דף הבית / חדשות / שינוי תנוחת רכיבה בלחיצת כפתור
CBR1000RR-029

שינוי תנוחת רכיבה בלחיצת כפתור

הונדה הגישו מסמכי פטנט שלפיהם יתאפשר לרוכב לשנות את תנוחת הרכיבה בלחיצת כפתור; באילו אופנועים נראה את זה?

תנוחת הרכיבה באופנוע נקבעת לפי הממוצע. כלומר, יצרני האופנועים לוקחים מידות ממוצעות של רוכב גנרי ומכוונים לשם. כך הם קובעים את מיקום הכידון, המושב, המשקף ורגליות הרוכב. זאת בניגוד לרכבים, שבהם אנו מקבלים כמובן מאליו את העובדה שניתן לכוון את המושב וההגה, ויש דגמים שניתן אפילו לכוון את עומק הדוושות.

יצרנית האופנועים הונדה הגישה פטנט שיאפשר לכוון באופנועיה את גובה הכידון ואת זווית המשקף בלחיצת כפתור. בתרשים הפטנט שהוגש יש סכמה של CBR1000RR עם שני מצבי רכיבה – אחד אגרסיבי ספורטיבי והשני זקוף ורגוע יותר לשימוש מנהלתי יום-יומי. שינוי גובה הכידון יתאפשר דרך צמד טלסקופים שממשיכים את קו המזלג, ובמקביל בסיס המשקף ינוע קדימה ולמעלה על מנת לאפשר הגנה מהרוח במנח הזקוף יותר. כל זה, כאמור, בלחיצת כפתור.

עצם העובדה שתרשים הפטנט מכוון לדגם הספורטיבי ביותר של הונדה יכול לגרום להרמת גבה כזאת או אחרת, אבל צריך לזכור שדגם ספורט התיור שלהם, ה-VFR800, ובטח דגמי ה-CBR600F הראשונים, היו ספורטיביים ובמקביל נוחים לרכיבות מנהלתיות. אנו מניחים שבהונדה יציעו את האפשרות בדגמי כביש נוספים שלהם, ומאוד יכול להיות שזה יכלול את האפשרות גם לכוון את רגליות הרוכב ואת גובה המושב בצורה פשוטה ונוחה.

honda-variable-riding-position-3

honda-variable-riding-position-5

honda-variable-riding-position-6

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

09_Ducati MIG-RR_Troy Bayliss_UC75869_Mid

צפו: האופניים החשמליים של דוקאטי מפגינים יכולות

טרוי בייליס, שהביא לדוקאטי 3 תארי סופרבייק עולמי, מפגין את יכולות אופני השטח החשמליים החדשים

2 תגובות

  1. לא זוכר את שם הדגם, אבל לפני שנות האלפיים ימאהה בנו אופנוע שעושה זאת.
    הוא לא הצליח והיה מכוער. נראה כמו צעצוע.

    הזמן יחליט אם הונדה יצליחו איפו שימאהה נפלו.

    • אסי ארנסון
      אסי ארנסון

      כן, ימאהה מורפו 1 (Morpho) משנת 1989 עם מנוע 400 סמ"ק ומורפו 2 משנת 1991 עם מנוע ליטר. מלכתחילה יועד להיות אופנוע תצוגה ולא משהו סדרתי ושילב גם היגוי כפול – לגלגל האחורי והקדמי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO