דף הבית / מכונות / רכיבה ראשונה: קימקו אקסייטינג 400i החדש
KYMCO-Xciting-400-049

רכיבה ראשונה: קימקו אקסייטינג 400i החדש

האקסייטינג 400i הוא קטנוע מרווח ומאובזר כמו קטנוע תיור, עם מנוע ובלמים של קטנוע ספורטיבי

צילום: אביעד אברהמי

  • יתרונות: מנוע, נוחות, מנוע, אבזור, מנוע, בלמים ומנוע
  • חסרונות: מתלים פחות מפנקים משאר הקטנוע, מעט גובה ותא מטען שיכול היה להיות יותר גדול
  • שורה תחתונה: למי שמחפש קטנוע מנהלים ולא מוכן להתפשר על ביצועים
  • מחיר: 38,895 ש"ח
  • מתחרים: סוזוקי בורגמן 400, סאן יאנג מקסים 400, ימאהה איקסמקס 400
  • נתונים טכניים: מנוע צילינדר יחיד, 400 סמ"ק, 36 כ"ס, 3.8 קג"מ. מערכת ABS של בוש מדגם 1, דיסקים קדמיים צפים בקוטר 280 מ"מ עם קליפרים רדיאליים, משקל 189 ק"ג, גובה המושב 810 מ"מ, נפח מיכל דלק 12.5 ל'. צמיגים 150/70-14, 120/70-15
קימקו אקסייטינג 400i החדש
קימקו אקסייטינג 400i החדש

מה זה?

הקימקו אקסייטינג 400i הוא קטנוע חדש לגמרי. שלא כמו האקסייטינג 300 אותו הוא מחליף, שהיה אקסייטינג 250 עם מנוע מוגדל, פה כבר יש קטנוע חדש מהיסוד.

שלדת צינורות פלדה, מנוע המפיק 36 כ"ס, צמד דיסקים צפים בקוטר 280 מ"מ מלפנים עם ארבע בוכנות לקליפר ומערכת ABS של בוש וזווית הטיה של 42 מעלות – כל אלו מתאימים למפרט של קטנוע ספורטיבי, אבל מערכת הווראיטור שיושבת על המתלה האחורי כמו בכל הקטנועים מזכירה שזה לא כלי שיאיים על קטנועים ספורטיביים באמת כמו הטימקס או ה-AK550.

האקסייטינג הוא קטנוע גדול ומרווח עם מושב מפנק, מיגון רוח ומדרסים המאפשרים כל תנוחה: משליחת הרגליים הרחק קדימה ועד קיפולם לאחור.

הקטנוע מאובזר בנדיבות: ידיות הבלם מתכווננות, המושב מתרומם על זרוע הידראולית ויש מאור בתא המטען. בלם חניה, וו תלייה, תא כפפות קטן עם שקע 12V, פנסי איתות משולבים במראות הנאות, רגליות מורכב מתקפלות הנפתחות בלחיצה ולוח שעונים שנראה פשוט אך כולל את כל המידע שנחוץ ועוד יותר.

פירוש השם אקסייטינג הוא 'מרגש', ויצאנו לבדוק אם הוא אכן כזה. לא נמתח אתכם הרבה – התשובה כבר במשפט הראשון של הפסקה הבאה.

שילוב של ספורט ותיור
שילוב של ספורט ותיור

ביצועים

האקסייטינג הפתיע מהרגע הראשון לטובה – זהו קטנוע חזק וכיפי, ובהחלט כשמו כן הוא. הדבר הראשון שמרגישים הוא המנוע: מושך חלק ובעוצמה מעמידה, ומאיץ באותה צורה בכל מהירות. לא זכור לנו קטנוע 400 שמרגיש כל כך חזק ויחד עם זאת גם חלק וחסר מאמץ. הוא מאיץ בעיר, הוא מאיץ בכביש המהיר – אפילו כשמגיעים (בקלות) למהירות המרבית המוצהרת הוא מרגיש כאילו יכול היה להאיץ עוד בלי בעיה, ורק הגז, שכבר פתוח עד הסוף, מונע זאת ממנו. כל כך כיף לתת בקטנוע הזה גז שממש מצוין שהוא גם בולם כל כך טוב. אין הרבה מה לומר על הבלמים – הם עושים את העבודה.

הקימקו אקסייטינג הוא קטנוע גבוה. מבלי להתמתח או לזוז רק חצי מכף הרגל שלי הגיעה לקרקע ברמזורים. מנגד הוא מפצה על זה באיזון טוב ומסתיר היטב את 193 הק"ג שלו – ומצליח להרגיש קטנוע קל. נוח להתנייד איתו בעיר והוא מצליח לעבור במקומות בהם קטנועי 400 אחרים לא יוכלו לעבור.

כקטנוע תיור, מיגון הרוח שלו נראה מרשים, אבל בפועל הסיט את הרוח היישר לקסדה ויצר רעש ומערבולות. רכינה קטנה מסדרת את המצב ומכניסה את הרוכב לבועה שקטה. כשרוכנים כך לפנים קל מאוד גם לשנות את זווית המראות הנאות שיושבות קרוב לרוכב ונעות על ציר מרכזי המחבר אותן לבקליט הכולל גם יחידת איתות. האקסייטינג מרווח ונוח והמושב המפנק, עם המשענת הקטנה, ייתנו לרוכב לרכב רכיבות ארוכות מבלי להתעייף. תוסיפו לזה את המדרסים הארוכים המאפשרים לשנות את תנוחת הרכיבה ותקבלו קטנוע שנוח לרכב עליו שעות – ובזכות המנוע נראה שגם לו זה לא מעייף.

אחד היתרונות של מדרסים כאלו הוא שאפשר לרכב עם הרגליים מתחת לישבן ולהרים את כל הגוף במקרה של מכשול או בור בכביש. במקרה של האקסייטינג זהו יתרון חשוב במיוחד כי המתלים הנוקשים שלו מעבירים היטב את תחלואי הכביש אל הרוכב. בפניות מהירות בכביש משובש קיווינו שהנוקשות הזו תשתלם, אבל גם שם היא הפריעה והקטנוע מזדעזע מעט – לא בצורה מסוכנת אבל בהחלט לא כיפית כמו שאר המאפיינים הדינאמיים שלו. מזל שלכל פנייה יש מוצאי-פנייה ושוב אפשר לפתוח את הגז וליהנות מהמנוע.

גבוה, נוח, ועם מנוע מעולה
גבוה, נוח, ועם מנוע מעולה

איך זה מרגיש?

זה מרגיש כל כך נכון. מהרגע הראשון ועד האחרון הקטנוע הרגיש כיחידה שלמה וכמעט ולא מצאנו נקודות רעות, למעט זוטות. למשל צריך את המפתח בשביל לפתוח את פתח התדלוק. מיותר, אבל בעיקר כי זה עוד עיכוב של כמה שניות בסוף התדלוק מהחזרה לרכיבה עליו. איכות הגימור מצוינת, ופרטים קטנים כמו מאותתי חירום ומתג הבהוב מהיר באור הגבוה, או ידיות בלם מתכווננות שאנו חייבים להזכיר שוב – נותנים הרגשה של קטנוע מפנק. ככלי ספורטיבי התנהגות הכביש שלו, למרות מרווח ההטיה הנדיב ושלדת הצינורות, היא של קטנוע. קטנוע טוב אבל לא יותר. לרוב הרוכבים זו לא צריכה להיות בעיה, אבל אם אתם מתכננים לבלות את רוב זמנכם בנס הרים כדאי שתהיו מודעים לכך. ושוב נזכיר את המנוע המצוין.

קימקו שוב פגעו בול
קימקו שוב פגעו בול

סיכום ועלויות

האקסייטינג 400i הוא קטנוע מנהלים / תיור בנפח בינוני עם תוספת כיפית של מנוע ובלמים של קטנוע ספורטיבי. הקטנוע מרגיש שלם, איכותי ומתוכנן היטב. הוא מסתדר טוב בעיר, הוא מסתדר מעולה מחוץ לה ונראה שקימקו שוב פגעו בול.

אבל אפשר גם להסתכל על זה קצת אחרת ולומר שהוא גדול מידי בכדי להיות ספורטיבי ולא מספיק מפנק ומגהץ בכדי להיות קטנוע תיור אמיתי, כמו, למשל,  הסוזוקי בורגמן 400 החדש שמתחרה בו (אבל עולה כ-5,000 ש"ח יותר). רק מבחן השוואתי יגלה מי המנצח ביניהם אבל נראה לנו שעל אף הדמיון הם פונים לקהל יעד שונה.

היות ואין זה מבחן השוואתי נותר לנו רק לבחון את הקימקו אקסייטינג 400 לגופו – וכשמסתכלים רק עליו הוא נראה טוב. קטנוע 400 שיעשה הכל ובכיף. את המנוע כבר הזכרנו?

עלויות טיפולים

  • 1,000 ק"מ – 467 ש"ח
  • 5,000 ק"מ – 680 ש"ח
  • 10,000 ק"מ – 1,059 ש"ח
  • 15,000 ק"מ – 680 ש"ח
  • 20,000 ק"מ – 1,059 ש"ח
  • סה"כ ל-20,000 ק"מ – 3,945 ש"ח

*המחירים כוללים חלפים, עבודה ומע"מ, והם נכונים ליום פרסום המבחן בלבד.

אודות אורי ארגמן

אורי ארגמן
כבר שלושים שנה רוכב בשביל לחיות וחי בשביל לאכול בורקס - זה לא קשור אבל מחפש את הפרקטיות בכל כלי ונהנה גם מהטוסטוס הכי קטן

עשוי לעניין אותך

2024 KTM RC8C

ק.ט.מ: הזמנה מוקדמת ל-RC 8C של 2024

ה-RC 8C הייחודי של ק.ט.מ, עם המנוע של ה-890 דיוק R ועם מכלולי קצה למסלול, חוזר גם לשנת 2024 ב-100 יחידות בלבד; בשבוע הבא ניתן יהיה לבצע הזמנה מוקדמת

2 תגובות

  1. Avatar

    חשוב לציין שהקטנוע חדש בארץ, הדגם ממש לא חדש. הדגם קיים מאז 2014 והחליטו השנה להביאו לארץ. דגם חדש של האקסייטינג 400 יצא ב 2019.
    http://autoesque.blogspot.co.il/2017/11/kymco-launches-xciting-s-400-maxi.html

  2. Avatar

    אתם יודעים אולי מתי הדגם הבאמת חדש יגיע לארץ? הדגם S

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן