דף הבית / מכונות / רכיבה ראשונה: הוסקוורנה 701 אנדורו
image009

רכיבה ראשונה: הוסקוורנה 701 אנדורו

ההאסקי 701 אנדורו הוא התאום של הק.ט.מ 690 אנדורו, עם עיצוב חדש ונגיעות משלו

צילום: אסף רחמים

  • יתרונות: עיצוב, מנוע, מתלים, מערכת ABS
  • חסרונות: נוחות, קרביות-יתר
  • שורה תחתונה: דו-שימושי סופר-קרבי עם יכולות שטח גבוהות שבידיים הנכונות יכול להיות מאוד מהיר. משלמים על זה בנוחות בחיי היום-יום
  • מחיר: 69,900 ש"ח כולל אגרות רישוי
  • מתחרים: ק.ט.מ אנדורו 690R, סוזוקי DR650SE, סוזוקי DR-Z400S
  • נתונים טכניים: מנוע צילינדר יחיד, 690 סמ"ק, 67 כ"ס, 6 הילוכים, מצמד הידראולי, גובה מושב 910 מ"מ, משקל 145 ק"ג ללא דלק, מיכל דלק 13 ליטר, מהלך מתלים 275 מ"מ
הוסקוורנה 701 אנדורו
הוסקוורנה 701 אנדורו

מה זה?

ההוסקוורנה 701 אנדורו הוא הגרסה של הוסקוורנה לק.ט.מ אנדורו 690R. מאז שק.ט.מ רכשה את הוסקוורנה מידי ב.מ.וו, הליינים של אופנועי הוסקוורנה מבוססים על הפלטפורמה של אופנועי ק.ט.מ. להוסקוורנה יש תכניות מסודרות להמשיך מאנדורו ומוטוקרוס גם לאופנועי כביש, וצמד ה-701 – האנדורו והסופרמוטו – הם המהלך הראשון בדרך להתבססות גם בתחום הכביש.

ל-701 אנדורו מנוע סינגל בנפח 690 סמ"ק, שכאמור מגיע ישירות מהק.ט.מ והוא מפיק 67 כ"ס ב-7,000 סל"ד. המצערות חשמליות, ויש 3 מצבי ניהול מנוע לבחירה – סטנדרט, רגוע וספורטיבי, וכן מצב רביעי של דלק בעל אוקטן נמוך. השלדה עשויה ממסבך משולשי פלדת כרומולי, בדיוק כמו בק.ט.מ, וגם הזרוע האחורית והבולם של WP בעל כל אפשרויות הכיוון, כולל שיכוך כיווץ מהיר ואיטי, זהה בין הדגמים. מלפנים מותקן מזלג הפוך של WP מסוג 4CS, כמו באופנועי האנדורו של הוסקוורנה – כמובן מותאם ל-701, והוא איכותי יותר מזה של הק.ט.מ. הגלגלים במידות שטח עם צמיגי דו"ש קרביים לשטח, ויש מערכת ABS הניתנת לניתוק שמגיעה כסטנדרט. בנוסף, ניתן לרכוש מהוסקוורנה דונגל חיצוני שמאפשר ניתוק ABS לגלגל האחורי בלבד. פרט לכך ה-701 מאובזר במצמד מחליק בתפעול הידראולי וגיר 6 הילוכים, ויש גם מגן מנוע ומגני ידיים מקוריים.

דגש מיוחד נתנו בהוסקוורנה לעיצוב. ה-701 מעוצב ברוח אופנועי המוטוקרוס של הוסקוורנה לשנת 2016. לשנת 2017, אגב, גם ליין האנדורו צפוי לעבור מהפכה ולהיראות כך. פאנלי הצד נראים מעולה בכחול עם הנגיעות הצהובות, וכך גם המושב בצבעים התואמים. מאחור, מתחת לכנף האחורית, נמצא מיכל הדלק ומשמש כשלדת זנב. בהוסקוורנה השקיעו במיוחד בעיצוב הפרטים הקטנים כדי לתת ל-701 את הייחוד והבידול שלו מהק.ט.מ. כך למשל הפנס האחורי מרובע וקטן עם נורות LED, והפנס הקדמי גם הוא בעל פלסטיק מגן מרובע. רק מערכת הפליטה הענקית קצת מקלקלת את החוויה הוויזואלית, למרות שרובה מוסתרת על ידי הפלסטיקה.

דו-שימושי קרבי לשטח
דו-שימושי קרבי לשטח

ביצועים

ההאסקי 701 אנדורו מציע חבילת ביצועים ברמה גבוהה מאוד. המנוע חזק מאוד החל מסל"ד רצפה ולאורך כל קשת הסל"ד. ברוב המבחן רכבנו על המפה הסטנדרטית, משום שהאגרסיבית פשוט אגרסיבית מדי. כמה הוא חזק? בהילוך שלישי הוא מרים גלגל בקלות, למרות הגיר הארוך, ואם מושכים חזק בכידון אז גם ברביעי בכמעט 100 קמ"ש הוא ממריא לשמיים. לצרכים שימושיים יותר כמו עקיפות בכביש מהיר, פשוט פותחים גז והוא מאיץ חזק גם מ-130 וצפונה. מהירות שיוט בינעירוני נינוח מתבצעת על 100-120 קמ"ש. הוא יכול גם לדגדג את ה-200, אבל הרוכב פחות

גם המתלים ברמה גבוהה מאוד ומיועדים לעבודת שטח קשוחה. כשרוכבים מהר וחזק על שבילים, טכניים או זרועי אבנים וסלעים, הם סופגים ושומרים על יציבות האופנוע. במיוחד אהבנו את הפרונט, שמשלב היטב ספיגה עם קשיחות. ההיגוי בכביש מעורפל מאוד בשל קוטר הגלגל הקדמי והשילוב עם צמיגי שטח קרביים. מערכת הבלמים מאידך, עובדת מעולה ומציעה המון רגש – בכביש ובשטח.

להוסקוורנה 701 אנדורו ביצועים של מכונת מלחמה אמיתית, ובידיים של רוכב מנוסה וחזק הוא יכול לזוז מאוד מהר בשטח.

 

מכונת וויליז!
מכונת וויליז!

איך זה מרגיש?

כמו מכונת מלחמה, אבל מעודנת. מצד אחד ה-701 אופנוע מאוד קרבי עם יכולות שטח גבוהות. מצד שני, התפעול רך ונעים, אפילו מעודן, כך שגם רוכב לא מנוסה יוכל לשלוט עליו, ברמתו שלו.

האופנוע מאוד גבוה. עם 174 הס"מ שלי בקושי הגעתי לרצפה עם רגל אחת ולא תמיד הצלחתי לקפל את רגלית הצד בישיבה על האופנוע. המושב עצמו שטוח וקשיח, ובהחלט לא מיועד לרכיבות ארוכות כי הישבן מתחיל לכאוב מהר. תנוחת הרכיבה קרבית, מציבה את הרוכב גבוה משמעותית משאר התנועה. סביבת הרוכב איכותית גם היא, עם כידון NEKKEN רחב ושטוח מאוד, לוח שעונים בסיסי ומתגים שמרגישים פחות מהסטנדרט היפני למשל.

הקשיחות הזו של ה-701 בשילוב עם הגודל והמשקל גרמו לנו לשאול במהלך המבחן כמה וכמה פעמים למי האופנוע הזה מיועד. כדי לנצל את יכולות-העל של האופנוע הזה צריך להיות רוכב גדול וחזק פיזית, ברמת רכיבה גבוהה. רוכבים מתחילים לא ינצלו את יתרונות הקשיחות של ההאסקי, כמו גם הק.ט.מ, ויסבלו מהחיסרון העיקרי של קרביות-יתר וכפועל יוצא מחוסר נוחות. ההאסקי 701 אנדורו מיועד לרוכבים קרביים בראשם, שנהנים לעלות כל בוקר על האופנוע הדו-שימושי שלהם ולהרגיש שהם ברכיבת ראלי מהירה וחזקה, ומוכנים לוותר על הנוחות בכביש לטובת יכולות שטח ברמה הגבוהה ביותר שיש בדו"שים, על גבול האנדורו המקצועי. לצרכים אחרים, נוחים ונעימים יותר, יש כלים מתאימים יותר – כמו למשל סוזוקי DR650SE הרך והנעים, וקליק אחד שמאלה כבר מגיעים לאופנועי האנדורו המקצועיים.

קשוח מאוד בשטח
קשוח מאוד בשטח

עלויות

ההוסקוורנה 701 אנדורו מתומחר ב-69,900 ש"ח על הכביש. דומה מאוד למחירו של הק.ט.מ (71,291 ש"ח מחיר רגיל או 68,291 ש"ח למזומן). במחיר הזה מקבלים כאמור גם ABS כסטנדרט, את הבולמים הקדמיים הייחודיים, ואת העיצוב היפה והחדשני של הוסקוורנה. זה לא מעט כסף, אבל בכל מקום רואים היכן הושקע הכסף, שכן מדובר במכלולי איכות, הנדסה ברמה גבוהה, דיוק, ויכולות שטח קרביות ביותר.

לרוכבים גדולים וחזקים, או חזירי גז
לרוכבים גדולים וחזקים, או חזירי גז

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 40, רוכב על אופנועים 24 שנה ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

Ducati-Scrambler-800-Icon-2019-031

דוקאטי: הסקרמבלר 800 מתעדכן

עדכוני עיצוב, עדכוני ארגונומיה ועדכוני אלקטרוניקה - אלו השינויים העיקריים לשנת 2019 ברב המכר של דוקאטי - הסקרמבלר 800 אייקון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO