דף הבית / מכונות / רכיבה ראשונה: קוואסאקי ורסיס 650 דגם 2016
image008

רכיבה ראשונה: קוואסאקי ורסיס 650 דגם 2016

קוואסאקי ורסיס 650 דגם 2016 ברכיבה ראשונה - מסתבר שגם אחרי עשור יש לוורסיס הקטן מקום בשוק הישראלי

צילום: בני דויטש

  • יתרונות: ABS, מיגון רוח, מחיר, נוחות
  • חסרונות: בולמים פשוטים, מנוע משעמם
  • שורה תחתונה: כלבויניק טוב שמתאים גם לרוכבים מתחילים
  • מחיר: 61,200 ש"ח 'על הכביש'
  • מתחרים: ימאהה טרייסר 700, הונדה NC750X, סוזוקי ויסטרום 650
  • נתונים טכניים: מנוע טווין מקבילי, 649 סמ"ק, 8 שסתומים, קירור נוזל, הזרקת דלק, 69 כ"ס (48 כ"ס לגרסת A1), מומנט 6.5 קג"מ, 6 הילוכים, שלדת יהלום מפלדה, מזלג הפוך 41 מ"מ מהלך 150 מ"מ, בולם אחורי מהלך 145 מ"מ, בסיס גלגלי 1,415 מ"מ, גובה מושב 840 מ"מ, מיכל דלק 21 ל', משקל 216 ק"ג, צמיגים 120/70ZR17, 160/60ZR17
  • לרכיבת מבחן על ורסיס 650 – לחצו כאן
קוואסאקי ורסיס 650 דגם 2016
קוואסאקי ורסיס 650 דגם 2016

מה זה?

הוורסיס הוותיק של קוואסאקי הגיח לעולם בשנת 2007 כשהוא מבוסס על אחיו הספורטיבי יותר והוותיק ממנו בשנה – ER-6, והוא כוון לדואליות שבין רכיבת כביש ובין טיול בשבילים 'לייט' שלא מצריכים יותר מאשר מהלך מתלים ארוך. הדגם הראשון, שהיה בעל עיצוב שנוי במחלוקת, עבר מאז 2 גלגולים נוספים, כשהאחרון היה רק בשנה שעברה והביא איתו לא רק עיצוב יותר קונבנציונלי ומודרני שממנו קל לראות את הדמיון המשפחתי לדגמים אחרים של היצרן, אלא בין היתר גם תוספת כוח, מיכל דלק גדול יותר ושלדת זנב קשיחה יותר לטובת נשיאת מטען רב יותר, כשקוואסאקי מציעה כאופציה מזוודות צד קשיחות מותאמות לאופנוע. מתוך השינויים הללו ניתן להבין כי הוורסיס הנוכחי מוכוון יותר לסגמנט של התוררים הקטנים מאשר לטיולי שבילים, ואולי הסיבה שאת אופנוע המבחן קיבלנו עם מגני ידיים ופנסי ערפל עם תאורת LED היא כדי להעצים את הרושם הזה, ולא רק אצלנו.

בליבו של הוורסיס שוכן מנוע טווין מקבילי, שבדגם הנוכחי עבר כיוון מחדש כדי לספק יותר מומנט כבר מסל"ד נמוך, ועם לחיצה על מתג ההתנעה הוא מספק גרגור שקט ונעים. הבולמים הקדמיים ההפוכים בעלי כיוון עומס קפיץ ושיכוך החזרה בעוד שבאחורי ניתן לכוון עומס קפיץ בלבד באמצעות ברז המותקן עליו.

דור 3 לאופנוע בן 10
דור 3 לאופנוע בן 10

ביצועים

אמנם לא מדובר במכונת מרוצים מושחזת כי אם באופנוע בעל אופי מתון בהרבה, אך כל זמן שלא לוחצים אותו לקצה גבול היכולת שלו ניתן לשמור עם הוורסיס על קצב רכיבה לא רע גם בכבישים מפותלים, כשצמיגי הדאנלופ D222 שמגיעים איתו מספקים אחיזה ופידבק לא רעים. קצה גבול היכולת המדובר נמצא במקומות שבהם איכות האספלט יורדת – שם לרוב תרד גם מהירות הרכיבה איתו בשל איכות הבולמים שאינם מסוגלים להתמודד עם תחלואות הדרך במהירות גבוהה, בדגש על הבולם האחורי שלא תמיד מדביק את הצמיג האחורי לכביש בנחישות המתבקשת, וכן בפניות שמצריכות היגוי זריז שאותו אין לו. בכביש הפתוח הוא מרגיש נוח ויציב ויגיע למהירות של 160 קמ"ש די בקלות, גם בהרכבה, אך משם הדרך במעלה סקאלת המהירות איטית יותר וגם הפרונט משדר חוסר נוחות מסוימת מצידו. הבלם הקדמי בעל נשיכה ראשונית טובה, אך בהמשך התחושה ממנו מעט מעומעמת ויש צורך להפעיל מעט יותר כוח על ידית הבלם בשביל לחוש שהוא מגיב כנדרש.

המנוע גמיש למדי וסוחב כבר מסל"ד נמוך מאוד של 2,000 סל"ד, שם התחושה היא מעט קופצנית, והוא הופך לחלק ונעים יותר באזור ה-3,000 ומעלה. כאמור, רוב המומנט שלו נמצא הרחק מהחלק האדום של קשת הסל"ד, שם אין למנוע הזה מה להציע למרבית הרוכבים שכנראה יעדיפו לעשות שימוש בחלק המרכזי של הסקאלה.

ביצועים טובים בסך הכל, כל עוד לא לוחצים אותו
ביצועים טובים בסך הכל, כל עוד לא לוחצים אותו

איך זה מרגיש?

במילה אחת – ידידותי. הוורסיס בגרסתו האחרונה הוא אופנוע שקל לעלות עליו (במיוחד אם אתם גבוהים) ופשוט להתחיל לנסוע, ועם העיצוב המעודכן גם יותר נעים להתקרב אליו מלפנים. אין צורך להתאמץ בשביל למצוא את המידע על הצג או להתעסק עם יותר מדי כפתורים בשביל לכייל את המחשב למצב הנסיעה הרצוי. הגיר לא קשה מדי והעברת ההילוכים מתבצעת בצורה מדויקת ללא מאמץ מיוחד.

זווית הצידוד טובה ומאפשרת השתחלות בין רכבים גם בג'ונגל התל אביבי, כשהכידון הגבוה עובר בקלות מעל המראות של מרבית הרכבים, קצת פחות כשזה מגיע לרכבי פנאי גבוהים. מיגון הרוח המתכוונן אפקטיבי יותר כשהוא מוגבה עד הסוף, אך ייתכן ורוכבים גבוהים יעדיפו לרכון מעט קדימה במהירות גבוהה כדי לקבל מעט יותר שקט בקסדה.

הישיבה על האופנוע נוחה, וגם לאחר שעה רצופה על האוכף לא הורגש צורך לרדת ממנו לשם התרעננות או חילוץ איברים. על אף משקלו, הוורסיס לא מרגיש כבד כלל אפילו בעמידה, כל שכן בתנועה, אך מאידך בזכות אותו המשקל הוא מרגיש יציב למדי, גם כשהוא על הצד. מקום נוסף שבו מורגש המשקל הוא בחוסר הזריזות של האופנוע שעליו מפצה בעיקר הכידון הגבוה והרחב.

יש לו מקום גם בשנת 2016 - בעיקר בזכות המחיר
יש לו מקום גם בשנת 2016 – בעיקר בזכות המחיר

סיכום ועלויות

הוורסיס הוא לא אופנוע מרגש לרכיבה, אבל הוא יעיל מאוד ועושה את הנדרש ממנו כמצופה מאופנוע בסגמנט שלו. על אף מכלוליו הפשוטים יחסית הוא מרגיש כאופנוע 'שלם', מאוזן ולא מאיים בהתנהגות הכביש שלו, מה שהופך אותו לכלי שמתאים גם לרוכבים מתחילים יחסית.

מחירו של דגם הבסיס בארץ נקבע על 59,985 ש"ח לפני אגרות רישוי – מחיר אטרקטיבי למדי עבור אופנוע בנפח 650 חדש מהניילונים עם מערכת ABS, ונמוך משמעותית משל מתחריו בקטגוריה (מחירו של הטרייסר 700 טרם פורסם, אך הוא צפוי להיות הגבוה מבין השלושה , קצת פחות מ-70 אלף ש"ח), כשבתמורה לשקלים נוספים ניתן להרכיב עליו גם פנסי ערפל, מזוודות צד תואמות ושאר תוספות. מסתבר שיש לו מקום גם בשנת 2016, בעיקר בזכות המחיר.

image009

אודות נמרוד ארמן

מכור לריח של צמיגים חרוכים ואספלט טרי, מחייך בקסדה למראה השלט "זהירות סיבובים מסוכנים לפניך!". אם היה יכול היה גר במסלול מרוצים ומקבל לחשבון הבנק צמיגי סליקס כמשכורת.

עשוי לעניין אותך

cbr1000rr-001

הונדה: CBR1000RR פיירבלייד מחוזק ל-2019

השמועות על דגמים חדשים ממשיכות לזרום מיפן, וכעת זו תורה של הונדה לעלות לכותרות: הונדה תציג בסוף השנה CBR1000RR פיירבלייד עם מנוע מחוזק ואווירודינמיות משופרת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO