דף הבית / מכונות / רכיבה ראשונה: סאן-יאנג ג'וימקס ספורט
image007

רכיבה ראשונה: סאן-יאנג ג'וימקס ספורט

הג'וימקס מקבל ABS וכמה פינוקים ספורטיביים בגרסת 'ספורט'

צילום: בני דויטש

  • יתרונות: מנוע נעים, וריאטור טוב, התנהגות עירונית מצוינת
  • חסרונות: מתלים במהירות גבוהה
  • שורה תחתונה: קטנוע איכותי לשימוש אורבני ופרברים, עם טוויסט ספורטיבי ומערכת ABS
  • מחיר: 28,485 ש"ח לגרסת 250 סמ"ק, 30,735 ש"ח לגרסת 300 סמ"ק
  • מתחרים: פיאג'ו XEVO250, ימאהה XMAX250, דיאלים S3, קימקו דאונטאון 300, TGB איקסמושן 250/300
  • נתונים טכניים: מנוע 250/300 סמ"ק, הספק 23 כ"ס, מומנט 2.3 קג"מ, תמסורת וריאטור, גובה מושב 755 מ"מ, צמיגים 110/90-13, 130/70-13
סאן-יאנג ג'וימקס ספורט - כאן בגרסת 300 סמ"ק
סאן-יאנג ג'וימקס ספורט – כאן בגרסת 300 סמ"ק

מה זה?

הג'וימקס ספורט הוא גרסה חדשה של הג'וימקס 250Xi / 300Xi שמציעה כמה תוספות כמו משקף קצוץ מושחם, מושב בריפוד יוקרתי עם רקמה וסכמת צביעה שונה. בנוסף, גרסת ה-250 של הספורט מגיעה כסטנדרט עם מערכת ABS – מה שאין ב-250 הרגיל, ונכון להיום גם בשאר קטנועי ה-250 סמ"ק בשוק הישראלי. לעומת זאת, ה-300 הרגיל וה-300 ספורט מגיעים שניהם עם מערכת ABS. פרט לכך מדובר באותו ג'וימקס מוכר וטוב עם אותו בסיס מכני.

ביצועים

בגדול, בדיוק כמו של ג'וימקס רגיל. אנחנו רכבנו על גרסת ה-300 סמ"ק, שמציעה מעט יותר מומנט וטווח שימוש רחב יותר מה-250, אם כי ההבדל לא באמת משמעותי (רק הקפיצה במחיר הביטוח כן…). המנוע רך ונעים לשימוש, מערכת הווריאטור משתלבת היטב והיא חלקה ויעילה, וההתנהגות העירונית מצוינת. מערכת המתלים מספיק קשיחה כדי לייצר כלי יציב, אם כי המתלה הקדמי יודע להתמודד היטב עם האספלט העירוני המשובש.

מחוץ לעיר בנסיעה על כבישים בינעירוניים מהירים מדדנו מהירות סופית של כמעט 150 קמ"ש, אם כי הקטנוע לא מרגיש במיטבו במהירויות האלה ומעדיף שיוטים נינוחים יותר על כ-120 קמ"ש.

קטנוע עירוני ובינעירוני מצוין ומהודק
קטנוע עירוני ובינעירוני מצוין ומהודק

איך זה מרגיש?

כמעט כמו ג'וימקס רגיל, למעט המשקף הקצוץ והשחום שנותן תחושה כאילו ספורטיבית. המושב נוח ומפנק, גם את המורכב, תנוחת הרכיבה מצוינת, והקטנוע קל לתפעול ומרגיש בשל ושלם. מתחת למושב יש מקום לקסדה מלאה ועוד תיק או קסדת 3/4, ופתיחת המושב מתבצעת על ידי כפתור בבית המתגים. מערכת ה-ABS יעילה, אם כי היא נכנסת לפעולה מעט מוקדם מדי – במיוחד מאחור. יחד עם זאת, אין לנו ספק שהמערכת צריכה להיות פריט חובה בכל קטנוע בסגמנט. השורה התחתונה היא שמדובר בקטנוע מצוין לתחבורה אורבנית ופרברים, כשאפשר גם לצאת איתו לרכיבות ארוכות יותר מדי פעם.

עלויות

גרסאות הספורט של ה-250 וה-300 עולות בדיוק 1,000 ש"ח יותר מהגרסאות הרגילות. ל-250 זה משתלם מאוד משום שבתוספת של 1,000 ש"ח מקבלים מערכת ABS – שכאמור לא מגיעה עדיין בגרסה הרגילה וסביר להניח שתגיע בהמשך (אם כי ה-250Xi הרגיל נמכר כעת במבצע קיץ של 1,500 ש"ח הנחה, מה שמגדיל את הפער ל-2,500 ש"ח עד לסיום המבצע). לגרסת ה-300 זה פחות משתלם, שכן פרט למשקף ולכיסוי המושב לא מקבלים יותר מהגרסה הרגילה. בסך הכל זהו שלב נוסף באבולוציה של הג'וימקס, גם אם קטן, ולא בכדי זהו אחד מהקטנועים הנמכרים בישראל.

image005

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

BMW C400 2025 (13)

ב.מ.וו: ה-C 400 X וה-GT משתדרגים ל-2025

צמד קטנועי הפרימיום של ב.מ.וו - C 400 X וה-C 400 GT - מקבלים לשנת 2025 התאמה לתקנות זיהום אוויר, שדרוגי אלקטרוניקה משמעותיים וגרפיקה חדשה

3 תגובות

  1. Avatar

    לא בכדי- הוא כלי הרכב (!!!) הכי נגנב בישראל.

  2. Avatar

    נגנבים עשרות כל יום אם לא מאות… SYM צריכים לשפר את העניין הזה.

  3. Avatar

    יש הבדל במחירי הביטוח בין ה250 לבין ה300?

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן