תנוחת הרכיבה באופנוע נקבעת לפי הממוצע. כלומר, יצרני האופנועים לוקחים מידות ממוצעות של רוכב גנרי ומכוונים לשם. כך הם קובעים את מיקום הכידון, המושב, המשקף ורגליות הרוכב. זאת בניגוד לרכבים, שבהם אנו מקבלים כמובן מאליו את העובדה שניתן לכוון את המושב וההגה, ויש דגמים שניתן אפילו לכוון את עומק הדוושות.
יצרנית האופנועים הונדה הגישה פטנט שיאפשר לכוון באופנועיה את גובה הכידון ואת זווית המשקף בלחיצת כפתור. בתרשים הפטנט שהוגש יש סכמה של CBR1000RR עם שני מצבי רכיבה – אחד אגרסיבי ספורטיבי והשני זקוף ורגוע יותר לשימוש מנהלתי יום-יומי. שינוי גובה הכידון יתאפשר דרך צמד טלסקופים שממשיכים את קו המזלג, ובמקביל בסיס המשקף ינוע קדימה ולמעלה על מנת לאפשר הגנה מהרוח במנח הזקוף יותר. כל זה, כאמור, בלחיצת כפתור.
עצם העובדה שתרשים הפטנט מכוון לדגם הספורטיבי ביותר של הונדה יכול לגרום להרמת גבה כזאת או אחרת, אבל צריך לזכור שדגם ספורט התיור שלהם, ה-VFR800, ובטח דגמי ה-CBR600F הראשונים, היו ספורטיביים ובמקביל נוחים לרכיבות מנהלתיות. אנו מניחים שבהונדה יציעו את האפשרות בדגמי כביש נוספים שלהם, ומאוד יכול להיות שזה יכלול את האפשרות גם לכוון את רגליות הרוכב ואת גובה המושב בצורה פשוטה ונוחה.
לא זוכר את שם הדגם, אבל לפני שנות האלפיים ימאהה בנו אופנוע שעושה זאת.
הוא לא הצליח והיה מכוער. נראה כמו צעצוע.
הזמן יחליט אם הונדה יצליחו איפו שימאהה נפלו.
כן, ימאהה מורפו 1 (Morpho) משנת 1989 עם מנוע 400 סמ"ק ומורפו 2 משנת 1991 עם מנוע ליטר. מלכתחילה יועד להיות אופנוע תצוגה ולא משהו סדרתי ושילב גם היגוי כפול – לגלגל האחורי והקדמי.