דף הבית / מכונות / רכיבה ראשונה: קוואסאקי Z300
image011

רכיבה ראשונה: קוואסאקי Z300

הנייקד הקטן והחדש של קוואסאקי

צילום: תומר פדר

  • יתרונות: אופנוע עירום זול ובסיסי
  • חסרונות: אופנוע עירום זול ובסיסי
  • שורה תחתונה: אופנוע עירום זול ובסיסי
  • מחיר: 42,985 ש"ח
  • מתחרים: ק.ט.מ דיוק 390, יוסאנג X5 250, סוזוקי אינאזומה 250
  • נתונים טכניים: טווין מקבילי, 296 סמ"ק, 39 כ"ס, 2.8 קג"מ, 6 הילוכים, גובה מושב 785 מ"מ, משקל 170 ק"ג, צמיגים 110/70-17, 140/70-17
האח העירום של הנינג'ה 300 שנשען על עיצוב ה-Z800
האח העירום של הנינג'ה 300 שנשען על עיצוב ה-Z800

מה זה?

זה האח הקטן במשפחת הנייקדים של קוואסאקי. ה-Z300 משתמש במוטיבים עיצוביים שנלקחו מה-800 ומתבסס על עיקרון עיצובי ברור מאוד – מאסה גדולה מלפנים, זנב דקיק מאחור. מהבחינה המכאנית אין כאן חדשות וה-Z הקטן מתבסס באופן די ברור על הנינג'ה 300 בעל הפיירינג המלא, כשהנתונים של השניים זהים כמעט לגמרי. אפשר לקרוא לזה אותו אופנוע עם חזית שונה. בקלות. כמו בנינג'ה הקטן, ייחודו של ה-Z במנוע כפול הצילינדרים שלו – עניין נדיר למדי בקטגוריה.

ביצועים

טובים למדי ביחס לקטגוריה, כשהדבר הבולט ביותר הוא האופן שבו המנוע הזה מוסר את הכוח שלו. בניגוד לסינגלים הרועשים והרועדים שממלאים את הסגמנט הזה, מנועו של ה-Z מרגיש חלק, נעים ועגול יותר. זה לא מנוע חזק במיוחד והוא דורש מהרוכב להשאיר את מחט הסל"ד גבוה מעל ל-8000 סל"ד בשביל לייצר תנע משמעותי. והוא מושך משם ועד לשיא ההספק (11,000 סל"ד) בצורה כיפית למדי.

איך זה מרגיש?

כמו כלי מתחילים זול ופשוט. הוא קטן יחסית, אבל לא צפוף. הכידון מרגיש קצת צר בין הידיים. מה שמפריע כבר מהשנייה הראשונה הוא המושב – קשה מאוד וממוקם בזווית הדוחפת את הרוכב לעבר מיכל הדלק. פשוט לא נוח. גם המחסור במיגון רוח קצת מציק. דווקא בכביש המפותל נהנינו להשליך את ה-300 מפנייה לפנייה. הוא קל למדי, והמשקל הנמוך משרה המון ביטחון. גם במצבים בהם המתלים הרכים גרמו לנדנודים לא נעימים, המשכנו לחייך. נקודה נוספת שלא אהבנו היא הבלם הקדמי – חסרה לו קצת עוצמה בסוג כזה של רכיבה. לחיוב אפשר לציין הימצאות מערכת ABS פשוטה אך יעילה. היכולת העירונית מצוינת, בזכות המשקל הנמוך, תנוחת הרכיבה הזקופה וזווית הצידוד הגדולה של הכידון.

עלויות

עיקר התחרות של ה-Z מגיעה מבית. אחיו הנינג'ה 300 מציע את אותו מנוע מהנה ומיגון רוח עדיף ב-2,000 שקלים יותר. אבל למי שמחפש את המראה העירום ורוצה ליהנות מהמנוע כפול הצילינדרים הזה, אין כל כך אופציה אחרת.

image012
אלסיבוני וה-Z מאלפים אחד את השני

אודות אריאל אלסיבוני

עשוי לעניין אותך

Indian-chief-vintageh-028

אינדיאן צ'יף וינטאג' במבחן – קלאסיקה מודרנית

הצ'יף הוא חתיכת אייקון היסטורי, אבל ב-2017 זהו אופנוע מודרני לחלוטין שמצליח לשמור היטב על רוח המותג ועל ההנאה שבשיוט; אמריקה בישראל

4 תגובות

  1. חייב להגיד שאני מסכים עם אלה שלפני.
    יש כאן מקום לכתיבה יותר מעמיקה. איפה צריכת דלק שנמדדה ? איפה נוחות בהרכבה ? ועוד ועוד.
    לצערי זו לא הרמה שאליה הורגלנו.

  2. אה!!! זה לירן חולצה אפורה!!!!!
    שמעתי שראו אותו מסתובב עם תוכי בדרום ת"א ופורץ אופנועים, אבל לא האמנתי!

כתיבת תגובה

Single Sign On provided by vBSSO