דף הבית / מגזין / שוק האנדורו הישראלי – בוער אבל יציב
178545_KTM 250_300 EXC TPI MY 2018

שוק האנדורו הישראלי – בוער אבל יציב

סיכום המכירות של שוק האנדורו הישראלי ב-2018 מראה יציבות - קצת יותר מ-1,300 אופנועי אנדורו וטריאל נמכרו בישראל השנה

אנחנו ממשיכים במעקב הצמוד שלנו אחרי שוק האנדורו הישראלי – שוק מרתק שחווה גדילה עצומה בעשור האחרון, גדילה שבאה לידי ביטוי בהתפוצצות של רוכבי אנדורו שרוכבים כחלק מתרבות פנאי וכתחביב.

כבר כתבנו את זה בעבר וחשוב לחזור על זה שוב: אם ב-2005 נמכרו בישראל כ-80 אופנועי אנדורו – רובם ככולם למתחרים באליפות ישראל באנדורו, הרי שב-2017 נמכרו בישראל כ-1,300 אופנועי אנדורו מקצועיים – רובם המכריע לרוכבי פנאי של סוף שבוע בגילים שמתחילים ב-20 ומגיעים ליותר מ-60. על הסיבות לגידול הדרמטי הזה כבר כתבנו בעבר בטור 'השטח פורח', והטור הזה אקטואלי מתמיד גם בשנת 2018 אל תוך 2019.

אז אחרי עשור רצוף של גידול במכירות ובשוק האנדורו, במיוחד ב-5 השנים האחרונות – אז חווה שוק האנדורו את ה'אנדורו-בום', שנת 2018 היא השנה שבה השוק התייצב. אם בשנה שעברה נמכרו בישראל כ-1,260 אופנועי אנדורו מקצועיים ברישוי צהוב, הרי שב-2018 המספר הכללי עומד על 1,326 כלים (נתון לא סופי – ייתכן שיתווספו עוד כמה כלים שלא הספיקו להירשם) – גידול של כ-5%, שכאמור מסמן התייצבות מסוימת. כזכור, בשנת 2017 הגידול עמד על כ-15%, ובשנת 2016 עמד הגידול על לא פחות מ-50% דרמטיים.

הוסקוורנה - גידול של 18%
הוסקוורנה – גידול של 18%

מתוך 1,326 הכלים שנמכרו ב-2018, לא פחות מ-600 כלים (45%) שייכים למותג הכתום ק.ט.מ. תוסיפו עוד 281 יחידות (21%) של הוסקוורנה, ותקבלו שבדיוק 2/3 משוק האנדורו הישראלי נשלט על-ידי היצרנית האוסטרית (הוסקוורנה הוא מותג של ק.ט.מ החל מ-2013). ק.ט.מ, אגב, חווה גידול של כ-4% במכירות אופנועי אנדורו ברישוי צהוב, ואילו הוסקוורנה גדלה בכ-18% ביחס ל-2017, ועולה מ-238 ל-281 כלים.

את הגידול המשמעותי ביותר ב-2018 חווה בטא האיטלקית. בשנת 2017 עבר הייבוא של המותג ממוטוטראק (סמל"ת) למטרו, ובחצי שנה מכרה החברה 109 אופנועים. בשנת 2018 מוכרת מטרו לא פחות מ-218 אופנועים, שהם כ-16.5% משוק האנדורו הישראלי וגידול של 100%. קאמבק מצוין לבטא בישראל. ואם כבר קאמבק, אז גאס גאס מוכרת בישראל 55 אופנועי אנדורו וטריאל ב-2018, כשגם המותג הזה בייבוא של מטרו.

לעומת העליות היפות, דווקא בימאהה חווים ב-2018 ירידה דרמטית במכירות WR250F ו-WR450F. אם בשנה שעברה נמכרו מצמד הדגמים 133 כלים, הרי שהשנה נמכרו 30 כלים בלבד – אם כי חשוב לציין שעם דגמי ימאהה יש בעיה בתקינה ברישוי צהוב.

בטא - קאמבק מצוין לשוק הישראלי (צילום: בני דויטש)
בטא – קאמבק מצוין לשוק הישראלי (צילום: בני דויטש)

בחלוקה בין מנועי 2 פעימות למנועי 4 פעימות, הרי שחלקם של הדו"פים גדל השנה מקצת פחות מ-50% ב-2017 למספר חסר תקדים של כמעט 64% מכלל אופנועי האנדורו והטריאל. המשמעות היא שכ-2 מכול 3 אופנועי אנדורו וטריאל שנמכרים בישראל הם בעלי מנוע דו-פעימתי. מדהים, לא פחות. אגב, 8 מבין 1,326 האופנועים הם בעלי מנוע חשמלי – של אלטא.

מגמה נוספת שאחריה אנחנו עוקבים בשנים האחרונות היא התחזקות נפח ה-250 סמ"ק דו-פעימתי לעומת ה-300 סמ"ק. ובכן, בשנת 2018 המגמה הזו ממשיכה: השנה נמכרו 433 אופנועי אנדורו דו-פעימתיים בנפח 250 סמ"ק, לעומת 306 אופנועי 300 סמ"ק.

אופנוע האנדורו הנמכר בישראל בשנת 2018 הוא הק.ט.מ 250EXC הדו-פעימתי, שממנו נמכרו השנה 237 יחידות. במקום השני לדגם בודד – ק.ט.מ 300EXC עם 119 יחידות, ובמקום השלישי הוסקוורנה TE250i עם 108 יחידות. נציין שמהק.ט.מ 350EXC-F וה450EXC-F נמכרו יחד 125 יחידות, כשלהערכתנו כ-15 יחידות הן של ה-450 וכ-110 יחידות הן 350 – אולם אין נתון מדויק מפני שצמד הדגמים נרשמים בישראל תחת קוד דגם אחד.

טבלת מכירות מלאה אופנועי אנדורו לשנת 2018 – לפי דגם

 

יצרןדגםמס' כלים
ק.ט.מ250EXC237
300EXC119
פרירייד 25017
250EXC-F76
350EXC-F / 450EXC-F125
500EXC-F23
סה"כ ק.ט.מ597
הוסקוורנהTE250i108
TE300i87
FE25031
FE35045
FE4504
FE5016
סה"כ הוסקוורנה281
בטא125RR30
250RR21
300RR32
קרוסטריינר 25030
קרוסטריינר 30029
350RR17
390RR1
480RR3
125 4T29
EVO 125 (טריאל)7
EVO 250 (טריאל)11
EVO 300 (טריאל)8
סה"כ בטא218
שרקוSE-R12516
SE-R25011
SE-R30017
SEF-R2507
SEF-R30010
SEF-R4504
סה"כ שרקו65
גאס גאסEC25023
EC30019
טריאל 1251
טריאל 2506
טריאל 2804
טריאל 3002
סה"כ גאס גאס55
ימאההWR250F20
WR450F10
סה"כ ימאהה30
TM רייסינגEN12512
EN2503
EN250F3
EN3003
סה"כ TM21
הונדהCRF250X12
CRF450RX13
סה"כ הונדה25
פנטיקסה"כ פנטיק10
סקורפה (טריאל)SR1253
SR2504
SR3003
סה"כ סקורפה10
אלטה (חשמלי)סה"כ אלטא8
SWMRS125R1
RS300R4
RS500R1
סה"כ SWM6
סך הכל כללי1,326

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 41, רוכב על אופנועים 25 שנה ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

CBR1000RR-003

הונדה: בקרוב VTEC חדש לפיירבלייד

בהונדה עובדים על תזמון שסתומים משתנה חדש, שמשנה גם את זווית הפתיחה וגם את מהלך השסתום; בקרוב ב-CBR1000RR פיירבלייד?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO