צילום: בני דויטש
- יתרונות: מנוע גמיש, לא קונבנציונלי, אופי, מחיר, אפשרות לקסטומיזציה
- חסרונות: גימור
- שורה תחתונה: אופנוע מיוחד עם אופי מיוחד, בסיס מעולה לשינויים אישיים
- מחיר: 62,900 ש"ח
- מתחרים: קוואסאקי W800, הארלי סטריט 750, דוקאטי סקרמבלר, ב.מ.וו R nine T
- נתונים טכניים: מנוע V אורכי, 744 סמ"ק, 48 כ"ס, 6.1 קג"מ, 6 הילוכים, גובה מושב 790 מ"מ, משקל 189 ק"ג, צמיגים 100/90-18, 130/80-17
מה זה?
המוטוגוצי V7 II Stone הוא הגרסה הבסיסית והזולה ביותר של גוצי – כרטיס הכניסה לעולם הגוצים המיוחד. בבסיס האופנוע מנוע V-טווין עם גל ארכובה אורכי בנפח 750 סמ"ק – קטן משאר דגמי גוצי, אך שומר על הד.נ.א של החברה עם גל ארכובה אורכי, מצמד חד-דיסקי יבש וויברציות נעימות. שאר האופנוע פשוט למדי ובנוי ממש כמו פעם. הבולמים פשוטים, הבלמים גם הם, והעיצוב – נו, של פעם. למרות זאת, ל-V7 יש מערכת הזרקת דלק מתקדמת עם מצערות חשמליות, וכן מערכות ABS ובקרת החלקה שמגיעות כסטנדרט.
ביצועים
לא משהו שאנחנו רגילים מאופנועים מודרניים, שכן הגוצי הוא בדיוק ההפך מזה. ההתנהגות היא של פעם – כזו של אופנוע עם מנוע, טנק דלק ושני גלגלים. פשוט ונעים. ההיגוי והיציבות סבירים, גם בגלל המתלים הפשוטים וגם בגלל הצמיגים במידות הלא קונבנציונליות (צמיג קדמי בקוטר "18). המנוע מפמפם בסל"ד נמוך ומגיע לשיא המומנט כבר ב-2,800 סל"ד, כך שלחלוטין רוכבים פה על גלי המומנט. כפועל יוצא תצרוכת הדלק נמוכה ועומדת על כ-22 ק"מ לליטר. זה לא אופנוע שמעודד חוליגניות אלא להפך – רכיבה נעימה ורגועה. אם יצא לכם לרכב על גוצי בפרט או על מנוע עם גל ארכובה אורכי בכלל, אתם בוודאי מכירים את התזוזה של האופנוע על צירו כשפותחים גז בניוטרל. אז כאן בגוצי זה אפילו משמעותי יותר, וזה ממש מיוחד. גם הקלאץ' החד-דיסקי היבש נותן את התחושה המיוחדת שלו, וכל מי שרגיל לקלאץ' רב-דיסקי רטוב יצטרך פרך הסתגלות לחיבור השונה.
איך זה מרגיש?
מגניב. לגמרי מגניב. המושב רחב ונעים ותנוחת הרכיבה מרווחת משאירה הרבה מקום. בשום שלב במבחן לא חשבנו להשתולל עם הגז או המהירות, והאווירה הכללית היא של נינוחות. למרות זאת, הוא מתנהג בסדר גמור גם בכבישים מפותלים, למשל בהרי ירושלים שם רכבנו, ובידיים הנכונות אפשר גם לתת קצב טוב – כל עוד זוכרים את המגבלות.
אחד היתרונות של הגוצי הוא אפשרויות הקסטומיזציה וההתאמה האישית שלו. מוטוגוצי מציעה קיטים מלאים שהופכים את הסטון למשהו אחר לגמרי – דארק, סקרמבלר, וקפה-רייסר, כשהמחירים נעים בין 14 ל-25 אלף ש"ח בהתאם לקיט. אפשר גם לרכוש רק חלקים ספציפיים כדי לקבל שינויים כאלה ואחרים וליהנות מאופנוע ייחודי. בימינו קסטומיזציה ורסטורציה של אופנועים זה טרנד לוהט, והגוצי עשוי להיות בסיס מעולה לכך.
עלויות
מחירו של ה-V7 II Stone ירד לאחרונה מ-80 ל-63 אלף ש"ח, כחלק מהמהלך של היבואנית – עופר-אבניר – להחדרת נייקדים לשוק. במחיר הזה מדובר בעסקה מעולה למי שמחפש כלי רגוע עם הרבה סטייל ופוזה – אופנוע בתי קפה קלאסי, וזה משאיר כסף לקסטומיזציה. הגימור לא בשמיים, כשיש למשל רגליות ומנופים פשוטים, וגם חלקי הפלסטיק של כיסוי לוח השעונים הם לא מהאיכות הגבוהה ביותר, אבל במחיר הזה זה מובן ומקובל, ובכל מקרה סביר להניח שיוחלפו על ידי הבעלים. קטע של אופנוע.
רכיבה ראשונה, סבבה.
אבל אופנוע שכל הקטע שלו זה סטייל – ורק 2.5 תמונות?
מה נגמר לבני הפילם?
מה בחדר חושך בדיוק נדלק האור?
מה אשכנזים נהייתם??? (אטאללה, גיב אל פרימוס)
זהו ? אין בתוך העיר ? מחוץ לעיר ? מהירות ? חום מנוע ? משהו ?
מה עם הW800 של קווסאקי. לפי מבחני דרכים מחול עולה על הגוצי בכל .
איך אופנוע שעולה 135,000 ש"ח הוא מתחרה בדיוק?
מישהו מוכן להסביר לי מה בדיוק קרה לאתר הישן של Fullgaz?
אני מתנצל שאני אומר את זה, אבל האתר החדש ממש לא מהווה "שדרוג".
היקף העדכונים והמבחנים ירד משמעותית, כמו גם היקף ההשקעה במבחנים המבוצעים. על מבחן השוואתי של 4-5 כלים במקביל אני מאמין שבכלל אין על מה לדבר במתכונת החדשה של האתר המצומצם.
מה קרה למאגר מבחני הדרכים הענק שהיה באתר הישן? האם הוא אי פעם יעלה מחדש? בלי מוטובייק ובלי פולגז? לא יאומן… פשוט עצוב.
וואו, זהו?!
אני מקבל פה איזה דז'ה וו שקורה לאחרונה בקריאות של מבחנים/רכיבה ראשונה פה – אני פונה ומחפש סקירות באתרים של חו"ל.
זה ממש כואב לי, שאני כבר לא חש צורך להכנס מדי יום לאתר.
בעסה.