הגיוני לחשוב שקרוב לבלתי אפשרי לכסות מרחק גדול על-גבי אופנוע חשמלי. ובכן, רוכב משווצריה רכב 1,723 ק"מ במשך 23 שעות ו-48 דקות, וקבע שיא לא רשמי למרחק הארוך והרצוף לאופנוע חשמלי.
רוכב שוויצרי בשם מייקל וון טל (Michel Von Tell) קבע על-גבי ה-LiveWire שיא לא רשמי (הוא בחר לא לתאם מול אנשי גינס על-מנת לחסוך את העלויות הכרוכות בכך) של המרחק הארוך ביותר, שנרכב ברצף, עם אופנוע חשמלי. מייקל כיסה 200 ק"מ מציריך לשטוטגרט, גרמניה. לאחר מכן בחר לבצע שש גיחות בכביש המהיר המוביל לסינגן, ומשם להמשיך ליעד נוסף בגרמניה. בסך הכל הוא כיסה את המרחק בכמעט יממה.
כל הטעינות התבצעו במטען שלב 3, שמסוגל לטעון את כל הסוללה בשעה בלבד. פרסמו גם בעבר את תחילת המסע הארוך- Long Way Up – של יואן מק'גרגור ושותפו צ'ארלי בורמן, שכיסו עם ה-LiveWire מרחק של 13,000 ק"מ מארגנטינה לקליפורניה במספר שבועות רכיבה.
ההארלי דיווידסון LiveWire הוא אופנוע הבתולים של האמריקאים בתחום החשמלי. ה-LiveWire הוצג בשנה שעברה, והוא מציע הספק מרבי של 105 כ"ס ו-12 קג"מ. משקל האופנוע כ-250 ק"ג, סוללת האופנוע מסוג ליתיום עם 12.8V , 24Wh, 120A. שלדת ה-LiveWire עשויה מאלומיניום עם בולמי שוואה מלפנים ומאחור – SFF-BP 43 מ"מ מפנים ו-BFRC-lite מאחור – שניהם עם כיוונים מלאים. טווח הרכיבה, כך על-פי הארלי, יספיק לכ-235 ק"מ בתוך העיר ו-150 ק"מ ברכיבה משולבת. לא הנתונים שדוחפים את הרוכב הממוצע לתכנן איתו מסע ארוך.
ה-LiveWire מצויד בחבילת אלקטרוניקה מכובדת מאוד. ראשית יש יחידת IMU למדידת אינרציה, ובהמשך ישיר יש בקרת אחיזה מתקדמת ומערכת ABS לפניות. אבל בנוסף, האופנוע החשמלי של הארלי-דיווידסון מציע אפשרויות חיבור ושליטה מתקדמות מאוד דרך מסך ה-TFT והאפליקציה הייעודית לסמארטפון. מעבר לשיחות, הודעות, שמיעת מוזיקה והוראות ניווט, האפליקציה גם תעדכן את הרוכב בנתוני הסוללה – כמו טווח רכיבה, אחוז קיבול נותר בסוללה, זמן טעינה וכו'. יחידת ה-GPS הפנימית של האופנוע גם תאפשר לרוכב לעקוב אחרי האופנוע במקרה שנגנב, וכן לתת לרוכב התראות כאלה ואחרות על נגיעה באופנוע. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת רק 3 שניות – בלי קלאץ' ובלי הילוכים, רק פול גז עד הסוף. המהירות המרבית עומדת על כ-180 קמ"ש.
"סוללת האופנוע מסוג ליתיום עם 12.8V , 24Wh, 120A."
נלקח מהכתבה.
משמעות wh זה מכפלת המתח בזרם.
מתח = v
אמפר שעה (לא אמפר בלבד) = Ah
וכך מציינים קיבולת מתח*אמפר*שעה.
המכפלה המצויינת בכתבה לא נכונה, וספק גדול אם אלו באמת הפרטים.
כל תא ליטיום מספק כ4v מתח ללא עומס.
לכן מצבר ליטיום לא יהיה במתח כזה לעולם. (זה מתח של מצבר רכב רגיל)
לשם השוואה לאופנועי זירו אם אני זוכר נכון יש סוללות בנפחים של 7.2 עד 14 kWh של חשמל בסוללה.
250Wh זה פחות ממה שתמצאו באופניים חשמליות.
"ההארלי דיווידסון LiveWire הוא אופנוע הבתולים של האמריקאים בתחום החשמלי." – ממש ממש לא נכון.
חברת ZERO היא חברה מקךיפורניה שמייצרת אופנועים חשמליים טובים כבר שנים!