דף הבית / מכונות / רכיבה ראשונה: הוסקוורנה FE250
image073

רכיבה ראשונה: הוסקוורנה FE250

ההוסקוורנה FE250 הוא רייסר שמעולה לתקיפת מסלולי ספיישל, אבל לא למתקדמים בלבד

רוכבים: איציק קלנר, אלעד ששון, יוחאי דויטש, אסף זומר, אביעד אברהמי

צילום: בני דויטש

  • יתרונות: מנוע, גיר וקלאץ', מתלים והתנהגות, חדות
  • חסרונות: מחיר
  • שורה תחתונה: רייסר רבע ליטר חד עם יכולות גבוהות, שמציע קצת יותר
  • מחיר: 67,385 ש"ח
  • מתחרים: ק.ט.מ 250EXC-F, שרקו SE-R250, גאס גאס EC250F ו-TM EN250Fi, ימאהה WR250F, הונדה CRF250X, קוואסאקי KL250
  • נתונים טכניים: מנוע צילינדר יחיד 4 פעימות, 249.9 סמ"ק, 6 הילוכים, קלאץ' הידראולי, בולמים קדמיים WP בקוטר 48 מ"מ מסוג 4CS, בולם אחורי WP עם מנגנון לינקים, מיכל דלק 9.5 ליטר, משקל מלא 107.3 ק"ג
הוסקוורנה FE250 (בתכלס בתמונה זה FE350, אבל הם נראים אותו דבר...)
הוסקוורנה FE250 (בתכלס בתמונה זה FE350, אבל הם נראים אותו דבר…)

מה זה?

ה-FE250 הוא הגרסה של הוסקוורנה לק.ט.מ 250EXC-F, כששניהם יושבים על פלטפורמה דומה. המנוע, רבע ליטר ספורטיבי, זהה לזה של הק.ט.מ, והוא חלק ממשפחת המנועים של ק.ט.מ בנפחים 250 ו-350 סמ"ק, אנדורו ומוטוקרוס, שכולם בנויים על אותו הבסיס ועל אותה הטכנולוגיה. המנוע הזה הופיע לראשונה בק.ט.מ 250EXC-F של 2014, ובהמשך השנה מצא את מקומו גם בהוסקוורנה FE250, שהיה חלק מליין הדגמים הראשון של הוסקוורנה אחרי שעברה לבעלות ק.ט.מ.

ה-FE250 מציע שלדת כרומולי, שמגיעה, כמו כל דגמי האנדורו של הוסקוורנה, עם מערכת לינקים שמחברת בין הבולם האחורי לבין הזרוע. מלפנים יש מזלג הפוך בקוטר 48 מ"מ מסוג 4CS, וכמו כל דגמי האנדורו של הוסקוורנה וק.ט.מ – יש מכלולי איכות כמו בלמים של ברמבו, חישוקים של DID, מצמד בתפעול הידראולי וכידון של נקן.

הדגם שבכתבה הוא משנת הייצור 2015, כשההבדלים בינו לבין דגם 2016 זניחים ולא משמעותיים, ותוכלו לקרוא עליהם פה.

רייסר
רייסר

ביצועים

ה-FE250 הוא רייסר, אופנוע שמיועד בראש ובראשונה לתקיפת מסלולי אנדורו, וככזה הוא מצטיין במסלולי ספיישל. המנוע סקרימרי יחסית, חובב סל"ד גבוה, וכדי להתקדם מהר יש צורך למשוך הילוכים ולעבוד הרבה עם הקלאץ', כמעט כמו 2 פעימות. יחד עם זאת, אם רוצים לרכב רגוע בסל"ד נמוך ובינוני, למשל בטיולי סינגלים, הוא יאפשר את זה, אבל תאוצה חזקה תדרוש הורדת הילוך או שניים והרבה עבודת קלאץ'. הוא גם מאוד חד בתגובותיו ומגיב היטב לפקודת המצערת, ויחד עם זאת נותן תחושת רכות של מסטיק. בהחלט מנוע מעולה.

אחד היתרונות הגדולים של ה-FE250 הוא תקיפת מסלולי ספיישל-טסט. בשל המשקל היחסית נמוך הוא משנה כיוון במהירות, מהר יותר מאחיו ה-FE350. הגלגל הקדמי דבוק לקרקע ומספק לרוכב שפע של ביטחון, ומערכת הלינקים מאחור דואגת להשאיר את הגלגל צמוד גם כשהקרקע לא חלקה ומבולגנת, ובהקשר הזה נגיד שמערכת המתלים פשוט מעולה – מספקת ביטחון רב לרוכב וסופגת היטב.

מכונת פניות
מכונת פניות

איך זה מרגיש?

ה-FE250 הוא כאמור רייסר, שמיועד בעיקר לרוכבים שדוחפים את האופנוע לקצה ורוכבים מהר וחזק. רוכבים מתחילים בהחלט יסתדרו איתו, אבל לאלו עדיף דווקא ה-350, שמציע יותר מומנט והתנהגות מרוסנת יותר. לדעתנו ה-250 אינו אופנוע מתחילים אלא אופנוע תחרותי מהשורה הראשונה.

על מסלולי ספיישל ה-FE250 מככב. הוא מאיץ מהר, בולם מהר ופונה מהר, ורוכב שיידע למשוך הילוכים ולעבוד עם הקלאץ' יהנה מאוד מקצב ההתקדמות של המכונה הזו. בשטחים טכניים יותר, כמו למשל בטיפוסי סלעים, נדרשת עבודת קלאץ' מרובה כדי ליצור דחף, ולעתים האופי העצבני של המנוע עלול ליצור אצל הרוכב תחושת אטרף מיותרת. לאקסטרים-אנדורו היינו בוחרים אופנוע אחר, למשל דו-פעימתי. למרוצי אנדורו ה-FE250 הוא בהחלט אחד הפייבוריטים.

מנוע חד ומדויק, התנהגות משובחת
מנוע חד ומדויק, התנהגות משובחת

עלויות

מחירו של ה-FE250 עומד על 67,385 ש"ח אחרי הורדת המיסוי. יחסית גבוה, שכן למעט הק.ט.מ שעולה 67 אלף ש"ח לגרסה הרגילה ו-71 אלף לגרסת סיקס דייז, ההאסקי יקר יותר משאר מתחריו – ה-TM EN250Fi עולה 59,500 ש"ח, השרקו עולה 65,900, הקוואסאקי KL250 עולה 58 אלף ש"ח, וההונדה CRF250X עולה 57 אלף ש"ח. גאס גאס אין כרגע, כשהחברה אמורה לחזור לייצור בשבועות הקרובים. ימאהה WR250F לא מגיע ארצה עדיין, אך הוא צפוי לנחות בסביבות חודש אפריל ומחירו צפוי להיות סביב 55 אלף ש"ח.

67 אלף ש"ח זה סכום גבוה, אולם בסכום הזה מקבלים אופנוע מצוין עם מכלולי איכות והתנהגות מעולה.

image077

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 41, רוכב על אופנועים 25 שנה ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

KTM-DUKE-790-launch-004

ק.ט.מ: בקרוב סדרת 500 סמ"ק חדשה

בק.ט.מ עובדים על מנוע טווין מקבילי חדש בנפח 500 סמ"ק, שמתוכנן באוסטריה, ייוצר בהודו ויניע סדרת אופנועים על פלטפורמה זהה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO