דף הבית / מכונות / רכיבה ראשונה: CFMOTO 650MT – תיור זול
CFMOTO-650MT-Test-007

רכיבה ראשונה: CFMOTO 650MT – תיור זול

ה-650MT של CFMOTO נכנס לקטגוריית האדוונצ'ר-כביש הבינוניים במחיר רכישה נמוך במיוחד ועם אבזור עשיר; כיצד הוא עובד ואיך הוא עומד במבחן הזמן? מבחן דרכים

צילום: אופק דנון

  • יתרונות: איכות מכלולי שלדה והתנהגות דינמית, נוחות לאורך זמן, אבזור, מחיר
  • חסרונות: איכות חומרים של אביזרים היקפיים, מהלך רגלית הילוכים ארוך, סדר הצתה מנוע
  • שורה תחתונה: ה-650MT הוא אדוונצ'ר-ספורט בנפח בינוני, נוח מאוד, מאובזר, בעל התנהגות טובה – תמורה טובה לכסף
  • מחיר: 39,900 ש"ח 'על הכביש'
  • מתחרים: קוואסאקי ורסיס 650, ימאהה טרייסר 700, סוזוקי ויסטרום 650, הונדה CB500X, בנלי TRK502
  • נתונים טכניים: מנוע טווין מקבילי, 649 סמ"ק, 70 כ"ס ב-8,500 סל"ד, 6.2 קג"מ ב-7,000 סל"ד, 8 שסתומים, DOHC, קירור נוזל, הזרקת דלק, 6 הילוכים, שלדת יהלום מפלדה עם מנוע גורם נושא עומס מרכזי, מזלג הפוך קאיאבה בקוטר 41 מ"מ, כיוונים מלאים, זרוע פלדה עם בולם יחיד של קאיאבה, כיוון עומס קפיץ ושיכוך החזרה, צמד דיסקים בקוטר 300 מ"מ עם קליפרים צפים כפולי בוכנות, דיסק אחורי 225 מ"מ עם קליפר צף, מערכת ABS של קונטיננטל, בסיס גלגלים 1,415 מ"מ, גובה מושב 840 מ"מ, מיכל דלק 18 ל', משקל מלא 206 ק"ג, צמיגים 120/70R17, 160/60R17

צפו בווידאו: CFMOTO 650MT במבחן

עריכת וידאו: אביעד אברהמי

מה זה?

את המותג הסיני CFMOTO אנחנו מכירים כבר כמה שנים, שכן הטרקטורונים ורכבי השטח הקלים של החברה מיובאים ארצה בהצלחה. לפני שנה וחצי החל ייבוא גם של אופנועי החברה, בנפחים של מ-250 ועד 650 סמ"ק. ה-650MT שכאן במבחן הוא דגם האדוונצ'ר-ספורט של היצרנית, בנפח הבינוני, שמנסה להתמודד בקטגוריית האדוונצ'רים הבינוניים לכביש – בין היתר בימאהה טרייסר 700 ובקוואסאקי ורסיס 650.

ה-650MT יושב על פלטפורמת ה-650 סמ"ק של CFMOTO, שבה תמצאו גם את ה-650GT התיורי ואת ה-650NK העירום. בבסיסו מנוע טווין מקבילי עם סדר הצתה של 180 מעלות, והוא מפיק כ-70 כ"ס וכ-6.2 קג"מ. מסביב למנוע שלדת צינורות פלדה בתצורת יהלום, ויש מכלולי שלדה ברמה גבוהה יותר ממה שמקובל בקטגוריה, כשהכוונה היא בעיקר למערכת המתלים הכוללת בולמים הפוכים של קאיאבה עם כיוונים מלאים ובולם אחורי של קאיאבה, גם הוא מתכוונן. בנוסף, הצמיגים המקוריים של מצלר, ויש מערכת ABS של קונטיננטל.

הקונספט ועבודת הגוף הם כאמור של אדוונצ'ר-ספורט בינוני. כך למשל יש מושב מדורג ורחב, יש חזית גדולה הכוללת מיגון רוח ומשקף מתכוונן, ויש סבל. בנוסף, ה-650MT מגיע מאובזר בסט ארגזים מקורי ובמגן שלדה ומנוע היקפי.

אופנוע המבחן נמצא בשימוש כבר יותר משנה, וזו הייתה הזדמנות טובה לבחון את ה-CFMOTO 650MT לא רק מבחינת התנהגות וביצועים, אלא גם במבחן הזמן – כיצד הוא מזדקן.

CFMOTO 650MT
CFMOTO 650MT

ביצועים

מנוע הטווין המקבילי של ה-650MT מגיע בסדר הצתה קונבנציונלי של 180 מעלות. מצד אחד המבנה הזה יעיל, והמנוע מספק מומנט לא רע כבר מסל"ד נמוך, אבל מצד שני המבנה הזה משעמם במכלול התחושות שלו, ועם סאונד לא מהנה. אבל אם נגיע לעיקר, אז המנוע הזה יעיל לשימושי ה-MT, והוא גמיש וחזק מספיק כדי להביא את ה-650MT ל-200 קמ"ש על לוח השעונים, שהם קצת פחות במדידת GPS. על פי חלק מהפרסומים של CFMOTO המנוע מפיק 61 כ"ס, אולם על פי פרסומים אחרים הוא מפיק כ-70 כ"ס. כך או כך, הוא מספיק חזק כדי להזיז את ה-MT, והוא מאוד דומה למנוע של הוורסיס 650.

הביקורת שלנו בסעיף הזה היא על תיבת ההילוכים. היא אמנם מחולקת נכון, כשההילוכים ארוכים, מתאימים לאופי האופנוע ומאפשרים רכיבה רגועה במהירות שיוט גבוהה יחסית, אולם הביקורת היא על מהלך הרגלית עצמה, שהוא ארוך באופן מוגזם. ב-CFMOTO יצטרכו לטפל בנקודה הזו ולקצר משמעותית את מהלך הרגלית. פרט לכך הקלאץ' עובד טוב והוא סביר לשימוש.

מבחינת התנהגות כביש ה-650MT מוצלח. מערכת המתלים היא שילוב טוב בין ספיגה ונוחות לבין יכולות על כבישים מפותלים. ה-650MT אופנוע יציב, למרות בסיס הגלגלים הקצר, וזה נכון גם בקו ישר וגם בהטיה. ההיגוי טוב ומדויק, ובסך הכל ה-MT מתנהג לא רע בכבישים מפותלים ומספק הנאה רבה – הרבה בזכות מערכת המתלים, שהיא כאמור איכותית יותר ממה שמקובל בקטגוריה, אבל גם בזכות הצמיגים – צמיגי ספורט-תיור בקוטר "17, כשהאחורי ברוחב 160 מ"מ. הבלמים, על אף שהם פשוטים, מספקים כוח עצירה טוב למדי ואין לנו תלונות לגביהם.

מכלולי שלדה טובים שמאפשרים ביצועים טובים
מכלולי שלדה טובים שמאפשרים ביצועים טובים

איך זה מרגיש?

ה-650MT הוא אופנוע נוח – גם לרוכב וגם לנוסע. המושב רחב יחסית, והוא תומך היטב את הישבן, כשמאחור המושב שטוח ונוח. תנוחת הרכיבה זקופה לגמרי, הכידון צר יחסית, וה-650MT נוח גם לאורך זמן. מיגון הרוח גם הוא טוב מאוד, ובכבישים מהירים ניתן להרים את המשקף למצבו הגבוה – אם כי כאן יש ביקורת על איכות מנגנון ההפעלה, שבנוי מחומרים זולים מדי ונוטה להשתחרר מהוויברציות. כך או כך, כשהמשקף במצבו הגבוה הוא מספק מיגון רוח מעולה, ללא מערבולות וכמעט ללא רעש.

שיוט נעים על ה-650MT מתבצע על סביב 140 קמ"ש וקצת יותר, כשבמהירות הזו מהירות המנוע נוחה, והתחושה הכללית מהאופנוע טובה מאוד. גם כאן, מכלול התחושות הכללי מאוד מזכיר את הוורסיס 650 של קוואסאקי, בעיקר בגלל המנוע, וכבר כתבנו בעבר על כך שמנועו של הוורסיס מיושן. גם כאן ב-650MT אנחנו חושבים כך.

האבזור המקורי כולל סט ארגזים של CFMOTO בנפח של 32 ליטרים כל אחד, וכן מגן מנוע ושלדה. הארגזים מצוינים, בנויים טוב למדי, וכמובן שימושיים. מצד שני, לוח השעונים פשוט, אפילו פשוט מדי, שלא לומר זול. אנחנו ב-2021, וגם בנקודה הזו CFMOTO יצטרכו לטפל בעתיד – אם לא מסך TFT מודרני, אז לפחות לוח שעונים איכותי יותר. וזה מביא אותנו לאחת הנקודות החשובות של ה-650MT: מצד אחד המנוע ומכלולי השלדה טובים ואיכותיים, כשלעתים מדובר על סחורה של טובי היצרנים כמו קונטיננטל, קאיאבה ומצלר. גם הפלסטיקה ברמה טובה, ויש פנסי LED היקפיים שמספקים תאורה טובה ומודרנית. מצד שני, חלק מהאביזרים ההיקפיים כמו המתגים, לוח השעונים ומנגנון ההרמה והנעילה של המשקף בנויים מחומרים זולים ולא מתאימים לאיכות הכללית של האופנוע.

נוח לטווחים קצרים או ארוכים
נוח לטווחים קצרים או ארוכים

סיכום ועלויות

ה-CFMOTO 650MT נכנס לקטגוריה חשובה של אדוונצ'ר-כביש בינוניים, והוא בא לקטגוריה הזו מלמטה, כשמחירו עומד על 40 אלף ש"ח בלבד. במחיר הזה מקבלים אבזור מקורי כמו סט ארגזים ומגן מנוע ושלדה, וגם מכלולים איכותיים יותר ממה שמקובל בקטגוריה. מצד שני, איכות החומרים והגימור של חלק מהאביזרים ההיקפיים לוקה בחסר, כשחלק מהרכיבים כמו לוח השעונים או בתי המתגים נותנים תחושה זולה.

עוד נציין שלמרות שמדובר באופנוע הדגמה בן יותר משנה, הוא מזדקן לא רע בכלל, ולמעט מנגנון ההרמה והנעילה של המשקף או דהייה קלה של לוח השעונים – התחושה היא של אופנוע שמזדקן בכבוד, וגם זו נקודה ראויה לציון – בטח כשמדובר באופנוע ממותג סיני.

ואחרי הכל, ה-650MT הוא עסקה טובה ותמורה טובה לכסף. מתחרהו העיקרי, הקוואסאקי ורסיס 650, עולה 52 אלף ש"ח. כאן מקבלים ב-40 אלף ש"ח אופנוע עם מכלולי שלדה והתנהגות טובים ועם אבזור מקורי חשוב. במחיר הזה, בהחלט יש לו מקום כאלטרנטיבה זולה וראויה למובילי הקטגוריה – ככלי תחבורה יום-יומי שמספק גם את האופציה לטיולי סוף שבוע לבד או בזוג.

עלויות תחזוקה

  • 1,000 ק"מ – 590 ש"ח
  • 5,000 ק"מ – 590 ש"ח
  • 10,000 ק"מ – 590 ש"ח
  • 15,000 ק"מ – 590 ש"ח
  • 20,000 ק"מ – 1,013 ש"ח
  • סה"כ ל-20 אלף ק"מ – 3,373 ש"ח

*מחירי הטיפולים כוללים חלפים, עבודה ומע"מ, והם נכונים ליום פרסום המבחן בלבד.

 

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 43, רוכב על אופנועים 27 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

KYMCO-X-TOWN-2021-03

קימקו: ה-X-Town 300 מקבל עדכונים ל-2021

ה-X-Town של קימקו - בנפח 300 סמ"ק - מקבל עדכוני יורו 5 לשנת 2021 ועדכונים קוסמטיים קלים

2 תגובות

  1. Avatar

    מעניין אבל בכל זאת נראה לי שהייתי משקיע את ההפרש בוורסיס.
    הוא נראה נמוך, בלי יכולות שבילים, ורמת הגימור הסינית מבאסת..
    אפשר להשתמש ככלף מיקוח במומ על הורסיס עם מטרו :-)

  2. Avatar
    קול-בי קריינות ודיבוב

    איזה כיף שמתחילים להגיע כלים במחירים שפויים. והאיכות תעלה ותעלה.
    שיראו כולם וייראו.
    איזה כיף שיש תחרות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO