רשות המסים מתכננת להעלות את מס הקנייה לדו-גלגלי בנפחים 400-251 סמ"ק מ-40% ל-50% כבר בחודש ינואר הקרוב, במה שנראה כמו מחטף, ללא אישור ועדת הכספים.
ב-1 בינואר 2024 צפוי מס הקניה על רכב דו-גלגלי בקטגוריית נפח שבין 251 ל-400 סמ"ק לעלות מרמה של 40% כיום ל-50%. העלאת מס זו מסתברת לאור שימוע חיצוני של צו תעריף המכס שפורסם בימים אלו להערות הציבור. בדברי ההסבר שפורסמו על-ידי רשות המיסים לא ניתנה כל הצדקה ממשית, פרט לשיקולים טכניים גרידא וטענות לא ענייניות.
בקטגוריה זו צפויים להיפגע כלים הנמצאים בעמוד התווך המרכזי של הרכב הדו-גלגלי בישראל המשרתים עשרות אלפי משקי בית הנזקקים לאמצעי תחבורה מהיר ויעיל תוך תרומה משמעותית להפחתת הגודש בכבישים ברמה העירונית והבין-עירונית. כמו כן משרתת קטגוריה זו גורמים מוסדיים, את כוחות הביטחון, המשטרה, ההצלה והחירום, עיריות ורשויות מקומיות.
ייקור המס לקטגוריה זו מנוגד לסיכומים קודמים שבוצעו לאחר דיונים מקצועיים מול רשות המיסים במהלך השנים, ומנוגד לחשיבות הקטגוריה ליעדים תחבורתיים ולאומיים.
מאיגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי נמסר: "איגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי סבור שאין כל הצדקה להעלאת נטל המס על שכבות הבינים ופגיעה כאמור גם ביעדים תחבורתיים לאומיים. מדובר בפגיעה מיותרת וחסרת כל הצדקה מקצועית. אין כל מקום להרעה בקטגוריית מס זו. יש לצפות מרשות המיסים וממשרד האוצר לבצע תיקון מהיר ולשמור על יציבות מיסוי בענף תחבורתי חיוני זה למשק, לפחות עד לסוף שנת 2026.
נמשיך לעדכן
מקסים, מדינה אוהבת אזרחיה.
ואף מילה על שבילי האופניים שרחיבים את המדרכות ממש,מצרים את הכביש,ובכך מחסלים אחד מהיעודים העיקריים של הדו גלגלי,לצמצם ולעקוף את התנועה
בירושלים זה נהיה בלתי נסבל
עושה רושם ,שהכסף של הארנונה של מי שמפדל על אופניים יותר חשוב מהכסף של רוכבי האופנועים ,שמשלמים גם מס קניה ומס על הדלק,למה שלי לא יעשו כביש נפרד לאופנועים?
חסר נהגים שפתאום שוברים נתיב ולא מאותתים
זה נראה שרוכבי האופנועים זה שח החבטות ,כאשר 125 מגיע ל20 אלף ודוקאטי sp ל150 אלף,והביטוחים….. אנחנו ציבור מופקר
כל מילה בסלע
מאז הופעתה של מטרו מוטור בשוק הדו גלגלי בישראל,
הקרטלים, והמונופולים שבנתה בשיתוף פעולה מלא עם חברות הביטוח,
הגישה היא לצמצם למינימום האפשרי את אוכלוסיית האופנועים.
בבסיס הגישה עומד כמובן הגדלת הרווח הכלכלי של חברות הביטוח, שבעבורם אופנועים זה הפסדים.
הם יצרו שוק יקר שמתאים בעיקר לחברות השליחויות, שם יש הכרה בפחת ובהוצאות השונות,
ולכן חברות השליחויות הרבה פחות רגישות לשינויים בעומס הכלכלי של החזקת אופנוע.
שליחויות חשוב לכלכל, אבל גם הם, מטעמי יעילות כלכלית, עברו לאופניים חשמליים איכן שזה אפשרי (נניח בתל אביב).
הציבור גם מרוויח, פחות רוכבי אופנועים זה פחות נפגעים, זה טוב לכולם WINWIN.
כמובן שהמפסידים הגדולים הם החובבים/
משקי הבית שמחפשים כלי תחבורה זול ויעיל(תוך אדישות לבריאות, כי "לי זה לא יקרה"),
עבורם קבוצת מטרו מוטור מצאה פתרון,
כי היום החזקת אופניים חשמליים מאיכות טובה, סוגרים את רוב הצורך.
ואופניים חשמליים זולים כפי שרכב עממי צריך להיות זול.
המעבר לקורקינטים חשמליים, שהם כלי מסוכן במיוחד,
יצר נטל כלכלי מסוים על קופות החולים,
נטל שבעבר היה מכוסה על ידי חברות הביטוח הפרטיות.
אבל זה בקטנה, כי הכיסוי הביטוחי של קופות החולים הרבה יותר זול לקופות חולים,
לעומת הכיסוי המורחב שקיים בביטוחי החובה, שעלותו לחברות הביטוח יקרה בהרבה.
יותר זול גם מהסיבה שפציעות קורקינט מאופיינות בפחות נזקי גוף, כי המהירות הרבה יותר נמוכה.
כל המתלוננים הם חטיארים שהיו רגילים למשהו אחד,
ולא מסוגלים להסתגל למשהו האחר.
לצעירים יש פתרון יעיל וזול: אופניים חשמליים.
תחביבים יקרים זה לעשירים, מה חדש? ככה היה תמיד.
ארץ אוכלת יושביה + ממשלה של אנוכיים מטומטמים – העלת המס מייצרת למדינה הכנסות מצחיקות של מיליונים בודדים של שקלים בשנה, אם בכלל – מנגד איפה התמיכה בדו גלגלי? מה לא ברור – עוד 10,000 דו גלגלי בשנה, כל שנה – זה 10,000 מכוניות פחות בשנה, כל שנה – זה אינטרס של כולנו
רק תסביר דבר אחד בבסיס דבריך,הכיצד חברה שתכליתה למכור אופנועים רוצה לדבריך לחסל אותם? נשמע קצת לא הגיוני, אתה לא חושב?
בוא נראה מי פה יכול להתאפק.
מאוד פשוט, לא רוכשים כלים חדשים בנפחים 251-400 מרגע זה ועד להודעה חדשה שהגזירה בוטלה.
תנו ליבואנים לעשות את המלחמה. להם יש כוח יותר מלכולנו יחד.
אבל, אם אתם לא חרדים שעושים מה שהרבי עושה, עוד רגע של איפוק וישר תרוצו לרכוש. ואם לא אתם הקוראים, אז אחרים. כי האיפוק מאיתנו והלאה, גם אם זה אומר שאנחנו דופקים את עצמינו.
אתם עוד פה או שכבר רצתם לרכוש?!
תתחדשו :).
דן לוי
חבר יקר, אתה מדמיין עולם שלא קיים.
לאופנועים לא עושים בדיקת פליטות באגזוז, אתה רוצה שיתחילו לעשות גם את זה?
אופנוע מזהם יותר ממכונית, זה גם בגלל שרוכבים לא מתחזקים את ה ממיר הקטליטי,
ולפעמים אף מסירים אותו בכוונה כדי לשפר ביצועים. רוצה פיקוח גם על זה?
מי שחוסך גודש, ומי שהוא מוצר הכרחי לפעילות כלכלית תקינה של המשק, הם השליחים.
חברות השליחים אדישות לעלייה במחירים (כי ההוצאות מוכרות להם במס, אם יש עליה יגלגלו אותה ללקוח וכו…).
מי שקונה מכונית כדי לעמוד בפקק?
הציבור לא טיפש וברובו כבר עבר לתחבורה ציבורית, ולאופניים חשמליים.
ונשארו כמה כמוך שמסרבים להסתגל לשינויים,
ומארץ מקסימה ויפה, בוחרים להמציא לעצמם סיפור על ארץ "אוכלת יושביה".
חברות בארגון הטרור "אחים-לנשק" כבר עשית, אולי שם יקשיבו לך יותר.
גיא
מטרו מוטור היא חברת קש הנשלטת על ידי חברות הביטוח.
הקרטל מחזיק בפועל, אם באמצעות פורוקסים,
ואם בבעלות עקיפה כגון "חברת בת",
הקרטל חברות הביטוח מחזיק בכל השליטה בענף הדו-גלגלי.
למייסדי מטרו מוטור יש שורשים עמוקים בחברות הביטוח,
והפעילות שלהם מתוכננת ומתואמת הייטב להשגת המטרה שהסברתי: דילול אופנועים בישראל.
הם הצליחו, המשימה הצליחה! היום ענף האופנועים כמעט ולא קיים בישראל,
עיתונות הרכב קיימת רק למראית עין, אין מועדונים, אין תרבות אופנועים בישראל….
המעט שנשאר זה פרטי, וממומן על ידי מי שידו משגת (העשירות העליון),
היום אופנועים זה תחביב יקר למי שיכול להרשות לעצמו.
בין אלה שיכולי להרשות לעצמם תמצא גם את סוכנויות ההימורים.
לתחרויות לא חוקיות לצורך תעשיית ההימורים, לזה תמיד ימצאו כסף ומשאבים.
וכל "הטוב" הזה לא היה קורה ללא שיתוף פעולה מבפנים.
מטרו מוטור נכנסה לשוק כדי לסייע לחברות הביטוח בחיסול הענף.
כל מי שמספר לך אחרת, שיהיה לו לבריאות!
אני מוסיף על דבריך אין תרבות בכלל משום סוג על מנת ליצור תרבות אופנוענות או מוטורית בכלל, צריך קודם ליצור תרבות כללית ,מדוע אין כאן תרבות ? זה כבר דיון ארוך לא לתגובה באתר.
סוכניות האופנועים מרוויחות X
וממכירת אופנועים נגרם לחברות הביטוח נזק של נניח 5X
כי מה לעשות, פציעות אופנוענים עולות ביוקר(אין קופסת פח, אין חגורות בטיחות , אין כריות אוויר)
וכי הסיכוי להיפגע גדול פי 16 (כל שטות, אבן קטנה על הכביש, חתול, אבל לרוב שטויות של הרוכב, ולך תדע אם תחייה).
מה אתה רוצה? שכיסוי ביטוח חובה יבוטל לחלוטין? או יוקטן פי 4.
כי ביטוח החובה כפי שהוא היום, כיסוי מלא על מלא, ללא אשם, אין דבר כזה בשום מקום בעולם.
"קפלניסט" מעצבן, מה אתה רוצה?
אז נותנים לך כלי חשמלי בלי ביטוח בכלל: אופניים חשמליים.
גם בלי טסט, בלי רישיון, אז גם זה לא טוב לך?
אלה שמתבכיינים נגד המדינה היפה שלנו,
זאת מחלה רצינית, היום יש לה גם שם "קפלניזם", הכל רע, הכל שחור, בו נהרוס הכל, אנרכיה לשם אנרכיה, כדי שבסוף איזה מנהיג אחר יגיד: אני ראש הממשלה החדש? זה לא יביא לשינוי בענף האופנועים, אולי ההפך, יהיה שינוי נוסף לרעה, כי המדיניות נקבעת על פי חברות הביטוח, ולא לפי ראש הממשלה. בעל המאה הוא תמיד בעל הדעה – ככה משחר ההיסטוריה). מה המרמרת הזאת עוזרת לך?
אבל "קפלניסט" זאת מחלה ללא תרופה. נסבול אתכם כמו שאתם,
אבל כבר לא נגיע יותר לפעילויות שלכם. 200 איש שמחצרצים ועושים רעש כאילו היו מיליונים.
איך זה קורה? כי קפלן שולטת בערוצים 11 12 13
נפסיק לצפות גם בהם… תתמרמרו לבד, ושיהיה לכם לבריאות!
מה אתה מבלבל במוח קפלניסטי חתיכת אוויל? מה אתה מכניס פוליטיקה? ברגע שרשמת קפלניסטים הבנתי שאתה שייך לכוחות האופל וההרס!!!!
דבר נוסף כיסוי מלא ללא אשם הוא אסון לכן אווילים כמוך שנוהגים ברכב ודופקים רוכב אופנוע באשמתם המלאה ,הרוכב צריך לשלם אף שאינו אשם והפרמיה שלו עולה אז מי ממן את מי .חוץ שמכיוון שאין לך מושג מה קורה בעולם אז במרבית הארצות ביטוח אינו קנס או עונש שהציבור אינו יכול לעמוד בו וישנן מדינות בארהב וארצות שביטוח הוא על שם נהג ולא על כלי .דבר אחרון הביטוח יקר מסיבה אחת כי המושחתים רוצים להעשיר עוד את בעלי ההון בעלי חברות הביטוח וזאת הסיבה כאן בכלל ליוקר המחיה שכולו מכוון .תתחיל להבין שאתם נהפכתם כאן למיעוט לא רצוי והעם אומר כרגע את דברו אדון מי שמדבר על ממורמרים,השמדתם את המדינה.
אמרתי שקפלניסט זאת מחלה ללא תרופה.
תמשיכו לחלום על חיסול המדינה היהודית. הכל טוב. לבריאות.
כוח קפלן חוסל, כרגע נשארתם עם השליטה בערוצים 11 12 13,
נפסיק לצפות גם בהם… ועם רייטינג אפס, ב"ה גם הם יפסיקו להתקיים.
מיכאלי גמורה
לפיד גמור
בימים אלה ממש גנץ עובר החייה על ידי ערוצי התעמולה 11 12 13
אבל גם גנץ גוסס, וב"ה לא יחזיק מעמד.
בשמאל לא פראיירים, מר"צ לא עברה את אחוז החסימה, כי השמאל זרק אותם מכל המדרגות.
אהוד ברק נזרק מהנהגת העבודה, לא כדי שיחזור לשלוט בהנהגה באמצעות פרוקסים כמו גנץ, לפיד, ומיכאלי.
אף אחד בשמאל לא הצביעה לגנץ, לפיד, ומיכאלי כדי לקבל מר"צ על סטרואידים.
גנץ לפיד ומיכאלי עשו לשמאל מה שבנט ושקד עשו לימין.
לשקר ככה את ציבור הבוחרים אפשר רק פעם אחת.
החשבון יגיע, והתשלום יגבה במזומן.
אחרי השואה שהבאתם עלנו שבו בשקט ,העם מקיא אותכם!!!! חוץ מוטקבקים של בוטים לא נותר לכם כלום!!!! זה לא אתר פוליטי אלא אתר לאופנועים אז בזה סיימנו איתך טמבל .האוייב מבפנים המסוכן שבאוייבים!!!!!!!
ותחסוך כי אף אחד לא קורא בכלל את הטראש שלך!!!!
ערוצי התעמולה של "אחים לנשק'" יכולים לשקר, אבל לשקר אין רגליים!
אחרי הפרובוקציה ביום כיפור אהוד ברק ראה שיהודים לא מרימים יד על יהודים
ושלף את תכנית "יום הדין" לביצוע מוצלח של מבצע: גופות בירקון
אבל גם בזה הוא נכשל, כי אלוהים ראה מה קרה ביום כיפור
וביום שמחתו, שמחת תורה… אז אלוהים ירד למטה לעשות סדר
הוא ולא שליח
כדי שלעם היהודי יהיה שמח ביום שמחתו.
החמאס היה אמור לבצע בשדרות אופקים ונתיבות
אבל סינוואר איבד שליטה על אנשיו (יד האלוהים)
והביצוע נפל על ראשי אלה שהזמינו אותו.
התוצאה: כוח קפלן הושמד, ועוד קפלניסטים הוגלו ל"מלונות" בעזה.
הקפלניסטים ימשיכו לצעוק ביבי ביבי וממשלת דמים
כי כפי שהוסבר קודם, לקפלניסטים אין להם תרופה
אבל ימין ושמאל, כל הציבור, מדינה קטנה, חבר מספר לחבר, כולם יודעים
בבוקר 7 באוקטובר קצינים בכירים, חברים בארגון הטרור "אחים לנשק"
כיבו את השלטר על צה"ל
לדוגמה: לא תמצא סיפורי גבורה של טנקיסט שרוקן את כל בטן הטנק מתחמושת
ועבר לדרוס פולשים עם השרשראות
לא כי אין טנקיסטים גיבורים
אלא כי הקצונה הבכירה עצרה אותם, ככה היה גם עם המסק"רים, הקצונה עצרה תגובה.
אבל החרב התהפכה על "אחים לנשק"
קוראים לזה גם : "צדק פואטי"