דף הבית / מכונות / רכיבה ראשונה: ימאהה MT-09 ספורט טרקר
image004

רכיבה ראשונה: ימאהה MT-09 ספורט טרקר

הספורט טרקר הוא גרסה סטייליסטית ל-MT-09 בסגנון הפלאט-טרקרים והסקרמבלרים לכביש

צילום: בני דויטש

  • יתרונות: מנוע, התנהגות, אג'יליות, פאן-פקטור
  • חסרונות: בולמים רכים, מיגון רוח
  • שורה תחתונה: אחד האופנועים המהנים והמגניבים של השנים האחרונות, עם התנהגות סופר-כיפית ומנוע אדיר
  • מחיר: 73,747 ש"ח לגרסת הסטריט-טרקט, 71,247 ש"ח לגרסה הרגילה
  • מתחרים: אפריליה דורסודורו 750, דוקאטי היפרמוטארד 821, ק.ט.מ דיוק 690, נייקדים יפנים
  • נתונים טכניים: מנוע 3 צילינדרים, 847 סמ"ק, 115 כ"ס, 8.9 קג"מ, 6 הילוכים, גובה מושב 850 מ"מ, צמיגים 120/70ZR17, 180/55ZR17
image001
ספורט טרקר – גרסה סטייליסטית ל-MT-09

מה זה?

הספורט טרקר הוא גרסה נוספת ל-MT-09 של ימאהה, בנוסף לגרסה הרגילה ולגרסת הסטריט ראלי, ובלי קשר לטרייסר – שהוא בכלל אדוונצ'ר-תיור שבנוי על אותה הפלטפורמה. הספורט טרקר לוקח את ה-MT-09 הרגיל, ועם כמה תוספות נותן לו אוריינטציה של פלאט-טרקר / סקרמבלר לכביש, תוך שמירה על כל המאפיינים של ה-MT-09. אפשר לומר שזהו אופנוע שנמצא על קו התפר שבין היפרמוטו לבין נייקד, מודרני לחלוטין אבל עם ניחוח של פעם בגלל התוספות.

קיט התוספות של הספורט טרקר כולל מושב גבוה ושטוח יותר בצביעה כפולה, כנף קדמית מקרבון ואלומיניום, פלטת מספר קדמית מאלומיניום, שתי פלטות מספר לצדדים מאלומיניום, מדבקות אחיזה לברכיים במיכל הדלק, רגליות רוכב רחבות, באר לכידון, צביעת מט לשלדה ולחישוקים ובולמים קדמיים מוזהבים. עבור רשימת התוספות הללו תשלמו 2,500 ש"ח נוספים, כשבמחיר הזה תקבלו גם את המושב המקורי.

ביצועים

ה-MT-09 הוא אחד הכלים המגניבים של השנים האחרונות, וזאת בזכות כמה מאפיינים. ראשית המנוע – הטריפל הזה הוא אחד היציאות החזקות. מצד אחד הוא חלק ונעים בשל מרווח ההצתה שעומד על 120 מעלות, אבל מצד שני יש לו חספוס נעים שנותן לו אופי מיוחד של טריפל. מעל הכל הוא חזק וגמיש, ופשוט כיף לרכב עליו. מערכת ניהול המנוע כוללת 3 מצבים – STD – שזה קיצור של סטנדרט, A – שזה קיצור של אטרף, ו-B – שזה קיצור של באסה. אנחנו רכבנו על סטנדרט ו-A, ונהנינו מכל רגע. איזה מנוע!

המאפיין השני נובע מתצורת האופנוע – כאמור הכלאה בין היפרמוטו לנייקד – שיוצר אופנוע עם התנהגות תלת-ממדית. אופנוע שאפשר לקפל אותו ולעשות איתו מה שרוצים. אג'יליטי – זו המילה שמאפיינת אותו בצורה הטובה ביותר. כמעט כמו סופרמוטו קטן, הוא מתגלגל לצדדים, עובד על המתלים ומסתדר עם שילובי כוחות, וזה כיף אדיר. עכשיו תוסיפו את העובדה שהשילוב של המנוע החזק והגמיש עם האופנוע הגבוה יחסית יוצר מכונה שעולה לווילי בהילוך שלישי (ובידיים הנכונות גם ברביעי ב-120 קמ"ש!) ועולה לרולינג סטופי למרות ה-ABS, ותקבלו את אחד אופנועים החיים שמסתובבים היום על הכבישים. חבל רק שהבולמים לא ברמה גבוהה כמו המנוע והשלדה, מה שיוצר מעט נדנודים ואיבודי אחיזה רגעיים. סחורה טובה יותר הייתה הופכת את ה-MT-09 להרבה יותר מגניב, אבל בטח גם יותר יקר.

גם ברביעי ב-120 קמ"ש!
גם ברביעי ב-120 קמ"ש!

איך זה מרגיש?

כמעט כמו MT-09 רגיל. למה כמעט? בעיקר בגלל המושב השטוח של הספורט-טרקר, שבתכלס הוא פחות נוח מהמדורג של הגרסה הרגילה ומתחיל להציק אחרי קילומטראז' לא גבוה. אבל בכל זאת, כאמור מדובר על אחד הכלים המגניבים. השילוב הזה של היפרמוטו-נייקד יוצר תנוחה זקופה ושולטת, עם כידון רחב ששולט על ההיגוי וההתנהגות, והשורה התחתונה היא אופנוע עם פאן-פקטור גבוה מאוד. הוא מינימליסטי למדי, כך למשל לוח השעונים הבסיסי, אבל זה בדיוק הקטע שלו – לשלם פחות ולקבל קצת פחות – אבל לא במקומות החשובים, כאמור למעט הבולמים שאותם דווקא היינו רוצים לשדרג למשהו רך פחות וטוב יותר. הוא גם קטן למדי – לא ברמה של חוסר נוחות, גם לא לרוכבים גבוהים, אבל יחסית לנייקדים הוא קטן. גם מיגון הרוח לא להיט, כך שמהירות השיוט הנינוחה עומדת על כ-160 קמ"ש. המקסימלית, אגב, עוברת בקלות את ה-230 קמ"ש.

ה-MT-09 כבר הוכיח שהוא כלי מיוחד במחיר טוב, ושהוא מביא את הגישה של ימאהה לאופנוענות המודרנית – מצד אחד שימוש במכלולים פשוטים יחסית וקבלת תוצאה טובה מאוד, אבל יחד עם זאת המון אופי לאופנוע ותמורה מעולה למחיר. ואנחנו כבר אמרנו לא פעם שאנחנו אוהבים את הרוח החדשה של ימאהה.

עלויות

הגרסה הרגילה של ה-MT-09 עולה 71,247 ש"ח על הכביש. עבור גרסת הספורט טרקר תצטרכו להוסיף 2,500 נוספים – 73,747 ש"ח. זה כבר לא המחיר הסופר-אטרקטיבי של ה-09 כשהגיע ארצה לפני שנה וחצי, אבל זה עדיין מחיר טוב לאופנוע מעולה, שמהווה יופי של אלטרנטיבה לנייקדים מרובעי הצילינדרים היפניים. מרווחי הטיפולים עומדים על 10,000 ק"מ, כמו כל האופנועים של ימאהה, ומחירון הטיפולים דומה למדי לכלים אחרים בסגמנט. יופי של אופנוע, יופי של קנייה.

פליי-בייק מודרני לכביש
פליי-בייק מודרני לכביש

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 41, רוכב על אופנועים 25 שנה ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

IndianxWorkhorse-Appaloosa-3

הסוס מבית אינדיאן של רנדי ממולה

רוכב המרוצים האגדי יתחרה על גרסת ספרינט המבוססת על האינדיאן סקאוט בובר - בסדרת מרוצים מיוחדת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO