דף הבית / חדשות / שוק האנדורו הישראלי – יציבות מרשימה
KTM-250-300EXC-TPI-2020-PH

שוק האנדורו הישראלי – יציבות מרשימה

שוק האנדורו הישראלי רושם יציבות זו השנה השלישית ברציפות, עם יותר מ-1,200 כלים מקצועיים בשנת 2019

זו השנה הרביעית ברציפות שאנחנו עוקבים צמוד אחרי שוק האנדורו הישראלי, וזאת מפני שהשוק הזה מרתק, והוא חווה גדילה עצומה בעשור האחרון – גדילה שבאה לידי ביטוי בהתפוצצות של רוכבי אנדורו שרוכבים כחלק מתרבות פנאי וכתחביב.

כבר כתבנו את זה בעבר וחשוב לחזור על זה שוב: אם ב-2005 נמכרו בישראל כ-80 אופנועי אנדורו מקצועיים – רובם ככולם למתחרים באליפות ישראל באנדורו – הרי שב-2017 נמכרו בישראל כ-1,300 אופנועי אנדורו מקצועיים וב-2018 נמכרו 1,326 כלים – רובם המכריע לרוכבי פנאי של סוף שבוע בגילים שמתחילים ב-20 ומגיעים ליותר מ-60. על הסיבות לגידול הדרמטי הזה כבר כתבנו בעבר בטור 'השטח פורח', והטור הזה אקטואלי מתמיד גם בשנת 2019 אל תוך 2020.

ק.ט.מ 250EXC - האופנוע הנמכר בישראל, שוב
ק.ט.מ 250EXC – האופנוע הנמכר בישראל, שוב

בשנת 2019 נמכרו בישראל 1,231 אופנועי אנדורו (וטריאל) מקצועיים – ירידה של כ-7% ביחס ל-2018, ומספר דומה מאוד לזה של 2017. בסך הכל אפשר לומר ששוק האנדורו הישראלי התייצב, והוא מציג מספרים דומים כבר 3 שנים ברציפות. חשוב לציין שמדובר באופנועי אנדורו ברישוי צהוב בלבד. אופנועי מוטוקרוס, וכן אופנועי אנדורו ברישוי אפור לספורט מוטורי, לא נכללים בדו"ח הזה.

עוד חשוב להבין שכל הכלים האלו הם אופנועי פנאי המשמשים לתחביב בלבד, כשרובם המכריע עומד במהלך השבוע, ויוצא לשטח – לרוב על נגרר – בסופי שבוע בלבד. יוצא אפוא ש-7% משוק האופנועים והקטנועים הישראלי הם אופנועי אנדורו מקצועיים. היחס הזה הוא עצום, ולמיטב ידיעתנו לא קיים בשום שוק בעולם. גם במספרים האבסולוטיים – כאמור כ-1,250 כלים בשנה – ישראל היא מעצמת אנדורו. זה לא מפליא בהתחשב באקלים הישראלי, במגוון העצום של שטחי האנדורו, באפשרות לרכוב כמעט בכל מקום שרוצים, וגם במצב הכלכלי בישראל שהולך ומשתפר, ומאפשר ליותר ויותר אנשים להחזיק אופנוע יקר כתחביב ולפנאי בלבד. אצל חברינו האירופאים זה לחלוטין לא כך.

מתוך 1,231 אופנועי האנדורו שנמכרו השנה, 520 כלים, שהם 42.2%, הם של ק.ט.מ (ירידה מכ-600 כלים ב-2018). 313 כלים נוספים, שהם 25.4%, הם של הוסקוורנה (281 ב-2018), וכך יוצא ש-833 מתוך 1,231 כלים מקצועיים – שהם כמעט 68% – מגיעים ממפעלי ק.ט.מ במטיגהופן, אוסטריה. בטא עם 190 כלים (לעומת 218 ב-2018), שהם 15.4%. ראוי לציין את שרקו, שממשיכים את מגמת הגדילה ומטפסים מ-65 כלים ב-2018 ל-75 כלים ב-2019, וכן את הונדה, שגדלים מ-25 כלים ב-2018 ל-43 כלים ב-2019 – כאמור רק כלים צהובים, בלי אופנועי רישוי אפור. עוד חשוב לציין את TM רייסינג – מותג בוטיק איטלקי אשר בשנתיים האחרונות כמעט ולא הביא כלים ארצה בשל אי-עמידה בתקנות, ואילו בשבועות האחרונים החל בשיווק דגמי 2020 הטכנולוגיים (מבחנים בקרוב). להערכתנו 2020 תהיה שנת הפריצה של TM בישראל.

הוסקוורנה TE150i - כ-70% מהשוק הם כלים דו-פעימתיים
הוסקוורנה TE150i – כ-70% מהשוק הם כלים דו-פעימתיים

בחלוקה בין דו-פעימתיים לבין מרובעי פעימות, 856 אופנועים – שהם כמעט 70% – הם אופנועים בעלי מנוע דו-פעימתי. מגמת ההתחזקות של הדו-פעימתיים בשוק הישראלי ממשיכה, כשבשנה שעברה חלקם מסך אופנועי האנדורו היה כ-64%, ולפני שנתיים היה מדובר על כ-50%. נציין כמשל את בטא, שבה 167 מתוך 190 האופנועים, כלומר 88%, הם בעלי מנוע דו-פעימתי. בק.ט.מ מדובר על 392 כלים מתוך 520 בסך-הכל (75%), ובהוסקוורנה היחס דומה ועומד על 70% דו-פעימתיים – 220 מתוך 313 כלים.

אופנוע האנדורו הנמכר ביותר בישראל הוא שוב – כמו בכל השנים האחרונות – הק.ט.מ 250EXC, שממנו נמכרו השנה 227 יחידות, מספר דומה ל-2018. ראוי ואף מכובד לציין שהק.ט.מ 250EXC הוא לא רק אופנוע האנדורו הנמכר בישראל, אלא האופנוע הנמכר בישראל גם אם מחשיבים את אופנועי הכביש, שכן ההונדה CB500X מכר השנה 209 יחידות. במקום השני לדגם בודד, האח הדו-פעימתי הגדול – הק.ט.מ 300EXC, שממנו נמכרו השנה 150 יחידות. במקומות השלישי והרביעי צמד האחים הדו-פעימתיים ממותג הוסקוורנה – ה-TE250i וה-TE300i, שמהם נמכרו 106 ו-89 יחידות בהתאמה. מכל הארבעה יחד נמכרו השנה 572 יחידות, ואם מוסיפים 15 יחידות של ק.ט.מ 150EXC TPI ו-12 יחידות של הוסקוורנה TE150i, יוצא ש-599 אופנועי אנדורו שנמכרו בישראל ב-2019 – כלומר כמעט 50% מהשוק – הם בעלי מנוע דו-פעימתי של ק.ט.מ בעל מערכת הזרקת דלק TPI. נתון מדהים בעינינו.

טבלת מכירות מלאה אופנועי אנדורו לשנת 2019 – לפי דגם

יצרןדגםמס' כלים
ק.ט.מ150EXC TPI15
250EXC TPI227
300EXC TPI150
פרירייד 2506
250EXC-F45
350EXC-F / 450EXC-F*69
500EXC-F8
סה"כ ק.ט.מ520
הוסקוורנהTX12513
TE150i12
TE250i106
TE300i89
FE25042
FE35042
FE4505
FE5014
סה"כ הוסקוורנה313
בטא125RR37
200RR9
250RR31
300RR39
קרוסטריינר 25021
קרוסטריינר 30024
350RR18
390RR4
EVO 125 (טריאל)3
EVO 250 (טריאל)2
EVO 300 (טריאל)1
EVO 300 4T (טריאל)1
סה"כ בטא190
שרקוSE-R12513
SE-R25021
SE-R30015
SEF-R25010
SEF-R30012
SEF-R4501
טריאל 2503
סה"כ שרקו75
ימאההWR250F29
WR450F22
סה"כ ימאהה51
הונדהCRF250RX17
CRF450RX14
CRF450L12
סה"כ הונדה43
גאס גאסEC25010
EC30012
סה"כ גאס גאס22
TM רייסינגEN2503
EN3001
EN450F1
סה"כ TM5
SWMRS300R5
סה"כ SWM5
AJPPR52
PR72
סה"כ AJP4
סקורפה (טריאל)SR2501
SR3002
סה"כ סקורפה3
סך הכל כללי1,231

*ק.ט.מ 350EXC-F ו-450EXC-F נרשמים תחת אותו קוד דגם

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 42, רוכב על אופנועים 26 שנה ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

T9_02-U330141884244674C-U390266179985qvG-528x329@Gazzetta-Web_528x329

ימאהה: טרייסר 900 חדש בקרוב

ימאהה יציגו בקרוב מאוד את גרסת הטרייסר 900 החדשה לשנת 2021; לבינתיים קבלו תמונות ריגול מאיטליה

3 תגובות

  1. Avatar

    1. המצב הכלכלי בישראל הולך ומשתפר? אולי שלך…
    2. שנת הפריצה של TM? הרשה לי להיות ספקן משהו.
    3. תבורכו

    • מערכת פול גז

      1. אתה מתכוון – אולי שלך לא. אבל המצב הכלכלי של כלל האוכלוסייה השתפר מאוד בעשור האחרון, לפי כל מדד אובייקטיבי, ולישראלים יש יותר כסף פנוי להשקיע בתחביבים ובפנאי. למשל באנדורו, למשל בטריאתלון ובאיירון-מן, ויש עוד המון דוגמאות.
      2. ככה נראה לנו מהיכרותנו את השוק ואת הכלים החדשים של TM. נראה בסוף 2020.
      3. תודה רבה! :)

  2. Avatar

    כתבה מושקעת ומהנה לקריאה!
    תודה רבה,
    אני דווקא פחות ספקן מחברינו לעיל, ומאמין שבאמת תהיה פריצה השנה לTM
    סוף כל סוף מדובר באופנוע ברמה גבוהה ביותר ובמחיר שפוי,
    הכל יהיה תלוי איך החברה תשווק לפי דעתי..
    עם המותג השני שלהם (דוקאטי) הם עושים את זה בצורה טובה מאוד אז אני חושב שיש סיכוי טוב!
    הכי חשוב מחכים למבחנים!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO