דף הבית / גריד / רכיבה ראשונה: קימקו דאונטאון 350i
image005

רכיבה ראשונה: קימקו דאונטאון 350i

הדאונטאון 300 המוכר מקבל מתיחת פנים ושדרוג מקיף – במנוע, במתלים ובנוחות

צילום: בני דויטש

  • יתרונות: מנוע, וריאטור, נוחות, גיהוץ עירוני
  • חסרונות: ירכתיים רחבים, פחות ספורטיבי מהדגם הקודם
  • שורה תחתונה: שדרוג מוצלח ודרוש לדאונטאון הוותיק, גם בנפח, גם בהתנהגות, גם בנוחות וגם בעיצוב
  • מחיר: 31,500 ש"ח
  • מתחרים: סאן-יאנג ג'וימקס 300, הונדה פורצה 300, סוזוקי בורגמן 400, סאן-יאנג מקסים 400, קוואסאקי J300
  • נתונים טכניים: מנוע סינגל 320.6 סמ"ק, 30 כ"ס, 2.9 קג"מ, תמסורת וריאטור, משקל 189 ק"ג, מיכל דלק 12.5 ל', גובה מושב 810 מ"מ, צמיגים 120/80-14, 150/70-13
קימקו דאונטאון 350i - שדרוג מתבקש לדאונטאון 300 הוותיק
קימקו דאונטאון 350i – שדרוג מתבקש לדאונטאון 300 הוותיק

מה זה?

הדאונטאון 350i הוא הגרסה החדשה של הדאונטאון 300 המוכר והוותיק – קטנוע המנהלים של קימקו. לשנת 2015 הדאונטאון קיבל עדכון מקיף הכולל מתיחת פנית עיצובית, הגדלת נפח מנוע (מ-299 סמ"ק ל-320.6 סמ"ק, למרות השם 350), שיפור בווריאטור, עדכון לבולמים, עדכון למושב, ומערכת ABS שמגיעה כסטנדרט.

הגדלת הנפח של מנוע ה-G5 מעלה את ההספק מ-29 ל-30 כ"ס, אבל בעיקר מעבה את רצועת המומנט כך שהמנוע יהיה גמיש יותר. שאר העדכונים נעשים ברוח התקופה, על מנת להעמיד את הדאונטאון שוב בחזית קטנועי המנהלים.

מבחינת אבזור אין פה מעבר למקובל בקטגוריה – מתחת למושב נכנסת קסדה מלאה ועוד תיק או קסדת 3/4, יש שני תאים לא ננעלים בחזית, כשבאחד מהם יש גם שקע 12V עם מתאם USB, לוח השעונים זהה לזה של הדגם היוצא, כשהוא כולל גם מחשב דרך ומד תצרוכת דלק, והקטנוע מגיע כאמור עם מערכת ABS כסטנדרט.

גדול, חזק, נוח ומפנק
גדול, חזק, נוח ומפנק

ביצועים

אחד המאפיינים של הדאונטאון 300 הקודם היה הבולמים הקשיחים שלו שאפשרו רכיבה 'ספורטיבית', למשל על כבישים מפותלים, והדבר נכון גם ל-J300 של קוואסאקי, שבנוי על בסיס הדאונטאון. ב-350 הלכו בקימקו אחורנית בתכונה הזו וריככו את המתלים. אז מצד אחד היכולות הספורטיביות התמתנו, אבל מצד שני במרחב המחיה העיקרי של הדאונטאון – כבישים עירוניים, כבישי פרברים וכבישים בינעירוניים , הנוחות השתפרה משמעותית. גם המושב התומך והמפנק תורם את חלקו.

המנוע והווריאטור היו מצוינים בדגם הקודם והם מצוינים גם פה. המנוע גמיש וחזק מספיק להתמודד עם תנועה בינעירונית ממוצעת, ובתאוצות עירוניות אחרי השתהות קלה מעמידה הקטנוע עף קדימה. הכל בצורה חלקה ונעימה. מהירות השיוט הנוחה עומדת על כ-130 קמ"ש על השעון, שהם כ-10% פחות לפי מדידת ה-GPS, והמהירות המקסימלית שהצלחנו לסחוט כששכבנו מאחורי המשקף והחזקנו פול גז לאורך זמן היא 163 קמ"ש  על השעון שהם 148 קמ"ש מדויקים לפי ה-GPS.

כלי תחבורה מצוין מהפרברים לעיר הגדולה
כלי תחבורה מצוין מהפרברים לעיר הגדולה

איך זה מרגיש?

כמו קטנוע מנהלים בוגר ומהודק. קפיצת המדרגה של הטייוואנים בשנים האחרונות היא אדירה, והדאונטאון הוא הוכחה מצוינת לכך. מנוע ה-G5 של קימקו בשילוב הווריאטור מרגיש נעים ואיכותי, ההתנהגות טובה ונעימה, איכות הגימור טובה מאוד, והקטנוע מרגיש כאמור מהודק ושלם.

בתנועה בינעירונית זהו יופי של קטנוע נוח ומפנק שידלג על פקקי הבוקר בקלות וביעילות בדרך מהפרברים לעבודה עיר הגדולה, וכשהכביש ייפתח הוא יאפשר לרכוב קצת יותר מהר ממהירות התנועה. בתוך העיר הוא גם רך ונעים, אולם מדובר בקטנוע לא קטן, אפילו גדול – בעיקר בחלקו האחורי, ולכן ההשתחלות בין טורי מכוניות מסורבלת יותר מקטנועי 125 או אפילו 250 עירוניים, וזה טרייד-אוף מקובל, שכן הכלי הזה מיועד לשמש בראש ובראשונה ככלי בינעירוני למרחקים קצרים ובינוניים. חולץ פקקים אם תרצו.

31,500 ש"ח
31,500 ש"ח

עלויות

הדאונטאון 350i עולה 31,500 ש"ח במזומן או 12 תשלומים של 2,846 ש"ח (סה"כ 34,152 ש"ח). במחיר הזה מדובר בקנייה טובה בסך הכל, שכן הוא מתומחר בכ-1,000 ש"ח יותר מהג'וימקס 300Xi, ובכ-4,500  פחות מהמקסים 400. הדאונטאון מתומחר גם בכ-1,500 ש"ח פחות מהקוואסאקי J300, שכאמור בנוי על בסיס הדגם הקודם של הדאונטאון. התחזוקה בכל 5,000 ק"מ, ומחירי הטיפולים זהים לאלו של הדגם הקודם.

מחירון טיפולים

  • טיפול 1,000 ק"מ – 502 ש"ח
  • טיפול 5,000 ק"מ – 672 ש"ח
  • טיפול 10,000 ק"מ – 950 ש"ח
  • טיפול 15,000 ק"מ – 672 ש"ח
  • טיפול 20,000 ק"מ – 2,023 ש"ח
  • סה"כ ל-20,000 ק"מ – 4,819 ש"ח

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 39, רוכב על אופנועים 23 שנה ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

Ducati-Panigale-V4-Full-Milan-022

מבט מעמיק: דוקאטי פניגאלה V4

הדוקאטי פניגאלה V4 החדש עושה שימוש לראשונה בתולדות דוקאטי במנוע V4, וגם מציב רף חדש של אלקטרוניקה ספורטיבית; ועוד לא דיברנו על גרסאות ה-S והספציאלה

כתיבת תגובה

Single Sign On provided by vBSSO