דף הבית / גריד / רכיבה ראשונה: קוואסאקי Z900 דגם 2020
Kawasaki-Z900-2020-Test-PH

רכיבה ראשונה: קוואסאקי Z900 דגם 2020

צילום: אופק דנון

  • יתרונות: מחיר, עיצוב, מנוע גמיש וחזק, מתלים והתנהגות דינמית, בלמים חזקים, אלקטרוניקה
  • חסרונות: פחות נוח בהרכבה, עלויות טיפולים
  • שורה תחתונה: ה-Z900 דגם 2020 הוא אופנוע איכותי ומהנה, ובמחיר הזה הוא אחת העסקאות הטובות היום בשוק האופנועים
  • מחיר: 64,985 ש"ח
  • מתחרים: ימאהה MT-09, הונדה CB650R, סוזוקי GSX-S750, דוקאטי מונסטר 821, ק.ט.מ 890 דיוק R
  • מפרט טכני: מנוע 4 צילינדרים, 948 סמ"ק, 125 כ"ס ב-9,500 סל"ד, 10.1 קג"מ ב-7,700 סל"ד, הזרקת דלק עם 4 מצבי ניהול מנוע, בקרת אחיזה ב-3 מצבים וניתוק, 6 הילוכים, קלאץ' מחליק, שלדת צינורות פלדה, מזלג קדמי הפוך 41 מ"מ כיוונים מלאים, מהלך 120 מ"מ, זרוע אלומיניום עם בולם יחיד וכיוונים מלאים, מהלך 140 מ"מ, דיסקים קדמיים 300 מ"מ, אחורי 250 מ"מ, ABS, אורך 2,070 מ"מ, בסיס גלגלים 1,455 מ"מ, גובה מושב 820 מ"מ, משקל מלא 212 ק"ג, מיכל דלק 17 ל', צמיגים 120/70ZR17, 180/55ZR17
  • אלקטרוניקה: מערכת הזרקת דלק עם 4 מצבים (ספורט, כביש, גשם, רוכב), בקרת אחיזה ב-3 מצבים וניתוק, מערכת ABS, מסך TFT בגודל "4.3, פנסי LED היקפיים
  • לרכיבת מבחן על קוואסאקי Z900 – לחצו כאן

צפו בווידאו:

עריכת וידאו: אביעד אברהמי

מה זה?

את ה-Z900 של קוואסאקי אנחנו מכירים כבר מ-2017, אז לקחו בקוואסאקי את מנועו של ה-Z1000 בנפח 1,043 סמ"ק, הקטינו את קוטר הצילינדרים כך שנפח המנוע יעמוד על 948 סמ"ק, ובנו סביבו שלדת צינורות פלדה עם מכלולי ביניים ועיצוב קרבי ורדיקלי שקרץ לצעירים. אהבנו אותו במבחן הדרכים שביצענו לו, וההצלחה – גם באירופה וגם בישראל – הייתה גדולה, במיוחד כשיצאה גרסת A1 המוגבלת ל-47.6 כ"ס. במחיר שלו, ה-Z900 היה עסקה מעולה ותמורה טובה מאוד למחיר. המון אופנוע במעט כסף.

אבל ה-Z900 הראשון לא היה חף מביקורת, ואף כתבנו אותה במבחן הדרכים. לשנת 2020 בקוואסאקי ביצעו מתיחת פנים ל-Z900 ושחררו את הדור השני והמשופר, שמעבר לחליפה המעודכנת גם קיבל עדכונים חשובים שמשפרים את אטרקטיביות החבילה ומביאים אותה עם הפנים לעשור השלישי של שנות האלפיים.

בראש ובראשונה בעיצוב. ה-Z900 מקבל מתיחת פנים עיצובית שהופכת אותו לקרבי ומודרני יותר, ובקורלציה למשפחת ה-Z הירוקה עם העיצוב הרדיקלי המוכר. כך למשל יש מסיכת חזית חדשה, ויש עיצוב חדש לאזור מיכל הדלק והכנפונים, כשגם הזנב קיבל נגיעה קלה. פרט לכך ה-Z900 מקבל חבילת אלקטרוניקה מכובדת: ניהול המנוע חדש, המציע 4 מצבי רכיבה – ספורט, כביש, גשם, ומצב 'רוכב' שבו הרוכב יכול לכוון את עוצמת המנוע ואת רמת ההתערבות של בקרת האחיזה. וכן, יש בקרת אחיזה ב-3 מצבים וניתוק – בקרה שהייתה חסרה מאוד בדור הראשון. פרט לכך ה-Z900 מקבל מסך TFT צבעוני בגודל "4.3 הכולל חיבור לטלפון הנייד, וכן פנסי LED היקפיים – כולל במאותתים ובפנס הראשי כצו האופנה. בנוסף לאלו, ה-Z900 עומד כעת בתקנות יורו 5, והוא מקבל מערכת פליטה חדשה וחנוקה.

שאר הפלטפורמה נשארה כמעט זהה. המנוע עדיין מפיק 125 כ"ס ב-9,500 סל"ד ו-10.1 קג"מ ב-7,700 סל"ד, אם כי שלדת צינורות הפלדה חוזקה מעט. מערכת המתלים כוללת מזלג הפוך בקוטר 41 מ"מ עם כיוונים מלאים ובולם אחורי יחיד, גם הוא עם כיוונים מלאים, ויש מערכת בלמים פשוטה יחסית עם קליפרים גשר קבוע קונבנציונליים. גם החישוקים והצמיגים במידות המקובלות לסגמנט – צמיגי 120/70 ו-180/55 על חישוקי "3.5 ו-"5.5 – אם כי צמיגי הדאנלופ חדשים ל-2020.

קוואסאקי Z900 דגם 2020
קוואסאקי Z900 דור שני

ביצועים

בסעיף הביצועים אנחנו יכולים פשוט להעתיק אחד לאחד את מה שכתבנו על ה-Z900 של 2017. ה-Z900 החדש עובד פשוט מצוין, והוא הוכחה שבטכנולוגיה מודרנית ניתן לייצר אופנוע תקציב עם מכלולים בינוניים פלוס, אבל לקבל תוצאה מעולה שגדולה מסך חלקיה.

מנוע ה-4 צילינדרים פשוט מצוין, והוא מנוע 4 צילינדרים יפני מודרני קלאסי – מציע מומנט רב, לינארי לחלוטין, ובעיקר חלק, כמעט כמו מנוע חשמלי. מערכת הפליטה החנוקה קצת מסרסת את המנוע הנהדר הזה, אבל ככה זה עם תקנות היורו. מאוד היינו רוצים להניח את הישבן על Z900 חדש עם מערכת פליטה משוחררת לחלוטין, כי למנוע הזה יש פוטנציאל אדיר.

כך או כך, מנועו של ה-Z900 גמיש מאוד ומספק כוח בכל תחום סל"ד. מכיוון שמדובר ב-4 צילינדרים, ועוד בנפח של כמעט 1,000 סמ"ק, גם ההספק בקצה הסקאלה לא רע, ועם 125 כ"ס אפשר להאיץ מהר מאוד כפי שתוכלו לראות בווידאו, וגם המהירות הסופית תעבור בקלות את ה-220 קמ"ש. ומעל לכל, מנועו של ה-Z900 חלק לחלוטין, נטול ויברציות, והוא יעיל מאוד. בכל מהלך המבחן רכבנו על מצב המנוע עם הכוח המקסימלי, ובשום שלב לא הייתה התפרצות של כוח. הכל נשלט, לינארי ונעים לשימוש.

והנה פסקה שאנחנו מעתיקים ישירות מהמבחן של 2017: מערכת המתלים ב-Z900 פשוט מעולה, בטח ובטח כשמדובר בנייקד יפני שאמור לשמור על פשטות ועל מחיר נמוך. הם סופגים מצוין, הם נותנים תחושה שיש פה הידראוליקה איכותית, והם בעיקר יודעים לספוג כוחות גדולים של רכיבה חזקה. בגלל האיזון והיציבות של ה-900, גם התחושה על הצד מצוינת, וגם לזה עוזרת מערכת המתלים, שמקבלת פה ציון גבוה מאוד. ההיגוי מצידו לא מהיר כמו שאתה מצפה מנייקד, אולי בשל המשקל שעומד על 212 ק"ג, אולם הכידון הרחב לא מאפשר ל-Z900 להתנגד לפקודות היגוי, והוא נשכב בקלות מרשימה – גם במהירויות גבוהות, וכאמור שומר על יציבות מרשימה בפניות. הבלמים מצידם, על אף היותם 'מיושנים' ולא רדיאליים, חזקים מאוד ובעלי נשיכה עוצמתית. מצוין!

השורה התחתונה היא שה-Z900 מציע חבילת ביצועים מצוינת, עם מנוע חזק וגמיש ועם התנהגות דינמית מעולה ששייכת לכלים היקרים ממנו בהרבה, כולל מערכת מתלים טובה ומערכת בלמים עוצמתית.

ביצועים מצוינים. נקודה.
ביצועים מצוינים. נקודה.

איך זה מרגיש?

ה-Z900 נותן תחושה של אופנוע איכותי ומושקע, ולא של אופנוע תקציב שעולה 65 אלף ש"ח. הוא שלם, מוצק ומהוקצע, והוא מתגלגל מצוין. גובה המושב צמח אמנם ב-25 מ"מ ל-820 מ"מ, אולם הוא עדיין לא גבוה מדי וניתן בקלות להגיע לקרקע עם שתי רגליים יציבות. יחד עם זאת, ה-Z900 הוא אופנוע בגודל מלא, וכבר כתבנו בעבר שהוא יותר Z1000 מוקטן מאשר Z800 מוגדל.

נוחות הרוכב טובה למדי וניתן לבלות על המושב שעות, אולם מאידך, המורכבת שלנו לא נהנתה מאיכות חיים גבוהה על המושב הפצפון. גם מיגון הרוח לא יאפשר רכיבה מהירה לאורך זמן, למרות שהמנוע ומכלולי השלדה יאפשרו רכיבה מהירה, ואפילו רכיבה מאוד, ולאורך זמן. נציין שבאופנוע המבחן הותקן משקף רוח קטן וצנוע שמגיע כחלק בתוספת תשלום.

תנוחת הרכיבה קרבית למדי, עם כידון שטוח ורחב, עם כיפוף קל ברגליים ועם תנוחה זקופה בעלת רכינה קלה מאוד קדימה. נראה שגם רוכבים גבוהים ירגישו בנוח על ה-Z900, שכן הוא מרווח למדי, על אף שהוא נראה דחוס. זה רק העיצוב.

אהבנו מאוד את התוספות האלקטרוניות ואת הבקרות. בקרת האחיזה, כאמור בעלת 3 מצבי התערבות וניתוק מוחלט, עובדת היטב ומתערבת בעדינות במידת הצורך – כמו מערכת מודרנית לכל דבר ועניין. את ה-ABS אנחנו כבר מכירים, אבל גילינו שעל אספלט עם אחיזה טובה ניתן להרים רולינג סטופי גם כשה-ABS פועל. מסך ה-TFT מצוין, מספק שפע של מידע, מתממשק לטלפון הנייד ומציע שני מצבי תאורה – ליום וללילה. יחד עם זאת, "4.3 (כ-11 ס"מ) זה קצת קטן מדי, במיוחד אחרי שהתרגלנו למסכים גדולים יותר של יצרנים אחרים. לסיום, פנסי ה-LED עובדים מצוין, מספקים תאורה בהירה וחזקה, והם גם נותנים ל-Z900 מראה מודרני, קרבי ויוקרתי. כל הבקרות האלה משדרגות מאוד את ה-Z900, היו חסרות בדגם הקודם, והן בהחלט בעלות משמעות לרוכבים רבים.

נציין גם את הקלאץ' המחליק שמגיע כסטנדרט ואיתו מקבלים מנוף קלאץ' רך וקל לשימוש, וכן את המנופים המתכווננים שאיתם מגיע ה-Z900. גם איכות החומרים וההרכבה טובים למדי, ובאופן כללי ה-Z900 כאמור נותן תחושה של אופנוע יפני איכותי שבנוי בסטנדרט גבוה. אהבנו מאוד.

אחת העסקאות הטובות בשוק האופנועים הישראלי
אחת העסקאות הטובות בשוק האופנועים הישראלי

סיכום ועלויות

נתחיל בשורה התחתונה: ב-65 אלף ש"ח על הכביש, ה-Z900 החדש הוא מהעסקאות הטובות יותר שיש היום בשוק האופנועים בישראל.

במחיר הזה, הנמוך מכל מתחריו, מקבלים מנוע איכותי חזק, גמיש וחלק, חבילת התנהגות מצוינת, המון אלקטרוניקה יחסית לסגמנט התקציבי, וגם עיצוב רדיקלי שמדבר חזק אל קהל צעיר ודינמי. וכאמור, המראה הזה כותב צ'קים כבדים, שמכלולי השלדה והמנוע יודעים בהחלט לפרוע. ויודעים מה? בתקופה שבה האריזה היא לפעמים יותר חשובה מהתוכן, זה לא ברור מאליו שהתוכן כל כך טוב, בטח ובטח כשזה בא במחיר כזה.

יתרון נוסף של ה-Z900 בדור השני הוא שכמו קודמו – גם הוא מגיע בגרסה מוגבלת ל-47.6 כ"ס לבעלי רישיון נהיגה A1. מחירן של שתי הגרסאות זהה.

ואחרי כל זה, עם מנוע מצוין, עם מכלולי שלדה טובים והתנהגות דינמית מצוינת, עם עיצוב מודרני וקרבי ועם מערכות אלקטרוניות רבות, כשכל אלו מגיעים עם מחיר מצוין – לא פלא שה-Z900 הפך ללהיט מכירות אצלנו. עסקה מעולה לאופנוע מעולה.

תודה לינון ולשושני על העזרה בהפקה. 

עלויות טיפולים

  • 1,000 ק"מ – 971 ש"ח
  • 12,000 ק"מ – 2,490 ש"ח
  • 24,000 ק"מ – 3,478 ש"ח
  • סה"כ ל-24,000 ק"מ – 6,939 ש"ח

*המחירים כוללים חלפים, עבודה ומע"מ, והם נכונים ליום פרסום המבחן בלבד.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 42, רוכב על אופנועים 26 שנה ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

Beta-RR-Racing-2021-003

בטא חושפת את דגמי ה-RR רייסינג של 2021

בטא מציגה את גרסאות הקצה לאופנועי האנדורו ששופרו לשנת 2021 - סדרת ה-RR רייסינג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO