בשרקו ממשיכים לשפר את דגמי האנדורו ומציגים את דגמי 2022 עם גרפיקה חדשה וכחולה יותר, בולמים חדשים לדגמי הרייסינג והמשך האבולציה לכלל הדגמים.
דגמי האנדורו של שרקו לשנת 2022 מציעים שלושה דגמי רייסינג – שהם הגרסה הגרסה ה'פשוטה' יותר – בגרסאות דו פעימתיות של 250 ו-300 סמ"ק (SE) ודגם 300 ארבע פעימות (SEF) – כלומר בשרקו מצמצמים את ליין דגמי הרייסינג לשלושה בלבד במקום שבעה בעבר. דגמי הפקטורי עם המכלולים היקרים יותר מגיעים בשלושה נפחים SE דו-פעימתיים (125 סמ"ק, 250 סמ"ק, 300 סמ"ק) ו-4 נפחים של SEF מרובעי פעימות (250 סמ"ק, 300 סמ"ק, 450 סמ"ק, 500 סמ"ק).
בשרקו טוענים שההשקעה במרוצי הראלי בשנים האחרונות אפשרה לשפר את היעילות והאמינות של מנועי הארבע פעימות. לשנת 2022 יש גל-זיזים חדש ומסבים גדולים יותר (72 מ"מ לעומת 62 מ"מ), מערכת קירור משופרת ומסבים מחוזקים בתיבת ההילוכים לעמידה משופרת בתנאי עומס קיצוניים. במנועי השתי פעימות יש שסתום פליטה אלקטרוני חדש. כל הדגמים (למעט ה-125 סמ"ק) מגיעים עם מתג על הכידון לבחירת מפות הצתה.
לשנת 2022 דגמי הרייסינג יקבלו את בולמי הקאיאבה אשר הורכבו רק על דגמי הפקטורי המקצועיים יותר (בשנים קודמות דגמי הרייסינג הגיעו עם בולמי WP מדגם XPLOR). ההבדל בין הדגמים הוא שהרייסינג יקבלו את הבולם הקדמי עם הקרטידג' הפתוח (מדבקות שחורות) והרך יותר, ואילו הפקטורי את הקרטידג' הסגור (מדבקות אדומות) והקשיח יותר. הבולמים מאחור זהים בשני הדגמים – כאמור של קאיאבה.
גרסאות הארבע פעימות פקטורי זוכות השנה למערכת פליטה חדשה מטיטניום של אקרפוביץ', יחד עם מיפוי חדש למנועים. לצד עוד שיפורים קטנים ברפידות הבלם החדשות של ברמבו בשני הדגמים, ומושב וכידון חדשים בדגמי הפקטורי, אנו רואים שיש כאן המשך אבולוציה עקבי מדגמי 2021 ומדגמים קודמים. בשרקו עדיין ממשיכים להאמין בקרבורטור של דגמי השתי פעימות, בניגוד למערכות ההזרקה של המתחרים מבית ק.ט.מ, הוסקוורנה, גאס גאס ו-TM.
דגמי 2022 של שרקו צפויים להגיע לישראל בחודשי הקיץ. מחירים טרם נמסרו.