דף הבית / מכונות / רכיבה ראשונה: הונדה CB125R
Honda-CB125R-002

רכיבה ראשונה: הונדה CB125R

ה-CB125R החדש הוא אופנוע עירוני מצוין עם יכולות גבוהות ועיצוב מרשים

צילום: בני דויטש

  • יתרונות: עיצוב, נוחות, זריזות, התנהגות עירונית, זווית צידוד כידון, תצרוכת דלק
  • חסרונות: לא לבינעירוני
  • שורה תחתונה: אופנוע עירוני מצוין עם יכולות גבוהות ועיצוב מרשים; תחליף טוב לקטנוע
  • מחיר: 24,900 ש"ח
  • מתחרים: ימאהה MT-125, סוזוקי GSX-S125
  • נתונים טכניים: מנוע צילינדר יחיד, 125 סמ"ק, 2 שסתומים, SOHC, הזרקת דלק, 13.3 כ"ס, 1 קג"מ, 6 הילוכים, מזלג הפוך 41 מ"מ, מונושוק עם כיוון עומס קפיץ, מערכת ABS, אורך 2,105 מ"מ, בסיס גלגלים 1,345 מ"מ, גובה מושב 816 מ"מ, מיכל דלק 10.1 ל', משקל מלא 126 ק"ג, צמיגים 110/70R17, 150/60R17
הונדה CB125R החדש - עיצוב מודרני רדיקלי של הונדה
הונדה CB125R החדש – עיצוב מודרני רדיקלי של הונדה

מה זה?

בתערוכת מילאנו האחרונה הונדה הפתיעה עם משפחה חדשה של שלושה נייקדים: סדרת ה-CB-R החדשה שכוללת אופנועים בנפחים 125, 300 ו-1,000 סמ"ק. העניין הגדול בסדרה החדשה, והסיבה שבגינה קראנו לזה 'הפתעה', היה העיצוב הרדיקלי במונחים של הונדה השמרנית.

שלושת הדגמים נשענים על אותם קווי עיצוב מיוחדים. אלו נייקדים מודרניים עם שילוב בין אלמנטים עיצוביים מהעבר כמו פנס עגול לבין קווים מודרניים חדים ואלמנטים כמו פנסי LED היקפיים. לטעמנו, כל השלושה נראים נפלא, וזה עוד יותר מפתיע כשזה מגיע מהונדה.

ה-CB125R שכאן במבחן הוא הדגם הראשון שמגיע ארצה מבין השלושה. הוא מציע מנוע 125 סמ"ק שמפיק קצת יותר מ-13 כ"ס, עם מערכת הזרקה, מערכת ABS שמגיעה כסטנדרט, וכאמור פנסי LED היקפיים ומודרניים.

הסנונית הראשונה של משפחת ה-CB-R החדשה
הסנונית הראשונה של משפחת ה-CB-R החדשה

ביצועים

ה-CB125R הוא אופנוע עירוני, וככזה הוא מגניב מאוד ומציע ביצועים טובים. במונחים של 125 סמ"ק המנוע גמיש למדי, וזה בא לידי ביטוי בכך שלא צריך למשוך את ההילוכים עד לקצה סקאלת הסל"ד כדי להתקדם, מפני שהוא עובד היטב בתחומי הביניים ומאפשר תאוצה טובה גם בלי למשוך הילוכים. שוב, צריך לזכור שזהו מנוע בנפח 125 סמ"ק. כך או כך, כשכן מושכים את ההילוכים התאוצה טובה, ורוב קטנועי ה-125 סמ"ק יישארו מאחור ביציאות מרמזורים.

גלגלי ה-"17 בשילוב מערכת המתלים מספקים יציבות רבה, וה-CB הקטן מגהץ את תחלואי האספלט האורבני ביעילות רבה – גבוהה משמעותית משל כל קטנוע אחר. הוא גם זריז מאוד, גם בזכות משקלו הנמוך שעומד על 126 ק"ג, וקל מאוד להתנהל איתו במרחב האורבני – שם הוא מרגיש בבית. גם זווית צידוד הכידון רחבה במיוחד, כך שהשתחלות בין מכוניות קלה מאוד בשילוב כל המאפיינים הללו.

המהירות הסופית מדגדגת את ה-120 קמ"ש, ועם קצת מאמץ, רוח גבית ורכינה קדימה אפשר לראות עוד כמה קמ"שים על לוח השעונים. זה בסדר, שכן הוא לא יוצא דופן בקטגוריית הנפח הזו, ולמעט גיחות בינעירוניות קצרות הוא מעדיף את הסביבה העירונית – שם כאמור הוא מרגיש בבית. בתוך העיר הביצועים כאמור מעולים.

ביצועים טובים ביחס ל-125
ביצועים טובים ביחס ל-125

איך זה מרגיש?

בראש ובראשונה כמו הונדה. איכות הגימור גבוהה ביחס לכלי שמגיע מהמזרח ולמרות הנפח הצנוע, והתפעול קל ואינטואיטיבי. הכידון הרחב מפשק את הזרועות ומספק שליטה מעולה על ההיגוי (הזריז), ועל אף הנפח הצנוע תנוחת הרכיבה קרבית למדי – כיאה לנייקדים. המושב לא גבוה מדי, ועם 174 הס"מ שלנו הגענו לקרקע עם 2 רגליים יציבות, כך שהגודל הפיזי, המשקל הנמוך וגובה המושב הידידותי מאפשרים שליטה גבוהה בזאטוט הקטן והסטייליסט.

שאר התפעול גם הוא הונדאי לחלוטין. הקלאץ' רך במיוחד ונעים לתפעול, הגיר בן שש המהירויות מדויק ועם מהלך קצר, ושוב – למרות שמדובר באופנוע תקציב קטן – האיכות גבוהה יותר מהסטנדרט המקובל לקטגוריה. אהבנו מאוד.

פרט לכך ה-CB125R מאובזר למדי. יש מסך LCD הכולל גם מחשב דרך, תצוגת הילוך ותצוגת סל"ד דיגיטלית, יש מערכת ABS כסטנדרט, ויש פנסי LED היקפיים, שנראים מעולה במיוחד בפנס הראשי המעוצב. ואחרי הכל יש את העיצוב המיוחד של סדרת ה-CB-R החדשה, שכאמור הזאטוט שפה במבחן הוא האח הקטן במשפחה.

תצרוכת הדלק במבחן, אגב, עמדה על כ-40 ק"מ לליטר דלק בשילוב של רכיבה עירונית ובינעירונית, גם בזכות תקנות יורו 4. מכובד למדי.

יפהפה, קל לרכיבה, ידידותי וביצועיסט קטן
יפהפה, קל לרכיבה, ידידותי וביצועיסט קטן

סיכום ועלויות

ההונדה CB125R הוא הסנונית הראשונה של הגישה החדשה לנייקדים מודרניים על-פי הונדה. הוא אמנם רק בנפח של 125 סמ"ק, אבל יותר מכל הוא מסמל את הרוח החדשה שנושבת בכנף האדומה. קצת יותר תעוזה, קצת יותר מודרניות, הרבה יותר עיצוב שפונה לקהל יעד רחב יותר מבעבר. בקיצור – הרבה פחות משעמם. אנחנו אוהבים את זה.

כאופנוע שימושי עירוני בנפח 125 סמ"ק הוא מספק את הסחורה, והערך המוסף שלו הוא העיצוב היפהפה. לדעתנו הוא יכול לשמש כתחליף לקטנוע עירוני, ומי שיוותר על נוחות השימוש בקטנוע עירוני, כמו למשל נפח האחסון מתחת למושב, יקבל בתמורה אופנוע אמיתי עם יכולות דינמיות גבוהות, וכמובן הרבה יותר בטיחותי בזכות המבנה, המתלים, הגלגלים והצמיגים, וגם בזכות מערכת הבטיחות האקטיבית החשובה – ABS.

אנחנו אוהבים את הרוח החדשה של הונדה, ומחכים לרכוב על צמד הדגמים הגדולים יותר של המשפחה – ה-CB300R וה-CB1000R.

מחירון טיפולים

  • 1,000 ק"מ – 485 ש"ח
  • 6,000 ק"מ – 552 ש"ח
  • 12,000 ק"מ – 814 ש"ח
  • 18,000 ק"מ – 856 ש"ח
  • 24,000 ק"מ – 814 ש"ח
  • סה"כ ל-24,000 ק"מ – 3,521 ש"ח

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

hi_25ZR900T_40SGY1ARFB00D_A.003

קוואסאקי מציגה: Z900 מחודש ל-2025

בקוואסאקי מציגים Z900 חדש לשנת 2025, אשר יחד עם גרסת ה-SE מציג עדכוני עיצוב ואלקטרוניקה, כולל בקרות בטיחות מתקדמות, קוויקשיפטר ובקרת שיוט

2 תגובות

  1. Avatar

    מי יסע על 125 ? ברצינות עכשיו יש לו גז של אופניים חשמליות בקושי סוחב חבל על הכסף

  2. Avatar

    הוא מתאים לנסיעות של ראשון-תל אביב?
    יש משהו דומה אבל בנפח של 250 (לחסוך בביטוח)?

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן