דף הבית / מכונות / רכיבה ראשונה: הונדה CRF250 ראלי
Honda-CRF250-Rally-006

רכיבה ראשונה: הונדה CRF250 ראלי

ה-CRF250L של הונדה מקבל גרסה מנופחת עם מראה ראלי אגרסיבי ששומר על יתרונות הבסיס ומציע כמה נוספים

צילום: בני דויטש

  • יתרונות: מראה קרבי, יכולות עירוניות, תצרוכת דלק, נוחות, רכיבת שבילים מתונה, מרווחי טיפולים
  • חסרונות: לא באמת אופנוע ראלי, לא אוהב רכיבה אגרסיבית
  • שורה תחתונה: הדו"ש הרך של הונדה, ה-CRF250L, מקבל גרסה מוגזמת ומגניבה עם הרבה נוכחות והרבה כיף; כלי תחבורה מגניב ומהנה עם ערך מוסף גדול
  • מחיר: 38,000 ש"ח
  • מתחרים: בייבי אדוונצ'רים – ב.מ.וו G310GS, סוזוקי DL250 ויסטרום, קוואסאקי ורסיס 300
  • נתונים טכניים: מנוע צילינדר יחיד, 250 סמ"ק, 24.5 כ"ס, 2.3 קג"מ, הזרקת דלק, 6 הילוכים, שלדת צינורות פלדה, מזלג הפוך 43 מ"מ, זרוע אלומיניום עם בולם יחיד, בלמי דיסק עם מערכת ABS (אחורי ניתן לניתוק), אורך 2,210 מ"מ, בסיס גלגלים 1,455 מ"מ, גובה מושב 895 מ"מ, מיכל דלק 10.1 ל', משקל מלא 157 ק"ג, צמיגים 3.00-21, 120/80-18
הונדה CRF250 ראלי
הונדה CRF250 ראלי

מה זה?

ה-CRF250 ראלי הוא הנציג הראשון של קטגוריה חדשה שנוצרה השנה – בייבי אדוונצ'רים. רק שבעוד ב.מ.וו, סוזוקי וקוואסאקי הולכים על תצורת אדוונצ'ר-כביש עם גלגל קדמי "19, בהונדה הולכים עד הסוף ונותנים לבייבי אדוונצ'ר שלהם מאפייני ראלי אמיתיים. זה נכון בעיקר למידות הגלגלים ("21 ו-"18) ולמהלך המתלים, אבל גם למבנה הכללי, שמדמה כמעט אחד לאחר אופנועי ראלי אמיתיים.

הבסיס הוא ה-CRF250L החמוד – הדו"ש הרך של הונדה, אבל במעבר לגרסת הראלי הוא קיבל כמה תוספות. כך למשל מיכל הדלק גדל ל-10.1 ליטרים, המתלים שודרגו – מלפנים מזלג הפוך של שוואה בקוטר 43 מ"מ, והמהלך ארוך יותר, גובה המושב טיפס ל-895 מ"מ, והאופנוע קיבל מעטה פלסטיקה מרשים ברוח אופנועי הראלי. יש גם לוח שעונים שהגיע ממשפחת ה-CB500 ותפס מקום של כבוד מאחורי משקף הרוח החדש, ויש גם פנס קדמי פוזל ומגניב עם נורות LED בתוכו. אפשר לאהוב אותו ואפשר שלא, אבל אי אפשר להתעלם ממנו. גרסת הראלי מקבלת גם מערכת ABS מודרנית שבה ניתן לנתק את פעולת הגלגל האחורי לרכיבת שטח. מעולה!

השלדה והמנוע נלקחו כאמור ישירות מגרסת ה-L, מה שאומר שהמנוע הזה רך ונעים, ומספק פחות מ-25 כוחות סוס. רמז ראשון לכך שלא מדובר באופנוע ראלי אמיתי וגם לא קרוב לכך, אלא לדו"ש רך שמיועד בראש ובראשונה לרכיבה עירונית ובינעירונית קצרה, עם ערך מוסף של שטח. את זה בדיוק יצאנו לבדוק.

על בסיס גרסת ה-L - גרסה מנופחת בתצורת ראלי. מגניב!
על בסיס גרסת ה-L – גרסה מנופחת בתצורת ראלי. מגניב!

ביצועים

טוב, לא באמת ציפינו לביצועים של אופנוע ראלי. המנוע מרגיש זהה למדי ל-CRF250L. הוא נעים לשימוש, מספק מומנט נחמד שדוחף את 157 הק"ג באופן לא רע, אבל הוא נגמר מהר מדי. בחישה בגיר (המצוין) בשילוב פול גז, יביאו את האופנוע מהר למדי לסביב 120 קמ"ש. משם הוא ישיך לאסוף מהירות, אבל לאט יותר. כשהתעקשנו ראינו 150 קמ"ש על השעון, אבל זה קרה עם רוח גבית מעל למותר ובכל מקרה זה הרבה מחוץ לאזור הנוחות של האופנוע הזה. שיוטים של 110 קמ"ש על 7,000 סל"ד הרבה יותר הגיוניים עבורו. מה שכן, יש למנוע הזה חספוס נעים שהופך אותו לכיפי למדי, למרות תקנות יורו 4 שסוגרות על האופנועים המודרניים, וגם תגובת המצערת טובה למדי.

ההתנהגות טובה למדי, כו עוד רוכבים בתחום המגבלות של האופנוע. במילים אחרות – ה-CRF250 ראלי לא אוהב שלוחצים אותו. בעיקר בשטח. התגלגלות על שבילים, אפילו התגלגלות מהירה, היא מהנה מאוד. המתלים הרכים סופגים הכל (יתרון אדיר הרכיבה עירונית, אגב, שם הראלי בולע את כל מה שיש לסביבה האורבאנית להציע), אבל כשמתחילים ללחוץ אותם עם כוחות – ה-CRF250 ראלי יוצא מהאיזון שלו ומתחיל לשדר שעדיף לחזור לאזור הנוחות, אחרת זה ייגמר לא טוב. כך למשל הוא לא יצטיין בספיגה של מכשולים רבים על הדרך תחת גז, כמו שאופנוע אנדורו עושה בלי למצמץ. אם משלבים את המנוע החלש, אז למשל בכניסה לשלולית המנוע לא יצליח לייצר דחף בגלל התנגדות המים על הגלגל הקדמי, ואז משקל יעבור קדימה והכלי יצא מאיזון.

אז ה-CRF250 ראלי הוא לא מכונת ביצועים לשטח, אלא בעיקר כלי תחבורה מגניב ליום-יום עם אפשרות לטיולי שבילים, אפילו מהירים.

אפשר, אבל פחות כדאי
אפשר, אבל פחות כדאי

איך זה מרגיש?

כשמסתכלים על ה-CRF250 ראלי מרחוק הוא נראה מאוד מרשים, ממש כמו אופנוע ראלי אמיתי. כשמתקרבים ובוחנים את הפרטים, מגלים שבסך הכל מדובר באופנוע פשוט עם כיסויי פלסטיקה נרחבים שנותנים לו את המראה הכל כך קרבי והכל כך מגניב. איכות הבנייה והגימור טובים בסך הכל, על אף שמדובר באופנוע תקציב, ורק חיפוי הפלסטיק האדום של מיכל הדלק מרגיש זול ביחס לשאר האופנוע.

תנוחת הרכיבה מהנה ויעילה. במעבר מגרסת ה-L לגרסת הראלי מהלך המתלים צמח, ולכן גובה המושב צמח גם הוא ל-895 מ"מ. זה נשמע המון, אבל הבולמים הרכים גורמים לאופנוע לשקוח תחת משקל הרוכב, וגם אנחנו עם 174 הס"מ שלנו הגענו עם 2 רגליים אל הקרקע. בהרכבה הוא שוקע המון, ואז מגיעים לקרקע עם 2 רגליים מלאות. בכלל לא סיפור.

הכידון שטוח ורחב מאוד, פורש את הידיים לפנים ולצדדים, הגב זקוף, והתחושה הללית היא באמת של אופנוע ראלי קרבי. וזה כיף. מאוד כיף. מיגון הרוח מצוין, וגם לא מפריע ברכיבת שטח בעמידה. והתחושה כללית היא קרבית, ושוב – מהנה. יש לו קטע לאופנוע הזה.

גם את זה פחות כדאי...
גם את זה פחות כדאי…

בעיר הוא מלך. הוא גבוה, הכידון רחב, זווית הצידוד של הכידון עצומה, ויש שליטה מלאה על מה שמתרחש מתחת לגלגלים. המתלים הארוכים והרכים סופגים הכל, כולל מדרכות ומדרגות, ובאופן כללי המרחב האורבאני הוא סביבת המחייה הטבעית של ה-CRF250 ראלי.

גם ברכיבה בינעירונית הוא מצוין, כל עוד לא מדובר במרחקים ארוכים. המושב נוח למדי, הרבה יותר נוח מאיך שהוא נראה, אבל המנוע כאמור לא מאפשר רכיבות ארוכות מאוד. ככלי תחבורה מהפרברים לעיר הגדולה הוא לדעתנו מצוין, שוב – בזכות אותם המאפיינים שעושים אותו כל כך טוב בתוך העיר.

בשטח, כבר הבנתם, הוא כיפי מאוד לרכיבת שבילים מתונה ואולי קצת יותר, אבל הוא לא באמת אופנוע ראלי. למרות זאת, אנחנו מאוד אוהבים את פוזת הראלי הקשוחה והקרבית, שמושכת המון מבטים ותגובות ומכניסה דם חדש לרענן לכבישים. וכן, המון תגובות ושאלות קיבלנו בזמן המבחן מעוברי אורח סקרנים, מה שמעיד יותר מכל על רמת העניין שהאופנוע הזה מייצר.

אבל זה ממש, אבל ממש, כיף!
אבל זה ממש, אבל ממש, כיף!

סיכום ועלויות

ב-38,000 ש"ח, מחירו של ההונדה CRF250 ראלי, מקבלים כלי תחבורה מעולה ומגניב לפרברים ולמרחב האורבאני, גדול ומפנק, נוח מאוד, עם מיגון רוח ועם יכולת התמודדות על כל מכשול עירוני, ועם ערך מוסף עצום בדמות יכולות שטח יותר מבסיסיות. רוכבים שמחפשים רכיבת שטח אמיתית ותובענית עדיף שיפנו לכלים אחרים שכן הראלי לחלוטין לא שם, אבל הוא בהחלט מספק חווית שטח טובה ומהנה, שונה לגמרי מאופנועי השטח הצנומים.

אבל מה שעושה את ה-CRF250 ראלי לאופנוע כל כך מגניב לטעמנו הם הפוזה והסטייל, שמביאים כאמור המון צבע לכביש, וגם פורעים חלק מהצ'קים שהם כותבים שכן זהו כלי תחבורה טוב ויעיל – כמו אדוונצ'ר אמיתי – וכאמור עם ערך מוסף גדול של רכיבת שטח מהנה. ואחרי הכל – התפעול מרגיש הונדה לגמרי, כלומר ידידותי וקל. אופציה מצוינת לתחבורה למרחקים קצרים. וחשוב לציין גם את מרווחי הטיפולים, שעומדים על 12,000 ק"מ ובעלות סבירה, כך שאחרי הכל זהו גם כלי צרכני מובהק.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

2024 KTM RC8C

ק.ט.מ: הזמנה מוקדמת ל-RC 8C של 2024

ה-RC 8C הייחודי של ק.ט.מ, עם המנוע של ה-890 דיוק R ועם מכלולי קצה למסלול, חוזר גם לשנת 2024 ב-100 יחידות בלבד; בשבוע הבא ניתן יהיה לבצע הזמנה מוקדמת

תגובה אחת

  1. Avatar

    האם נוח להשתלב איתו בתנועה של בינעירוני בכבישים שנוסעים בהם באזור ה100 110 למרחקים קצרים של בין 15 ל40 קילומטר

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן