, אך זה מורגש רק כשממש לוחצים את האופנוע.

בוקסר עם אקרפוביץ' זה שוס אדיר!
בוקסר עם אקרפוביץ' זה שוס אדיר!

איך זה מרגיש?

למרות מראה הרטרו, אין להתבלבל. מצד אחד אפשר לעשות איתו סיבוב בתי קפה, אך הוא ירשים לא פחות גם בכביש מפותל.

כאופנוע רטרו הוא יתאים מאוד לסיבובי דאווין בעיר, וכל פעם שתסתכלו על ההשתקפות שלכם בחלון ראווה מאוד תאהבו את מה שתראו. מחוץ לעיר, כאופנוע נייקד עם כידון רחב, אפשר לשייט איתו בכיף באזור ה-120 קמ"ש וליהנות מהדרך, סטייל אופנוע קאסטום או קרוזר.

כשמגיעים לכביש מפותל מגלים שמתחת לכל הלוק הזה יש אופנוע מודרני עם ביצועים לא רעים. המנוע משתף פעולה, הן בקווים ישרים והן ביציאות מפנייה, ומספק מומנט זמין רב, ועם מערכת הפליטה של אקרפוביץ' גם מקבלים סאונד מגניב במיוחד. האופנוע ניטרלי ומרגיש שליו מאוד על הצד, עד לקצה רווח ההטיה. הבלמים בעלי עצמה, יותר ממה שאופנוע כזה צריך. הבולם האחורי מכוון לצד הקשה של המשוואה, ועל אספלט משובש זה מורגש.

חפשו את סמל ב.מ.וו בתוך הפנס
חפשו את סמל ב.מ.וו בתוך הפנס

עלויות

ה-R nine T בצורתו הבסיסית עולה 135,000 ש"ח, וזה לא מעט כסף, שכן פרט למנוע ו-ABS לא מקבלים פה יותר מדי ברמת האבזור, כאן משלמים על העיצוב והאמירה. בארץ אין לו ממש מתחרים ישירים, וגם אלו הקיימים נעים על מנעד רחב מאוד של מחירים. באופנוע המבחן הוסר מושב הנוסע (האפשרות קיימת כחלק מהתכנון הבסיסי של האופנוע הזה) מה שלוקח את המראה שלו צעד משמעותי קדימה. באופנוע המבחן הותקנו תוספות שונות: אגזוז אקרפוביץ' – 5,616 ש"ח, מאותתי לד – 1,250 ש"ח, מושב רוכב מסוג קומפורט – 2,583 ש"ח, מגני מכסי שסתומים פלסטיק – 893 ש"ח, מחזיק מספר אחורי – 3,410 ש"ח ועוד.

IMG_0269

 

אודות אייל פרדר

עשוי לעניין אותך

KTM-790-ADV-2024-Test-029

ק.ט.מ מודיעה על הרחבת תקופת האחריות מ-2024

בד.ל.ב מוטוספורט מודיעים על הרחבת תקופת האחריות לדגמי ק.ט.מ הגדולים החל מ-2024, ובמקרים מסוימים אף להכפלתה ל-4 שנים

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן