על בסיס שמועות שרצות מזה זמן, ימאהה תשחרר גרסת כביש ספורטיבית של ה-MT-07 החדש, שאמורה להחליף את ה-YZF-R6 שייצורו עם תקינת כביש הופסק.
השנה בימאהה הפסיקו לייצר את דגם הסופרספורט הוותיק, ה-YZF-R6, עם תקינת כביש. מספרים נמוכים וחוסר כדאיות כלכלית להשקיע בהתאמתו לתקנות יורו 5 גזרו את גורלו לתקינת מסלול בלבד. מנגד, יש לימאהה דגם בנפח בינוני שמשמש כפלטפורמה פופולרית במרוצי מועדון באירופה וארצות הברית. הימאהה MT-07, שחודש לשנת 2021, מביא איתו יכולות גבוהות ואפשרות לצייד אותו גם בפיירינג מלא ואביזרים לרכיבות מסלול.
שמועות רשת שרצות כבר מספר חודשים רמזו על דגם כביש ספורטיבי על בסיס פלטפורמת ה-MT-07, שמצד אחד תרחיב את משפחת ה-MT ומצד שני תכשיר מחליף ל-R6 שכבר לא רלוונטי. דגם זה בבסיסו גם צפוי להיות זול יותר ונגיש יותר לרוכבים צעירים ולרכיבות מועדון. כעת גם מתפרסמת תמונת אילוסטרציה, שמשקפת את הדגם העתידי.
המנוע יהיה הוא אותו טווין מקבילי בנפח 690 סמ"ק המותאם לתקנות פליטת המזהמים יורו 5, עם מערכת הפליטה החדשה ומערכת ניהול מנוע חדשה. המנוע צפוי לספק מעט יותר מ-73.4 כ"ס ב-9,000 סל"ד ו-6.8 קג"מ ב-6,500 סל"ד של דגם הנייקד.
אנו מאמינים שבימאהה יבחרו בכיוון של הדגם הזה ואף יציגו אותו לקראת סוף השנה הנוכחית. נמשיך לעדכן.