צילום: בני דויטש
- יתרונות: אופנוע-על משובח
- חסרונות: מושב אחורי קצת דל בס"מ
- סיכום: אנחנו לא יודעים מה אפשר עוד לבקש
- מחיר: 149,900 ש"ח
- מתחרים: ב.מ.וו R1200GS, דוקאטי מוליסטרדה DVT
- נתונים טכניים: וי-טווין, 1,301 סמ"ק, 160 כ"ס, 14 קג"מ, 6 הילוכים, גובה מושב 875/860 מ"מ, משקל רטוב (הכל חוץ מדלק) 229 ק"ג, צמיגים 120/70R19 170/60R17
מה זה?
זה, מגה אופנוע. זה, מה שקורה שרוצים להחליף את השליטה של אופנוע אחר בקטגוריה. זה, כלי רכב שיש לו תשובה סדורה לכל שאלה. זה, ללכת עד הסוף, ואז להתחיל לרוץ. ק.ט.מ זרקה כל מה שיש לה לתוך האופנוע הזה, ואנחנו מתכוונים להכל. החל במושב ומשקף מתכווננים, עובר במתלים סמי-אקטיביים נשלטים אלקטרונית, ולא נגמר במושבים מחוממים ותאורת עזר (שנדלקת בהתאם לכיוון וזווית ההטיה). אפשר אפילו להזמין אותו עם מערכת למניעת התדרדרות לאחור. אבל בעיקר יש כאן מנוע.
ביצועים
ועוד איזה מנוע. 160 כ"ס. הספק שעד לא מזמן ציפית למצוא בליטר ספורטיבי. 160 כ"ס, אבל כאלו שעטופים בהרבה אלקטרוניקה, וזו מאפשרת לך להחליט על איזה אופנוע אתה רוכב בכל רגע נתון. במצבים החלשים יותר, עם בקרות מלאות, הוא מרגיש חלק, עגול ונעים. המערכות חותכות אותו, אבל אתה לא מרגיש את זה. ואז אתה מעביר אותו למוד 'ספורט' ומנתק את הבקרות, ואתה מבין שאתה מתעסק עם חיה. אפלה וכוחנית. הגלגל הקדמי שואף לנתק מגע כל הזמן, גם בהילוך שלישי לדוגמה, והאחורי חופר לכל כיוון בעיר. יש כאן כוח כמעט בכל מקום ובכל זמן. ההתעוררות מתחילה להיות משמעותית בכ-3,000 סל"ד וממשיכה להתעצם עד הקו האדום, כ-7000 סל"ד אפקטיביים. בבסיסו המנוע זהה לזה שבדיוק 1290. שם הוא נותן 177 כ"ס, כאן כאמור רק 160 כ"ס. גרסה מוחלשת? לא ממש מרגיש ככה.
איך זה מרגיש
זה מרגיש מצוין. בהתחלה אתה עומד לידו מסתכל על המיכל הענק (30 ליטר). זה אופנוע גדול, גבוה. ואז אתה יושב עליו, מניע, ותוהה לאן נעלם הגודל. קל מאוד להתחבר אליו מהשנייה הראשונה. השליטה במערכות האלקטרוניות אינטואיטיבית ומשפיעה על המכונה באופן ברור מאוד. רגע אחד אתה יכול להתנייד בפקק עירוני במהירות אפס בשליטה מלאה וקלילה, וכמה דקות אחר כך אתה יכול לשכב נמוך-נמוך בסוויפר של 200+ קמ"ש. עוד כמה דקות ואתה מחליק אותו לתוך פניות עם חיוך ענק בכביש צפוף ומפותל. ובכל רגע אתה יכול לעלות על הכביש המהיר, להפעיל את בקרת השיוט ולטרוף קילומטרים בנוחות. מי שאוהב את הקצה יגלה שם את המשקל הגבוה ואת הניתוק מהפידבק המאוד לא ק.ט.מי שיש לסופר-אדוונצ'ר – וזו בערך התלונה היחידה שלנו אליו. תנוחת הרכיבה זקופה, ובין המושב למיגון הרוח נוח עליו מאוד – אבל מבנה המושב מניח אותך בתנוחה אחת ולא מאפשר למעשה תנועה עליו, וגם את זה לא אהבנו כל כך.
עלויות
149,900 שקלים הם לא מעט כסף, אבל תמורתם מקבלים המון אופנוע. הרבה מעבר למה שבן אדם שפוי צריך. זה מסוג הכלים שייתן לבעלים שלו לקלף ממנו קליפה אחר קליפה עד שיצליח לחשוף שבריר מהיכולת שבו. הוא מגיע מאובזר למדי מלכתחילה, ידיות ומושבים מחוממים (שליטה נפרדת), תאורת עזר, משקף מתכוונן יעיל מאוד. אם אנחנו קולטים את קהל היעד נכון האבזור היחיד שחסר כאן הוא סט ארגזי אלומיניום (15,627 שקלים לפני מע"מ).
אריאל, לא מבין למה אתה רוכב עם חולצה קצרה ללא מיגון. לא בא בכלל לקרוא את מה שכתבת …
אילן, אתה נודניק
כי זה כיף 😉
אילן נבון ,מה שלומך ,מה איכפת לך , שירכב איך שמתחשק ,אילן נכון שגם אתה (אני מודה באשמה ) מקנא באריאל ,אחלה אופנוע אחלה סקירה אני רוצה אופנוע כזה ….שבת שלום
לא יודע, נשארתי עם תחושה של חסר…
אולי בגלל שנכתבה כרכיבה ראשונה.
חסרה לי הגלריה ואני מסכים, לא לעניין שכותב שמחזיק מעצמו כתב מקצועי יבצע מבחן לא ממוגן.
בטח ובטח תגובה של ילד לא מקובלת.
גם אמא שלי ממש לא מרוצה מהתגובות שלי.
אחלה אופנוע, הכתבה והתמונה גרמו לי להתגעגע לרמה של פולגז (מפעם).
זה נראה שהבוחנים בכל העולם פשוט מתאהבים בכלים של ק.ט.מ. החל מהקטגוריות הקטנות כמו דיוק 200, דיוק 390 שמוביל את הקטגוריה שלו, דרך הסופר דיוק 1290 שהוא ללא עוררין המלך של הסופר נייקדים ועכשיו עם הסופר אדוונצ'ר הזה שעושה לגרמנים הרבה כאב ראש וכפי שזה נראה במבחנים ההשוואתיים הוא כנראה יקח…שלא לדבר גם על עולם השטח. שאפו להם.
כתיבה חביבה, תיאור נאמן, לדברים שאני מעט מכיר, הכל לא רלוונטי אם המסר כולל תמונות רכיבה ללא מיגון. יש כאן גם כישלון בעריכה, לעמדתי גם יבואן הנותן אופנוע מבחן, במיוחד לכתב רכב, צריך להתנות שילוב תמונות רכיבה רק עם מיגון מלא. בספר הרכב של האופנוע הזה נאמר בפירוש שהרכיבה רק במיגון מלא, זה עניין תרבותי. יש להסיר את התמונות האלה מהכתבה או את כל הכתבה כולה.
מיגון זה באמת עניין של תרבות.
כבר נכתב מעליי, אבל – בימי פולגז העליזים, לא זכור לי שפורסמו מבחני דרכים עם תמונות של בחור עם טי-שירט שעושה וילי.
מבחינתי, כל אחד שירכב איך שבז*ן שלו. אבל, מגזין אופנועים צריך להיות מקצועי – ורכיבה ללא מיגון, הינה פעולה לא מקצועית, בדיוק באותה מידה כמו ריתוך ללא מסכת מגן, או עבודת מוסך עם כפכפים.
בקיצור, מר אלסיבוני היקר: מבחינתי, תרכב עירום, תכתוב כתבות רשימה בנוסח "ה-10 X הכי Y", ובכללי, תעשה ככל העולה על רוחך. רבל, למקרה הלא סביר, שאתה כותב לא רק כדי לספק איזשהו צורך פנימי, אלא גם לטובת האנשים שקוראים את זה אח"כ – קח בחשבון, שאני, באופן אישי, לא אופתע אם גולשי פולגז אחרים חולקים את ההרגשה שלי, שהפרוייקט החדש מנוהל בצורה לא רצינית – וזאת הדרך הכי עדינה שמצאתי כדי להגיד את הדברים.
לא רצינית זו מחמאה אדירה. תודה.
כתבה חובבנית של כתב חובבני שמנסה להיות מאאגניב.
מה בשבוע הבא? התרשמות מ- TMAX עם טרנינג דיאדורה, קסדה חצי ואייפון ביד אחת?
חוץ מזה שהוא ממש אוהב אופנועים (שזה מספיק כדי להיות בוחן), יש עוד דברים שחשוב לכם שנדע עליו?
חבל שכל הגישה המקצועית של Fullgaz זצ"ל נעלמת ונשארנו עם מעריב לנוער.
אתם הולכים לאבד הרבה חברים …
דווקא רעיון טוב הקטע של הטרנינג עם ה-TMAX, לא אכפת לך שנשתמש בזה נכון?
בכיף.
שנו גם את שם האתר "לאופנועים מצייצים" (קופי ע"ח הבית)
אתה שופע כרימון.
עזבו את המיגון שירכב איך שבא לו… אני רוצה לשים דגש על רמת הכתיבה לדוגמא:http://cars.walla.co.il/item/2865943 וכל מילה אחרת מיותרת.
חבל באמת שהאתר החדש לא משמר את הרמה והתוכן של הישן.
ואריאל שלא תבין לא נכון אני לא מזלזל בך חלילה פשוט חסר לי כתיבה יותר מעמיקה במיוחד שזה אתר המגדיר את עצמו "כל מה שגז".