דף הבית / מכונות / רכיבה ראשונה: קימקו DT X360 בהשקה מקומית
KYMCO-DT-X360-Launch-011

רכיבה ראשונה: קימקו DT X360 בהשקה מקומית

קימקו מצטרפת לאופנת קטנועי הקרוסאובר על בסיס הדאונטאון המוצלח; עם עיצוב חדש, אבזור מודרני ובסיס שהוכיח את עצמו - ה-DT X360 הוא עליית מדרגה והעדכון החשוב וההכרחי

  • יתרונות:  מנוע חזק וגמיש, נוחות משופרת, רב-שימושיות, אבזור
  • חסרונות: מחיר
  • שורה תחתונה: קטנוע חזק, נוח, רב-שימושי ומודרני – שדרוג הכרחי לדאונטאון 350 הוותיק
  • מחיר: 37,950 ש"ח
  • מתחרים: ימאהה איקסמקס 300, הונדה פורצה 350, הונדה ADV350
  • מפרט טכני: מנוע 4 פעימות, צילינדר יחיד, 320.6 סמ"ק, 4 שסתומים, 28.8 כ"ס ב-7,750 סל"ד, 3.0 קג"מ ב-6,500 סל"ד, קירור נוזל, הזרקת דלק, תמסורת וריאטור, מתלה קדמי טלסקופי 37 מ"מ, מתלה אחורי צמד בולמים, דיסק קדמי 260 מ"מ, דיסק אחורי 220 מ"מ, מערכת ABS, מערכת בקרת אחיזה TCS, אורך כולל 2,165 מ"מ , בסיס גלגלים 1,545 מ"מ, גובה מושב 800 מ"מ, מיכל דלק 12.5 ל', משקל מלא 194 ק"ג, צמיגים 120/80-14, 150/70-13

צפו בווידאו: קימקו DT X360 במבחן

עריכת וידאו: אביעד אברהמי

מה זה?

ה-DT X360, קטנוע הקרוסאובר החדש של קימקו, מגיע כדי לתת מענה לאופנת קטנועי האדוונצ'ר שעושה קאמבק מאז ההצלחה של ההונדה X-ADV. כמעט 30 שנים אחרי שהפיאג'ו טייפון היה קטנוע אדוונצ'ר מבלי לדעת שהוא כזה, ההצלחה של הונדה הביאה לדגמים נוספים: ה-ADV בנפחים 150 ו-350 מבית, ויש גם את האפריליה SR GT 125 / 200. ובינתיים קימקו, שהציגה בעבר (כקונספט) גרסת אדוונצ'׳ר ל-AK550, משיקה את ה-DT X360 החדש. הדגם אולי חדש, אבל הקטנוע שמתחת לפלסטיקה אינו חדש כלל – זהו דאונטאון 350 שקיבל עיצוב קרוסאובר ומעט זיקה לשטח.

את הדאונטאון 350 אין צורך להציג. הוא נבחן אצלנו במבחן ארוך טווח ובמבחן השוואתי ב-2017 וב-2019, ובכלל, מאז הגיע לארץ ב-2015 הפך כאן לאחד הקטנועים הנמכרים ביותר מעל 125 סמ"ק, וישראל אף הובילה את טבלת המכירות של הדאונטאון בשווקי אסיה במשך כשנה וחצי. הסיבות להצלחה, פרט להיותו קטנוע מוצלח בפני עצמו, היו בתחילה נפח המנוע, 320 סמ"ק, כשלכל המתחרים היו מנועי 250, ולאחר מכן התמורה למחיר – שנשאר מתחת למתחרים העיקריים. במבחן ההשוואתי מ-2019 התלננו שהדאונטאון מתחיל להתיישן, ובאמת ב-2020 הגיע גרסה חדשה, הדאונטאון 350 TCS, אך פרט לבקרת אחיזה ושינויים קוסמטיים קלילים היה זה אותו דאונטאון: מוצלח, אך מיושן.

"סוס מנצח לא מחליפים" הוא משפט נכון, אבל לא נצחי, והדאונטאון מקבל את השדרוג האמיתי לו חיכינו. על בסיס אותה שלדה ואותו מנוע, הדאונטאון מקבל עיצוב חדש ונאה (בעיקר בגרסה הכתומה). על אותם החישוקים הורכבו צמיגים דו-שימושיים, הכידון הורחב ונוספו לו מגני ידיים, והבולמים נשארו זהים אך הוקשחו – מה שמגביה את הקטנוע בשני סנטימטרים.

קימקו DT X360
קימקו DT X360

אך פרט לכל תוספות האדוונצ׳ר האלו, הקימקו DT X360 מקבל חבילת אלקטרוניקה שמיישרת קו עם הקטנועים המובילים בסגמנט. בנוסף למערכות למניעת נעילת גלגלים ובקרת אחיזה שקיימות גם בדאונטאון (שימשיך להימכר לצד ה-DT X360), נוספו לוח שעונים TFT מודרני, תאורת LED מלאה, מפתח קרבה ושני שקעי USB.

לכאורה זה כל מה שצריך כדי לתת נוק-אאוט למתחרים, אך גם המחיר תפח בהתאם. למעשה, הדאונטאון בעצמו התייקר ב-3,000 ש"ח מאז בחנו אותו ומחירו כיום עומד על 34,950 ש"ח. ה-DT X360 יקר ממנו ב-3,000 ש"ח, ומחירו עומד על 37,950 ש"ח – כמעט כמו מחירם של הימאהה איקסמקס 300 או ההונדה פורצה 350, אך עדיין זול ב-3,000 ש״ח מהמתחרה העיקרי שלו בטרנד קטנועי האדוונצ׳ר – ההונדה ADV350.

האם גם במחיר החדש הקימקו DT X360 הוא עסקה חמה? האם באמת יש לו יכולות שטח? האם השדרוגים מורגשים? ובעיקר, האם הוא טוב יותר מהאחד הקטנועים המוצלחים בשוק, הדאונטאון 350? יצאנו לזיכרון יעקב להשקה המקומית לקימקו DT X360 כדי להביא את התשובות לשאלות האלו.

קרוסאובר הבנוי על בסיס הפלטפורמה המוצלחת של הדאונטאון 350
קרוסאובר הבנוי על בסיס הפלטפורמה המוצלחת של הדאונטאון 350

ביצועים

הקימקו DT X360 נהנה מאותו מנוע ומאותה שלדה שהצליחו כל כך בדאונטאון. המנוע הוותיק בנפח 320 סמ"ק, שפעם היה חזק ממתחריו באופן משמעותי, נותר חזק ממתחריו אך רק במעט. המנוע מפיק 29 כ"ס, ולשמחתנו נותר ללא שינוי: מחוספס, חזק ומהיר. המהירות הסופית נותרה כ-155 קמ"ש על השעון, ונראה שגם במבחני התאוצה הוא ימשיך להוביל כמו שהוביל במבחן ההשוואתי מ-2019. הקטנוע קל לשליטה בעיר, הווריאטור איכותי – חלק ומהיר תגובה, התאוצות חזקות וההיגוי זריז. בכבישים מהירים הוא יעמוד בקצב התנועה ואף יותר מזה ללא בעיה. ברכיבה על אספלט הצמיגים הדו-שימושיים אינם גורעים מהאחיזה, ואולי אפילו משפרים אותה בתנאים כמו אספלט מחורץ. ה-DT X, כמו הדאונטאון, מגיע עם דיסק בודד מלפנים, אך מספק כוח עצירה טוב.

המתלים אומנם זהים לדאונטאון אך הם הוקשחו, ממש כמו שמועצת חכמי פול גז עשו בעצמם לדאונטאון ארוך הטווח. השינוי מורגש לא רק במרווח הגחון שגדל בשני סנטימטרים ומקל על ירידה ממדרכות, אלה גם בהתנהגות הכביש. ה-DT X360 יציב יותר בכבישים מהירים ומדויק יותר בפניות מהירות. במעבר מעל פסי האטה גם הקשיחות וגם מרווח הגחון עוזרים ל-DT X לדלג מעליהם בקלילות. המתלים אמנם קשיחים, מה שמורגש היטב ברכיבה, אך הם סופגים היטב מהמורות, וללא ספק מהווים שיפור יחסית לדאונטאון.

ואיך הם בשטח? ובכן, רכבנו בשבילי קק"ל כבושים אך מחורצים ומלאי בורות וקוליסים, בדרכי עפר יותר רך ובשבילי זיפזיף חסרי אחיזה, ואפילו חצינו נחל קטן – פעמיים. באופן מפתיע המתלים התמודדו יפה עם תלאות הרכיבה, שמרו על הגלגלים צמוד לקרקע ולא סגרו מהלך כל עוד מהירות הרכיבה נותרה סבירה. יחד עם זאת, הקימקו DT X360 אמנם מאפשר יותר בשטח מהדאונטאון או מכל קטנוע קונבנציונאלי – אבל לא בהרבה. נכון שמערכת בקרת האחיזה ניתנת לניתוק ומאפשרת פרפורים פוטוגניים, אך עדיין, זהו קטנוע קרוסאובר בעיקר במראה, ויכולת השטח שלו היא בונוס, אבל בקטנה.

אבל עזבו אתכם מיכולת שטח. תוספת העבירות תעזור גם בתוך העיר, המתלים המוקשחים משפרים את התנהגות הכביש, והמראה הקרבי מוצלח על כל רקע – אז כל יתרונות האדוונצ'ר באים לידי ביטוי גם אם הקטנוע לא יראה שטח לעולם. הבונוס אינו תוספת של יכולות בשטח, אלה תוספת של יכולות בכל מקום. וזה בונוס ראוי.

ביצועי כביש טובים מאוד
ביצועי כביש טובים מאוד

איך זה מרגיש?

הדבר הבולט ביותר בקימקו DT X360 הוא כמובן העיצוב. בעוד שהדאונטאון נאה אך מיושן, ה-DT X מקבל עיצוב מודרני ואפילו אגרסיבי – בזכות מוטיב האדוונצ'ר שנוסף לו. הקוים חדים והצביעה דו-גוונית. בעיקר אהבנו את המראה הייחודי של הגרסה הכתומה-שחורה, ובסך הכל קיימות ארבע גרסאות – שחור בשילוב כתום, ירוק, כסף או אפור מט.

הפנס הקדמי הוקטן ועבר לשימוש ב-LED – כמו כל תאורת הקטנוע. מתחת לפנסים נוסף ספוילר קטן, מעין מקור, ומעליהם המשקף הוחלף במשקף צף קטן ממדים – שאינו ניתן לכוונון. המשקף מספק מעט מאוד מיגון רוח, אך לפחות לא יוצר מערבולות או מנתב את הרוח לקסדה. הכידון הורחב, אך אנחנו לא הרגשנו בהבדל משמעותי, ופרט לכך העיצוב שלו זהה – מכוסה בפלסטיק ולא כידון שטח חשוף כמו בהונדה ADV. במרכז הכידון יש מכסה ומתחתיו מסתתר שקע USB המאפשר להטעין טלפון המחובר לכידון (ומילה בנושא, מכוונת לכלל יצרני הקטנועים: מתי יגיע כסטנדרט מחזיק טלפון על הכידון, או לפחות הכנה ראויה?). על הכידון צמד מראות דומות לאלו של הדאונטאון, ורק הזרועות שמחזיקות אותן עוצבו מחדש. המראות סבירות ולא מספקות שדה ראייה רחב במיוחד. בקצה הכידון נמצאים צמד מגני ידיים גדולים, שתמיד שימושיים נגד פגיעה של מראות או ענפים במנופי הבלמים, אך המגנים קלים להזזה מעלה ומטה וניכר שהם שם בעיקר כתוספת קוסמטית.

רכיבת השטח היא תוספת נחמדה
רכיבת השטח היא תוספת נחמדה

משני עברי הכידון נמצאים שני החידושים הגדולים באבזור ה-DT X360. מתחת לכידון נמצא בורר ההנעה במקום בו פעם היה מקום למפתח. האפשרות להנעה ללא מפתח היא יתרון גדול שאנו שמחים תמיד לפגוש בכל כלי דו-גלגלי, והוא נוח מאוד לתפעול. לידו נמצא תא כפפות קטן ובתוכו שקע USB נוסף. מעל לכידון עוד חידוש מרענן – מסך TFT גדול שמחליף את לוח השעונים המיושן של הדאונטאון. המסך גדול, קריא וצבעוני – חגיגה לעיניים. יש בו מד מהירות דיגיטלי, מד סל"ד בתצורת סקאלה, את כל שאר הנורות והמידע הסטנדרטיים, ובנוסף חיווי אם מערכת בקרת האחיזה פעילה או מנותקת. מצידו הימני של הכידון נמצאת השליטה בתצוגת מדי המהירות . זהו שיפור גדול ביחס לדאונטאון, אבל זה גם לוח שעונים מצוין בכל קנה מידה.

חידוש נוסף שבא לנו ממש טוב הוא המושב: רחב, קשיח, נוח ומאפשר – בניגוד לקודמו – תנועה לפנים ולאחור, שעוזרת מאוד ברכיבה בתנאי שטח, אך יותר רלוונטי ברכיבות ארוכות בהן אפשר כעת לגוון מעט את תנוחת הישיבה. המושב בגובה 800 מ"מ אמור להיות נמוך בסנטימטר מהמושב של הדאונטאון, אבל הוא נותן תחושה שהוא יותר גבוה. אולי בגלל שהוא לא שוקע ושהוא יותר רחב קשה יותר להגיע עם שתי רגליים לקרקע.

מתחת למושב מדרסי הרגליים שנראים דומים, אך מאפשרים את הנחת הרגליים הרחק מאחור, מתחת לגוף הרוכב. זהו עוד יתרון שיתאים לרכיבת שטח אך גם לרכיבה עירונית, אם נרצה להרים קלות את הישבן לפני ההתעלמות מפס-האטה מתקרב, וגם מאפשר עוד חופש תנועה לרגליים בנסיעות ארוכות – החל משליחת הרגליים הרחק לפנים ועד מעט מאחור.

כשמרימים את המושב מתגלה תא אחסון גדול המכיל שתי קסדות. ומאחורי המושב צמד ידיות אחיזה נאות כשמתחתיהן פנס LED יחד ונאה (לעומת צמד הפנסים האחוריים של הדאונטאון).

שדאוג ראוי והכרחי לדאונטאון הוותיק
שדאוג ראוי והכרחי לדאונטאון הוותיק

סיכום ועלויות

הקימקו DT X360 הוא קטנוע קרוסאובר עם יכולות שטח אמיתיות – אם כי מוגבלות. הוא גם קטנוע כלבויניק אמיתי שמרגיש בבית במרחב העירוני כמו גם בכבישים מהירים. ומעבר לכל זה – הוא השדרוג המתבקש לדאונטאון שלוקח את הקטנוע המצוין ההוא, המוכר והאהוב, ומביא אותו ל-2022 – ולקדמת הבמה.

ה-DT X360 מתקן את כל הנקודות עליהן התלוננו בעבר: עיצוב, מפתח קרבה, לוח שעונים – טופל! יש לו את כל היתרונות של הדאונטאון – הוא מרווח, נוח, חזק, מעולה למשימות תיור אך לא פראייר במשימות עירוניות, קל לשליטה ומאוד כיפי. יש לו איכות גימור טובה ורמת אבזור ששמה אותו בשורה אחת עם החוד היפני של קטנועי ה-300 / 350 סמ"ק. האפשרות לרדת איתו לשביל במקרה הצורך היא בונוס נחמד – אבל אם אתם מחפשים קטנוע שטח אמיתי הוא עוד לא שם. הקימקו DT X360 מתאים לכל רוכב שמחפש קטנוע בנפח דומה, בעיקר לנסיעות ארוכות אבל בתכל'ס לכל משימה, ובכלל לא משנה אם הוא מתכוון לרכב בשבילים או לא.

הדבר היחיד שמצנן מעט את ההתלהבות הוא המחיר. לא שהוא לא מוצדק, שכן בהחלט רואים לאן הלך הכסף, אבל זו התייקרות נוספת על ההתייקרות שכבר עבר הדאונטאון מאז שבחנו אותו לאחרונה. כמעט 38 אלף ש"ח מקרבים אותו למרחק נגיעה מהימאהה איקסמקס 300 ומההונדה פורזצה 350 – אך שני אלו אינם קטנועי קרוסאובר. קטנוע הקרוסאובר המתחרה מבית הונדה, ה-ADV350, עולה בדיוק 3,281 ש"ח יותר. להונדה יש לכאורה יתרון בשטח, מתלים יותר מודרניים ושלדה עם צמד משולשים, אבל ל-DT X360 יש יתרונות משל עצמו כמו המנוע החזק ולוח השעונים. נדרש כמובן מבחן ראש בראש, אבל ה-ADV מכניס את המחיר החדש לפרופורציה. אז עם תג מחיר כזה כבר לא נכתוב ביטויים בהם השתמשנו פעם לתיאור הדאונטאון כמו "התמורה למחיר" או "בחירה צרכנית נבונה", אך הקימקו בהחלט שווה את המחיר שמבוקש עליו.

אפשר לסכם ולומר שקימקו פגעו בול, שיפרו את כל מה שהיה דרוש בסוס המנצח שלהם, הוסיפו קורטוב שטח – ויצא להם מעדן. כיף לרכוב עליו, הוא ידידותי לרוכב, רב-משימתי, קל לשליטה, וגם סוף סוף מודרני. אנחנו מתחילים לחבב את גרסאות האדוונצ'ר, ומקווים לראות כאלו מיצרנים נוספים. רוב השינויים שנועדו לשיפור יכולת השטח יוסיפו גם ליכולת הרכיבה על הכביש, אז החיסרון היחיד הוא תוספת המחיר. על איכות צריך לשלם והקימקו DT X360 הוא קטנוע איכותי, שכאמור שווה את המחיר.

עלויות טיפולים:

  • 1,000 ק"מ – 856 ש"ח
  • 5,000 ק"מ – 726 ש"ח
  • 10,000 ק"מ – 1,013 ש"ח
  • 15,000 ק"מ – 726 ש"ח
  • 20,000 ק"מ – 1,895 ש"ח
  • סה"כ ל-20 אלף ק"מ – 5,216 ש"ח

המחירים כוללים חלפים, עבודה ומע"מ, והם נכונים ליום פרסום המבחן בלבד.

אודות אורי ארגמן

אורי ארגמן
כבר שלושים שנה רוכב בשביל לחיות וחי בשביל לאכול בורקס - זה לא קשור אבל מחפש את הפרקטיות בכל כלי ונהנה גם מהטוסטוס הכי קטן

עשוי לעניין אותך

KTM-790-ADV-2024-Test-029

ק.ט.מ מודיעה על הרחבת תקופת האחריות מ-2024

בד.ל.ב מוטוספורט מודיעים על הרחבת תקופת האחריות לדגמי ק.ט.מ הגדולים החל מ-2024, ובמקרים מסוימים אף להכפלתה ל-4 שנים

2 תגובות

  1. Avatar

    אולי די עם הנדסת התודעה הזאת, קרוסאובר עם צמיגים 13\14 ומשקל של 195 קילו. לא משנה איזו פלסטיקה אגרסיבית תשימו עליו הוא אף פעם לא יהיה קשור לשטח. הקרוסאובר היחידי שיש זה ה XADV 750!
    ודרך אגב אלו בדיוק היתרונות של האקסמקס 300 והונדה פורזה עם גלגלים 14\15 ו10 ו15 קילו פחות ממנו.
    שלא נדבר שליאמאהה והונדה יש שם חזק יותר בכל העולם, עם כל הכבוד לקימקו.
    בקיצור מתי שהיה 3 אלף פחות מהם, היה אפשר לחשוב עליו בתור אופציה, אבל באותו המחיר הוא כבר לא מתחרה עם ההונדה ויאמאה.

  2. Avatar
    שימי אוחננה

    השאלה כפרה אם סידרו תבעיה שהדאוןטאון נכבה כל פעם שבאים לעצור זו מחלה של המנוע הזה נכבה כל הזמן ליבואן אין פתרון קאתלק כל פעם עדכון גרסא עדכון גרסא כלום לא עוזר הקטנוע נכבה. אנשים קונים דאוןטאון חדש דנדש הקטנוע נכבה להם כשעוצרים פשוט ביזיון אין מי לדבר אין מה לעשות יש לי הרגשה תהיה אותה תקלה

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן