דף הבית / גריד / שלושה עקרונות שישפרו את הצילום בסמארטפון
SAMSUNG CSC

שלושה עקרונות שישפרו את הצילום בסמארטפון

מדריך לצילום אופנועים בסמארטפון - לקבלת תמונות מעניינות ואיכותיות יותר

מיכאל הוא חובב צילום, והוא רוצה ללמד אתכם איך אתם יכולים לשפר את התמונות שלכם כשאתם מצלמים או מצטלמים עם האופנוע. ספוילר – אין צורך ללכת ולקנות מצלמה, הסמארטפון שלכם יספיק.

אנחנו רוכבים ואנחנו מטיילים, ובכיס יש לנו סמארפון עם מצלמה, אז אנחנו מצלמים. בדרך כלל גם נעלה את התמונות לפייסוש. אבל משהו חסר. התמונות שלנו כולן נראות זהות. זה תמיד 'האופנוע מהצד בצילום מגובה העיניים וברקע יש קיר כלשהו שעצרתי לידו'. אז קבלו כמה טיפים שבראש ובראשונה יעזרו לכם לקבל תוצאות טובות יותר החל מהתמונה הבאה שתצלמו, ואם תתמידו לחשוב עליהם ולפעול לפיהם במשך זמן, התמונות שלכם ישתפרו וזה יבוא לכם באופן טבעי והרבה יותר מהר. זו לא הדרך היחידה לצלם טוב יותר, וגם לא כלולים פה כל הטיפים והטכניקות, אבל אם תקדישו מחשבה על הנקודות שבהמשך, אתם בהחלט תשתפרו. את כל הטיפים כיווצנו לשלושה עקרונות, ובשביל להמחיש אותם – כל התמונות בכתבה הזאת (מלבד התמונה הראשית) צולמו בטלפון LG G3 סטנדרטי.

1. חשבו על הקומפוזיציה

העין שלנו סוקרת תמונות בצורה די ספציפית – היא מחפשת גורמים בקווי השליש של התמונה, הן לאורך והן לרוחב. היא תתמקד עוד יותר בנקודות שמופיעות בחיתוך של הקווים האלה, ויש בדיוק ארבעה כאלה בכל תמונה. מקמו את הנופים, ונושאי העניין שלכם לאורך הקווים הללו, ועדיף – על פני נקודות המפגש, ותקבלו תמונות נעימות הרבה יותר לעין. אין שום סיבה שהאופנוע כולו יופיע בתמונה – זה יכול להיות רק חלק ממנו. מאידך, אין שום סיבה שהאופנוע יתפוס את כל הפריים, ואם תגבילו את המופע שלו לאחד השלישים ותתמקדו בלתפוס אלמנטים מעניינים ברקע בשאר המקום שהתפנה, יתקבלו תמונות הרבה יותר יפות.

קומפוזיציה: הדיוק בשליש המאונך השמאלי של התמונה, קו האופק בשליש המאוזן העליון תאורה: השמש מאירה מאחורי העצים משמאל, אבל היות והיא נמוכה מאוד היא לא יוצרת ניגוד צבעים חזק והתאורה בתמונה אחידה למדי לסקרן את העין: צולם מגובה הפנסים של האופנועים. שימו לב שכשאדם או חפץ מסתכל לכיוון מסויים, נעים יותר לעין כשרואים בתמונה לאן הוא מצביע. כמו שכאן – האופנועים מוכוונים לכביש והתמונה מראה אותו
קומפוזיציה: הדיוק בשליש המאונך השמאלי של התמונה, קו האופק בשליש המאוזן העליון
תאורה: השמש מאירה מאחורי העצים משמאל, אבל היות והיא נמוכה מאוד היא לא יוצרת ניגוד צבעים חזק והתאורה בתמונה אחידה למדי
לסקרן את העין: צולם מגובה הפנסים של האופנועים. שימו לב שכשאדם או חפץ מסתכל לכיוון מסויים, נעים יותר לעין כשרואים בתמונה לאן הוא מצביע. כמו שכאן – האופנועים מוכוונים לכביש והתמונה מראה אותו
קומפוזיציה: הכידון נמצא בשליש המאוזן העליון של התמונה, וקובע את התבנית שלה תאורה: מגיעה מהשמש משמאל לסקרן את העין: למרות הרצון הטבעי שתמונה תהיה מאוזנת לקו האופק, כאן התקרבתי מאוד לאופנוע וצילמתי כך שדווקא יישור התמונה יהיה לפי הכידון
קומפוזיציה: הכידון נמצא בשליש המאוזן העליון של התמונה, וקובע את התבנית שלה
תאורה: מגיעה מהשמש משמאל
לסקרן את העין: למרות הרצון הטבעי שתמונה תהיה מאוזנת לקו האופק, כאן התקרבתי מאוד לאופנוע וצילמתי כך שדווקא יישור התמונה יהיה לפי הכידון

2. חשבו על התאורה

מקורות האור שלכם הם הדבר היחיד שיעניק הארה וצבע לתמונה. בכל מקרה אחר הצילום ייצא שחור. כשאתם בוחרים מקום לצלם בו את האופנוע, חשבו מה המיקום שלכם ביחס לאובייקט ולמקור האור, כשבדרך כלל זה השמש. אם השמש הוא ישירה והיא מאחוריכם, או גבוה בשמיים בשעת הצהריים, התמונה תצא שטוחה ומשעממת יחסית. אם מקור האור מגיע מאחד הצדדים – זה יהיה הרבה יותר יפה וידגיש את האובייקט. התמונות היפות ביותר באור שמש יגיעו בדרך כלל בשעת הזהב – כשעה בזמן הזריחה וכשעה לפני השקיעה – שם יתקבל אור רך ומחמיא והמון גוונים של אדום וצהוב בשמיים. אם יש לכם את האופציה להצטלם בשעות שונות – תתעדפו את השעות האלה. גם בלילה אל תתייאשו – אם יש לכם נוף לילי יפה ואתם רוצים לצלם תמונה, השתמשו באפשרויות שקיימות באזור. האירו את האופנוע שלכם עם הפנס הראשי של אופנוע אחר, או חכו שיעבור רכב, או תחנו ליד תאורת רחוב שתוכל להסתדר בפריים. לפעמים אפילו פנס של סמארטפון נוסף יכול להספיק כדי לתת תוצאות יפות.

קומפוזיציה: קסדת הרוכב בשליש המאונך הימני, קו האופק בשליש המאוזן העליון תאורה: השמש מגיעה ממול למצלמה, ובזכות זה שהיא נמוכה מאוד מתקבלים גווני כתום-צהוב יפים על כל התמונה, למרות שהאופנוע מתקבל מוצלל לסקרן את העין: הרוכב והאופנוע מכוונים לשמאל, והתמונה נפתחת בדיוק לכיוון הזה
קומפוזיציה: קסדת הרוכב בשליש המאונך הימני, קו האופק בשליש המאוזן העליון
תאורה: השמש מגיעה ממול למצלמה, ובזכות זה שהיא נמוכה מאוד מתקבלים גווני כתום-צהוב יפים על כל התמונה, למרות שהאופנוע מתקבל מוצלל
לסקרן את העין: הרוכב והאופנוע מכוונים לשמאל, והתמונה נפתחת בדיוק לכיוון הזה

3. סקרנו את העין

זה כנראה העיקרון שהכי קשה להסביר, אבל הוא זה שדווקא יתרום הכי הרבה לאפקט ה'וואו' של התמונות שלכם. התמונה היא הכי מעניינת כשהיא מוצגת בצורה שבה אנחנו לא מסתכלים על המוצר באופן הזה ביום יום. אף אחד לא נשכב על הכביש ומסתכל על האופנוע שלו מגובה הרצפה לכיוון הגלגל האחורי – על כן זאת תהיה תמונה הרבה יותר טובה מלצלם את האופנוע בגובה העיניים. אף אחד לא ניגש לאופנוע שלו, כורע לגובה המותניים ובוהה בו היישר לפנים, ולכן זאת תהיה תמונה הרבה יותר מעניינת.

קומפוזיציה: הרוכב בשליש הימני, קו האופק בשליש העליון תאורה: השמש כבר שקעה ואנחנו היינו במצפה לא מואר, לכן השתמשנו בפנס של אופנוע נוסף כדי שיאיר את המצולם והאזור סביבו לסקרן את העין: האזור שאליו מסתכל הרוכב ומופנה האופנוע מופיע בתמונה וגורם לה להרגיש גדולה יותר ממה שהיא
קומפוזיציה: הרוכב בשליש הימני, קו האופק בשליש העליון
תאורה: השמש כבר שקעה ואנחנו היינו במצפה לא מואר, לכן השתמשנו בפנס של אופנוע נוסף כדי שיאיר את המצולם והאזור סביבו
לסקרן את העין: האזור שאליו מסתכל הרוכב ומופנה האופנוע מופיע בתמונה וגורם לה להרגיש גדולה יותר ממה שהיא

אמ;לק

בכל פעם שאתם רוצים לצלם חשבו על שלושה דברים:

  • הקומפוזיציה, בדגש על חוק השלישים ומיקום אובייקטים בתמונה.
  • התאורה, בדגש על כך שתהייה מעניינת, לא מאחורי המצלמה ותבליט את האובייקטים.
  • חשבו איך אפשר לסקרן את העין בתמונה – האם כדאי להתקרב מאוד, להתרחק ממש, לצלם מגובה מאוד נמוך או מאוד גבוה, או להציג את האובייקט בצורה שבה לא הסתכלתם עליו עד כה.

טיפ בונוס למטיבי לכת:

חלק נכבד מהתמונות שאתם רואים במגזינים הן ערוכות. אל תתביישו לערוך גם אתם, אפילו אם צילמתם רק בטלפון. הוספת קצת רוויה לתמונה יכולה לשדרג אותה פי כמה. אני אישית עובד עם אפליקציית snapseed החינמית וממליץ עליה לכל אחד.

אודות מיכאל סמטנוב

Avatar
פריק של ציוד רכיבה, נשוי לאופנוענית מגניבה, ואומרים שגם מבשל לא רע...

עשוי לעניין אותך

RZV500R

נוסטלגיה: ימאהה RZV500R / RD500LC

מנוע דו-פעימתי בתצורת V4 ובנפח 500 סמ"ק - מי שחי בשנות ה-80 יכול היה לגשת לסוכנות ימאהה ולרכוש לו את ה-RZV500R, או ה-RD500LC כפי שנקרא באירופה

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן