רוכבים: אסף בן אהרון, אביעד אברהמי; צילום: בני דויטש
- יתרונות: מנוע, מתלים והתנהגות, קלות תפעול, מחיר
- חסרונות: גיר 5 הילוכים, נפח מיכל דלק, גודל פיזי, משקל
- שורה תחתונה: אופנוע אנדורו ידידותי וקל לרכיבה בשטחים פתוחים, מעייף כשנהיה צפוף וטכני; מתאים כמעט לכל רוכב.
- מחיר: 61,279 ש"ח (מבצע 56,279 ש"ח)
- מתחרים: ק.ט.מ 450EXC, הוסקוורנה FE450, קוואסאקי KL450, הונדה CRF450X, סוזוקי RM-Z450X, גאס גאס EC450, שרקו SE-R450 ו-TM EN450Fi
- מפרט טכני: מנוע צילינדר יחיד, 449 סמ"ק, 5 שסתומי טיטניום, הזרקת דלק, 5 הילוכים, שלדת אלומיניום, בולמים קדמיים קאיאבה 48 מ"מ CC, בולם אחורי קאיאבה עם מערכת לינקים, גובה מושב 960 מ"מ, מרווח גחון 335 מ"מ, מיכל דלק 7.5 ל', משקל מלא 124 ק"ג

מה זה?
ה-WR450F הוא האבא של אופנועי האנדורו המקצועיים מרובעי פעימות. בשנת 1998 הוא יצא לאור בגרסתו הראשונה – WR400F, יחד עם גרסת המוטוקרוס YZ400F, וחולל מהפכה של ממש באופנועי השטח. אם עד אז כל אופנועי המוטוקרוס והאנדורו היו דו"פים, הרי שמאז כל היצרנים עברו ל-4 פעימות, כשחלקם השאירו גם את הדו"פים. בתחילת שנות ה-2000 נפחו גדל ל-426 סמ"ק, וכבר עשור שהוא בנפח 450 סמ"ק – כמקובל בקטגוריה.
המנוע (5 שסתומים – 3 יניקה ו-2 פליטה) מוזרק, והוא יושב בתוך שלדת אלומיניום שהחל מ-2012 מגיעה מגרסת המוטוקרוס הקטנה – YZ250F. הבולמים של קאיאבה, כשמלפנים פרונט הפוך מסוג קארטרידג' סגור, ומאחור בולם אחורי שמעוגן לזרוע אלומיניום עם מערכת מנופים.
האופנוע שבמבחן הוא מדגם 2015 – יצא בשנת 2012 ומאז כמעט ללא שינויים. בחודשים הקרובים צפויה להגיע ארצה גרסת 2016, אשר עברה שינויים רבים כמו מנוע הפוך.

ביצועים
ה-WR450F הוא אופנוע אנדורו שלם ובוגר מאוד. מאז 2012, אז קיבל הזרקת דלק, תגובות המנוע התרככו וכעת הוא נעים מאוד לתפעול. הוא כמובן חזק ושופע מומנט, אבל התגובות שלו לא אלימות. כוח יש בכל נקודה על הסקאלה, עד כדי כך שהוא מרים גלגל גם בהילוך חמישי. בכלל, בשל אורכו ויציבותו של ה-WR450F, זו אחת ממכונות הווילי המהנות שיש. בצד החסרונות נציין את הגיר בן 5 ההילוכים. לחלוטין לא לעניין בשנת 2016, וחסרונו של ההילוך השישי בהחלט מורגש כשעולים על שבילים מהירים יותר.
בתחום השלדה, המתלים וההתנהגות ה-WR הגדול מביא איתו קלות שאותה אנחנו לא זוכרים מכלים אחרים. בולמי הקאיאבה המשובחים סופגים מושלם, מקנים אינסוף יציבות ותורמים לתחושת הביטחון הרבה של הרוכב לתת גז.
אפשר להגיד שמבחינת ביצועים ה-WR450F נמצא על הצד הגבוה של המשוואה, בעיקר בזכות השלמות והעידון שלו. אופנוע עגול.

איך זה מרגיש?
קל מאוד, בעיקר. לא קל במשקל אלא קל ברכיבה. קל מאוד לרכב על ה-WR הגדול, וקל מאוד לעשות איתו דברים שלא הייתם מעזים לעשות עם אופנוע אגרסיבי וחד יותר. הוא בהחלט אופנוע אנדורו מקצועי עם יכולות סופר-גבוהות, שבידיים הנכונות יעשה כל מה שמתחריו יעשו, אבל הוא גם קל לרכיבה למי שאינו רוכב ברמה גבוהה ואופנועי 450 סמ"ק גדולים עליו.
ה-WR450F מצטיין במקומות פתוחים – שבילים, דיונות, טיולי מדבר, ואפילו סינגלים כל עוד הם זורמים. בקטעים טכניים הוא יעייף את הרוכב בגלל המשקל היחסית גבוה והגודל הפיזי. בנקודה הזו חשוב להדגיש שוב שדווקא המנוע הוא הפחות מעייף בזכות תגובותיו הרכות והנעימות, אבל רוכב שלא בכושר רכיבה גבוה יתקשה להתמודד עם כוח של 450 סמ"ק, רך ככל שיהיה, אחרי שהוא כבר התעייף.
באותם שטחים פתוחים הוא ייתן לרוכב חוויית רכיבה מאוד מיוחדת, שכן קל מאוד להתחבר לתגובות של ה-WR – גם במנוע וגם בהתנהגות המעולה – ולמשוך את הרכיבה למקומות שלא היית מגיע אליהם עם אופנועים חדים יותר. לכן ה-WR450F מתאים כמעט לכל רוכב – החל מרוכבים מתחילים שפחות מחפשים את הרכיבה הטכנית ורטיקלית, ועד רוכבים מקצועיים, ובוודאי לרוכבים שאת רוב זמנם מבלים בשבילים ושטחים פתוחים. אופנוע חבר.

עלויות
מחירו של ה-WR450F ירד משמעותית בהורדת מס הקנייה – בכ-20 אלף ₪ – וכעת מחירו הרשמי עומד על 59,985 ₪ לפני אגרות ו-61,279 'על הכביש'. כרגע הוא נמכר במבצע הנחה של 5,000 ₪ – 54,985 ₪. במחיר המבצע מדובר על לא פחות ממציאה, וגם המחיר הרשמי מצוין ביחס למתחרים: הקוואסאקי KL450, שהוא מוטוקרוס מוסב, עולה 60,289 ₪, ה-TM עולה 61,600 ₪, הונדה CRF450X עולה 64,994 ₪, השרקו עולה 68,900 ₪, ההוסקוורנה 69,370 ₪, ואילו הק.ט.מ יעלה 72,257 לגרסה הרגילה ו-75,147 ₪ לגרסת הסיקס-דייז, מה שהופך את ה-WR לזול מכולם, למעט הקוואסאקי, שהוא כאמור אופנוע מוטוקרוס. רק ה-TM קרוב למחירו של ה-WR. דגם 2016 צפוי להיות אפילו מוצלח יותר, ואנחנו מקווים שמחירו לא ישתנה.

מה קשורה התגובה של ofri nabat?
אף אחד לא מסנן את התגובות פה?