דף הבית / חדשות / שוק האנדורו מתחזק ב-2020
KTM-150EXC-TPI-Launch-023

שוק האנדורו מתחזק ב-2020

למרות משבר הקורונה, שוק האנדורו הישראלי מתחזק ב-2020 ומגיע שוב למספרי המכירות של שנת השיא

זו כבר השנה החמישית ברציפות שאנחנו עוקבים צמוד אחרי שוק האנדורו הישראלי, וזאת מפני שהשוק הזה מרתק, והוא חווה גדילה עצומה בעשור האחרון – גדילה שבאה לידי ביטוי בהתפוצצות של רוכבי אנדורו שרוכבים כחלק מתרבות פנאי וכתחביב. זו כבר השנה החמישית ברציפות שבשוק האופנועים הישראלי נמכרים בכל שנה יותר מ-1,000 אופנועי אנדורו מקצועיים ברישוי צהוב. למעשה הרבה יותר.

למרות משבר הקורונה, בשנת 2020 נמכרו בישראל כ-1,300 אופנועי אנדורו מקצועיים ברישוי צהוב. המספר המדויק עומד על 1,298 כלים, אולם הוא צפוי להתעדכן כלפי מעלה בכמה עשרות כלים שנרשמו בימים האחרונים של 2020 ולא נכנסו לדו"ח. המשמעות היא עלייה של כ-6% ביחס ל-2019, אז נמכרו 1,231 כלים, וחזרה לסביב 1,300 כלים בשנה – כמו בשנים 2017 ו-2018. שוק האנדורו הישראלי יציב על כ-1,300 אופנועים בשנה – מספר עצום ביחס לגודל האוכלוסייה ולגודל שוק האופנועים.

ק.ט.מ 250EXC TPI - אופנוע האנדורו הנמכר ביותר
ק.ט.מ 250EXC TPI – אופנוע האנדורו הנמכר ביותר

כבר כתבנו את זה בעבר וחשוב לחזור על זה שוב: אם ב-2005 נמכרו בישראל כ-80 אופנועי אנדורו מקצועיים – רובם ככולם למתחרים באליפות ישראל באנדורו – הרי שב-2017 נמכרו בישראל כ-1,300 אופנועי אנדורו מקצועייםב-2018 נמכרו 1,326 כלים וב-2019 נמכרו 1,231 כלים – רובם המכריע לרוכבי פנאי של סוף שבוע בגילים שמתחילים ב-20 ומגיעים ליותר מ-60. על הסיבות לגידול הדרמטי הזה כבר כתבנו בעבר בטור 'השטח פורח', והטור הזה אקטואלי מתמיד גם בשנת 2020 אל תוך 2021.

למעשה, יותר מ-7% משוק האופנועים והקטנועים הישראלי הם אופנועי אנדורו מקצועיים. היחס הזה הוא עצום, ולמיטב ידיעתנו לא קיים בשום שוק בעולם. גם במספרים האבסולוטיים – כאמור כ-1,300 כלים בשנה – ישראל היא מעצמת אנדורו. זה לא מפליא בהתחשב באקלים הישראלי, במגוון העצום של שטחי האנדורו, באפשרות לרכוב כמעט בכל מקום שרוצים, וגם במצב הכלכלי האיתן בישראל (למרות משבר הקורונה), ומאפשר ליותר ויותר אנשים להחזיק אופנוע יקר כתחביב ולפנאי בלבד. אצל חברינו האירופאים זה לחלוטין לא כך. אגב, גם שוק אופנועי האנדורו המשומשים חווה בשנה האחרונה פריחה חסרת תקדים, כשהמלאים באולמות הטרייד-אין מתרוקנים ביחס לעבר. הישראלים אוהבים אנדורו!

מתוך 1,298 כלים שנמכרו השנה, 652 כלים – שהם יותר מ-50% – שייכים לק.ט.מ. זוהי עלייה של 132 כלים ביחס לשנת 2019, אז ק.ט.מ החזיקה בנתח שוק של 42.2%. מהוסקוורנה נמכרו 311 אופנועים, שהם כ-24%, וכך יוצא שכ-74% מאופנועי האנדורו שנמכרים בישראל מגיעים ממפעלי ק.ט.מ במטיגהופן, אוסטריה. וזה עוד לפני כניסתה המחודשת של גאס גאס לישראל. נזכיר כי הוסקוורנה וגאס גאס הם מותגים של קונצרן ק.ט.מ, והם כולם מייצרים אופנועי אנדורו על בסיס פלטפורמה וטכנולוגיה משותפות. ראשוני הכלים של גאס גאס צפויים להגיע ארצה בשבועות הקרובים.

כ-72.5% מהכלים הם דו-פעימתיים
כ-72.5% מהכלים הם דו-פעימתיים

אופנוע האנדורו הנמכר ביותר בישראל הוא, כמו בכל שנה, הק.ט.מ 250EXC, שממנו נמכרו ב-2020 לא פחות מ-280 יחידות, לעומת 227 יחידות ב-2019. נקודה מעניינת היא שה-250EXC הוא האופנוע הנמכר ביותר בישראל בטבלה הכללית, גם אל מול אופנועי כביש, כשאחריו במקום השני נמצא ההונדה CB500X הפופולרי. כלומר, האופנוע הנמכר ביותר בישראל, כבר כמה שנים רצופות, הוא אופנוע אנדורו מקצועי דו-פעימתי. השוק הישראלי מטורף.

אם מוסיפים 181 יחידות של ה-300EXC ו-25 יחידות של ה-150EXC, וגם 106 יחידות של ההוסקוורנה TE250i ועוד 108 יחידות של ה-TE300i וכן 37 יחידות של ה-TE150i, יוצא שב-2020 נמכרו בישראל 737 אופנועי אנדורו עם מנוע דו-פעימתי בעל טכנולוגיית הזרקת דלק TPI של ק.ט.מ – כמעט 57% משוק אופנועי האנדורו הישראלי.

בחלוקה בין אופנועים דו-פעימתיים לבין כאלו עם מנוע 4 פעימות, היחס גדל לטובת הדו-פעימתיים ועומד השנה על 72.5% אופנועים דו-פעימתיים. במספרים מדובר על 941 אופנועים בעלי מנוע דו-פעימתי, לעומת 357 אופנועים בעלי מנוע 4 פעימות. בשנה שעברה היחס עמד על כ-70%, ב-2018 היחס היה כ-64%, וב-2017 דובר על כ-50%. גם הנתון הזה לא מפליא, שכן רוכבי האנדורו הישראלים אוהבים אנדורו טכני-אקסטרימי, ובנוסף טכנולוגיית ההזרקה למנועי 2 פעימות הופכת את הרכיבה לקלה יותר, בנוסף למשקל הנמוך יותר של הכלים עצמם.

נזכיר שוב שבשנת 2021 צפוי להיכנס לשוק הישראלי מותג גאס גאס, בבעלות ק.ט.מ ובטכנולוגיה שלה, ומחירי הכלים אמורים להיות נמוכים יותר מאשר בהוסקוורנה ובק.ט.מ. הכניסה של גאס גאס עשויה להגדיל עוד את שוק האנדורו הישראלי שופע המותגים, ואנחנו כמובן נעקוב צמוד.

טבלת מכירות מלאה אופנועי אנדורו לשנת 2020 – לפי דגם

יצרןדגםמס' כלים
ק.ט.מ150EXC TPI25
250EXC TPI280
300EXC TPI181
250EXC-F59
350EXC-F64
450EXC-F29
500EXC-F11
פרירייד 2503
סה"כ ק.ט.מ652
הוסקוורנהTE150i37
TE250i106
TE300i108
FE25034
FE35020
FE4502
FE5014
סה"כ הוסקוורנה311
בטא125RR15
200RR8
250RR30
300RR41
קרוסטריינר 25017
קרוסטריינר 30022
350RR17
390RR3
סה"כ בטא153
שרקוSE-R1257
SE-R25018
SE-R30012
SEF-R2504
SEF-R30016
סה"כ שרקו57
הונדהCRF250RX15
CRF450RX14
CRF450L16
סה"כ הונדה45
ימאההWR250F27
WR450F12
סה"כ ימאהה39
TM RacingEN1253
EN250i12
EN300i19
EN250Fi2
EN300Fi2
סה"כ TM38
SWMSR3003
סה"כ SWM3
סך הכל כללי1,298

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 43, רוכב על אופנועים 27 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

NIU-MQiGT-006

חדש בארץ: NIU MQi GT חשמלי

ה-MQi GT הוא קטנוע חשמלי-עירוני חדש של NIU, בעל מפרט בסיסי ועיצוב מודרני; המחיר: 12,900 ש"ח

2 תגובות

  1. Avatar

    הייתי אומר שהכתבה קצת מגמתית וחסרת איזון. אולי גם צריך לתת את הדעת על החיסרון של הTPI ועל כמה כלים שנדפקו ולא יכולים לרכב בגלל בעיות ייצור. תנסה להישאר אובייקטיבי, נראה שחשוב לך לשאת חן בעיני דלב !

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO