דף הבית / מכונות / רכיבה ראשונה: ק.ט.מ אדוונצ'ר 1050
image015

רכיבה ראשונה: ק.ט.מ אדוונצ'ר 1050

השנמוך של ה-1190 שמתאים למוגבלי רישיון מציע חוויית אדוונצ'ר מעולה במחיר של יפנים זולים

צילום: תומר פדר

  • יתרונות: נוחות, התנהגות, קרביות, מתלים, היגוי, אפשרות לשחרור המנוע
  • חסרונות: פיזור חום
  • שורה תחתונה: אדוונצ'ר אירופאי במחיר של יפני
  • מחיר: 114,900 ש"ח מחיר מלא, 99,900 ש"ח מחיר מבצע לא מוגבל בזמן
  • מתחרים: סוזוקי ויסטרום 1000, ב.מ.וו F800GS, קוואסאקי ורסיס 1000
  • נתונים טכניים: מנוע וי-טווין 75 מעלות, 1,050 סמ"ק, 95 כ"ס (47.6 כ"ס למוגבל), 6 הילוכים עם מצמד הידראולי, גובה מושב  850 מ"מ, משקל 212 ק"ג (בלי דלק), צמיגים 110/70R19, 150/70R17
אדוונצ'ר 1050 - שנמוך של ה-1190
אדוונצ'ר 1050 – שנמוך של ה-1190

מה זה?

האדוונצ'ר 1050 הוא גרסה משונמכת של הק.ט.מ אדוונצ'ר 1190 הסופר-משוכלל, שנועדה לאפשר כרטיס כניסה לאדוונצ'רים של ק.ט.מ לשני סוגים של רוכבים – מוגבלי רישיון עד 47 כ"ס וכאלו שאינם מעוניינים בהוצאה משמעותית על אדוונצ'ר משוכלל ומעדיפים אדוונצ'ר אוסטרי במחיר של יפני. ה-1050 בנוי על בסיס ה-1190, אך הורידו ממנו מערכות רבות. כך למשל המנוע הוקטן ל-1050 סמ"ק, וההספק שלו בגרסה הלא מוגבלת עומד על 70 קילוואט (95 כ"ס), וזאת על מנת שניתן יהיה להגביל אותו ל-35 קילוואט (47.6 כ"ס). הבולמים פשוטים יותר, בלי אפשרויות כוונון מלפנים ובוודאי שבלי הבולמים החשמליים של ה-1190, החישוקים יצוקים במקום שפיצים, הצמיגים במידות צרות יותר מה-1190 (רוחב 110 מלפנים ו-150 מאחור במקום 120 ו-170), ומערכות האלקטרוניקה שונמכו גם הן – יש ABS ובקרת החלקה, אבל ללא אפשרויות כיוון אלא רק ON/OFF.

כעת מונה המשפחה את ה-1190 המשוכלל, את ה-1190R הקרבי לשטח (מידות גלגלים "21 ו-"18), את הסופר-אדוונצ'ר 1290, שהוא תצוגת תכלית של ק.ט.מ, וכאמור – את ה-1050 שמהווה כרטיס כניסה זול למשפחה.

ביצועים

בואו קודם נדבר על המנוע. ההגבלה ל-35 קילוואט מתבצעת על ידי תוכנה במחשב ניהול המנוע, וזה קל כשיש מצערות חשמליות. הסאונד והתחושה זהים לגרסה הלא מוגבלת, אבל כשעולים בסל"ד ומגיעים ל-35 קילוואט, די מוקדם, המומנט מתחיל לרדת עם עליית הסל"ד כדי לשמור על הספק קבוע. בפועל אתה מחכה להתפוצצות כוח, אבל מקבל ירידה בכוח עם הספק ותאוצה קבועים. אפשר להתרגל לזה, במיוחד בשטח – שם ההספק מספיק לכל פעולה ואפילו עוזר לרוכב לרכב מהר יותר ובלי דרמות. בכביש חסר כוח, וזה בא לידי ביטוח בעיקר בתאוצות. יש 3 מצבי מנוע – ספורט, תיור וגשם, אבל עם מנוע מוגבל לא טרחנו לבדוק את התיור והגשם. עם מנוע לא מוגבל זה עשוי להיות אפקטיבי יותר. אגב, המהירות המקסימלית שאליה הגענו עומדת על 180 קמ"ש, אבל לקח לו זמן להגיע לזה.

ההתנהגות הדינמית מעולה – כמו האחים הגדולים במשפחה. הצמיגים הצרים יותר מאפשרים זריזות מרשימה, האחיזה עם צמיגי המצלר משובחת, והאדוונצ'ר 1050 הוא מכונה אדירה לקצב גבוה על כבישים מפותלים. הבולמים בסך הכל עושים עבודה טובה, על אף היותם פשוטים יותר משל הדגמים היקרים יותר, והבלמים חזקים ונושכים. על אך השנמוך, האדוונצ'ר 1050 הוא עדיין מכונה משובחת ומהוקצעת עם יכולות גבוהות מאוד.

אמנם רק 35 קילוואט...
אמנם רק 35 קילוואט…

איך זה מרגיש?

כמעט כמו אדוונצ'ר 1190. תנוחת הרכיבה זהה, והוא נוח מאוד. גם מיגון הרוח יעיל וטוב. ברכיבה עירונית הוא קל למדי לרכיבה בגלל הגובה, המנוע הנעים וזווית הצידוד של הכידון, ובבינעירוני הוא מעולה. רק החום הרב שנפלט מהמנוע לרגליים קצת מפריע ברכיבה בקיץ הישראלי. הוא גם מרגיש קל למדי, וזה יתרון חשוב.

אחד הדברים שאהבנו באדוונצ'ר 1050 הוא העובדה שלמרות היותו סוג של אופנוע תקציב משונמך, הוא עדיין נותן את התחושה הק.ט.מית הקרבית, ויחד עם זאת הוא מספיק מעודן כדי לחיות איתו ביום-יום. פרטנר מצוין לשמש ככלי תחבורה יומיומי ולטיולים בסוף שבוע, כולל בהרכבה או לרכיבה ספורטיבית.

עלויות

מחירו המלא של האדוונצ'ר 1050 עומד על 114,900 ש"ח, אולם הוא נמצא במבצע ונמכר בפועל ב-99,900 ש"ח. נכון לעכשיו אין מועד לסיום המבצע. במחיר הזה של 100 אלף שקל מדובר בעסקה משתלמת מאוד לאופנוע אוסטרי, אירופאי, במחיר של אופנוע יפני, כמו סוזוקי ויסטרום 1000 וקוואסאקי ורסיס 1000 שעומדים על אותו סדר גודל של מחיר. גם בהשוואה לאחיו הגדולים, שעולים 140-150 אלף ש"ח, מדובר במחיר מצוין. ואחרי הכל, ב-10 דקות עבודה של מוסך מורשה ק.ט.מ מחליפים מפת ניהול מנוע מקבלים את כל 70 הקילוואט. אהבנו.

...אבל עולה לאחלה ווילי'ז!
…אבל עולה לאחלה ווילי'ז!

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 47, רוכב על אופנועים 31 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

BMW-R1300GS-Test-007

ב.מ.וו: שיא מכירות נוסף גם ב-2024

שנת 2024 הסתיימה עם שיא מכירות נוסף של ב.מ.וו המשפר במעט את השיא שנקבע בשנה הקודמת, כאשר האדוונצ'רים הגדולים מובילים כצפוי את המכירות

תגובה אחת

  1. Avatar

    ווילז, זה כבר נמש עושה חשק להשוואתי ויסטרום-ורסיס-אדוונצ'ר. רמז עבה

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן