דף הבית / מכונות / רכיבה ראשונה: דוקאטי מולטיסטראדה DVT
image026

רכיבה ראשונה: דוקאטי מולטיסטראדה DVT

הדור השלישי של המולטיסטראדה מקבל תזמון שסתומים משתנה ועולה כיתה

צילום: תומר פדר

  • יתרונות: מנוע, מתלים, התנהגות, טכנולוגיה
  • חסרונות: ידידותיות, מחיר
  • שורה תחתונה: אופנוע סופרבייק אדוונצ'ר-תורר – נוח ומפנק מחד וגרזן כבישים מפותלים מאידך, מפוצץ טכנולוגיה
  • מחיר: 177,000 ש"ח לגרסת S ו-143,000 ש"ח לגרסה הרגילה
  • מתחרים: ב.מ.וו S1000XR, ב.מ.וו R1200GS, אפריליה קאפונורד, ק.ט.מ אדוונצ'ר 1190
  • נתונים טכניים: מנוע L-טווין טסטהסטרטה DVT עם תזמון שסתומים משתנה, 1,198.4 סמ"ק, 160 כ"ס, 13.86 קג"מ, 6 הילוכים, גובה מושב 825-845 מ"מ, משקל מלא 235 ק"ג, צמיגים 120/70ZR17, 190/55ZR17

 

מולטיסטראדה DVT - מקבל מנוע עם תזמון שסתומים משתנה, וכן מתיחת פנים
מולטיסטראדה DVT – מקבל מנוע עם תזמון שסתומים משתנה, וכן מתיחת פנים

מה זה?

המולטיסטראדה DVT הוא הדור השלישי למשפחת המולטיסטראדה 1200, כשה-DVT אומר תזמון שסתומים משתנה – טכנולוגיה חדשה שמשנה את מיקום גלי הזיזים בהתאם לסל"ד, ובכך מאפשרת להגדיל את הטווח השימושי של המנוע. בפועל ההספק עלה מ-150 כ"ס ל-160 כ"ס במעבר בין הדורות. על הדרך הוא מקבל גם מתיחת פנים עיצובית. אבל מעבר למנוע מדובר בעצם באופנוע סופרבייק קשיח וחד שבא בעטיפת נוחות של אדוונצ'ר-תורר, כשמצד אחד יש את היכולות הדינמיות בכביש כמו של אופנוע ספורט, ומהצד השני יש את מכונת התיור המפנקת והמתגמלת. בדוקאטי הולכים צעד נוסף קדימה, בגרסת ה-S היוקרתית, זו הנבחנת פה, יש גם מערכת מתלים סמי-אקטיביים מעבר ל-4 מצבי ניהול אופנוע – ספורט, תיור, אורבן ואנדורו – כשכל אחד משנה את הפרמטרים של המנוע, המתלים, מערכת ה-ABS ומערכת בקרת ההחלקה בהתאם לייעוד. מרתק.

ביצועים

הקצה של הקצה בכל תחום. המנוע הזה חזק מאוד, בכל זאת 160 כ"ס, והוא גם גמיש. במצב ספורט התגובות חדות ומידיות, וזה מצוין לתקיפת כבישים מפותלים. הביצועים בכבישים מפותלים מצוינים לא רק בגלל המנוע, אלא בשל החבילה כולה – השלדה הקשיחה, המתלים הסמי-אקטיביים וההיגוי עם הכידון הסופר-רחב. ההפלקה מצד לצד בכבישים צפופים כיפית, גם בגלל הגובה, ויחד עם זאת המולטיסטראדה סופר-יציב. מהעבר השני, על אוטוסטרדות מהירות ובגמיעת מרחקים, המולטי הוא חתיכת מכונת תיור מפנקת עם מושב נוח ומיגון רוח מצוין. הביצועים פה הם ללא ספק הטופ של הקטגוריה.

איך זה מרגיש?

בדיוק כמו לרכב על אופנוע סופרבייק גבוה. הגנים של דוקאטי קיימים גם במולטיסטראדה, ולכן היכולות הספורטיביות גבוהות וברורות. אבל זה לא רק זה, אלא התפעול הקצת גס, בטח ביחס לאופנועים יפנים רכים. מעט הגסות הזאת נותנת למולטי את האופי הקשוח שלו ובהחלט עושה אותו למשהו מיוחד, פחות סטרילי מאופנועים מודרניים אחרים. אבל כל זה לא פוגע בנוחות, שכן המושב נוח וכאמור מיגון הרוח טוב. גם סביבת הרוכב מושקעת ומפנקת, כשיש לוח שעונים LCD מודרני וצבעוני, וכל התפעול מתבצע על ידי 3 כפתורים בבית המתגים השמאלי, ויש שם המון מה לתפעל כי התפריטים והאפשרויות אינסופיים. שאר רכיבי האופנוע גם הם רכיבי קצה, כמו הבלמים החזקים, המצמד ההידראולי, צמיגי הפירלי סקורפיון טרייל 2 או חישוקי המרקזיני. הכל משדר איכות וקצה.

עלויות

פה מגיעים, כצפוי, לקטע הקשה. מחירו של המולטיסטראדה DVT בגרסת ה-S כמו זו שבמבחן עומד על 177 אלף ש"ח. אם תתפשרו על המתלים הסמי-אקטיביים ועל עוד כמה תוספות, תוכלו לקבל את הגרסה הרגילה ב-143 אלף ש"ח – הורדה של 14 אלף ש"ח מהגרסה הבסיסית של הדור הקודם. עם ה-S1000XR החדש שעולה 145 אלף ש"ח והק.ט.מ אדוונצ'ר 1190, התחרות בסגמנט הזה הופכת להיות קשה. אבל אין ספק שהדוקאטי מביא את הערך המוסף והייחודיות שלו.

כן, ניתקנו את הבקרות...
כן, ניתקנו את הבקרות…

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 40, רוכב על אופנועים 24 שנה ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

1T9A2654

ק.ט.מ משיקה בישראל את דגמי 2019 – אנדורו ומוטוקרוס

הדור החדש של אופנועי המוטוקרוס של ק.ט.מ, מדגמי 2019, הגיע ארצה, יחד עם דגמי האנדורו המעודכנים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO