דף הבית / חדשות / שרקו משיקה את דגמי האנדורו של 2019
Sherco-2019-026

שרקו משיקה את דגמי האנדורו של 2019

שרקו מציגה אבולוציה בדגמי האנדורו, שיפורים והורדת משקל, בולמי קאיאבה לסדרת הפקטורי, וגם דגם חדש בנפח 500 סמ"ק

שרקו, החברה הצרפתית המייצרת אופנועי אנדורו וטריאל, ממשיכה להתקדם בצעדי ענק בשוק האנדורו העולמי. החברה השיקה את דגמי האנדורו של 2019, והם כוללים לא מעט חידושים, כולל דגם חדש לגמרי – SEF-R500.

אופנועי האנדורו של שרקו ל-2019
אופנועי האנדורו של שרקו ל-2019

לשנת 2019 שרקו מציגה חידושים רבים בדגמי האנדורו שלה. כך למשל, השלדה של כל דגמי ה-SE חדשה, היא גמישה וסופגת יותר מבעבר, קלה ב-400 גרם, ולטענת שרקו כעת הרוכב יקבל פחות אימפקטים בידיים בזמן רכיבה. גם המשולשים חדשים, והם קלים ב-90 גרם מבעבר. יש גם נאבה אחורית חדשה, חזקה יותר משל שנים קודמות, והצמיגים של מישלין, כאשר האחורי קל ב-200 גרם מהקודם. גם וסת הטעינה חדש, בעל הספק גבוה יותר וקירור טוב יותר, ויש גרפיקה חדשה ל-2019 – כבכל שנה – כשהכנף האחורית חזקה יותר משל שנים קודמות.

דגמי ה-2 פעימות – בנפחים 125, 250 ו-300 סמ"ק – מקבלים ל-2019 רדיאטור גדול יותר, מערכת פליטה חדשה של FMF, וגם צמת חשמל חדשה ומניפולד חדש המחבר בין הקרבורטור לבין שסתום העלים.

שרקו SE-R125
שרקו SE-R125

שינוי משמעותי נמצא בדגמי האנדורו פקטורי – 2 ו-4 פעימות. אלו מקבלים בולמים – קדמיים ואחורי – של קאיאבה היפנית במקום של WP האוסטרית. הבולמים הקדמיים החדשים של קאיאבה הם מטיפוס קארטרידג' סגור. הבולמים החדשים מותאמים לכל דגם – גם מבחינת קבוע קפיץ וגם בהידראוליקה, והם מציעים כמובן כיוונים מלאים. דגמי הרייסינג נשארים עם בולמי WP, כשכולם מקבלים את מזלג ה-XPlor.

עוד בדגמי הפקטורי: גלגל שיניים אחורי אלומיניום-פלדה, דיסקים למרוצים של גלפר, חישוקים כחולים של EXCEL, מגן גחון חדש, כיסוי מושב חדש, גריפים של דומינו, מערכות פליטה מלאות של אקרפוביץ' (4 פעימות) ושל FMF (בדגמי ה-2 פעימות), מאוורר מקורי, ומצבר ליתיום ששוקל 1.3 ק"ג.

דגמי הפקטורי - קאיאבה מלפנים ומאחור
דגמי הפקטורי – קאיאבה מלפנים ומאחור

פרט לכל השינויים הללו, יש גם שינויים בדגמים ספציפיים. כך למשל ה-SE-R125, שהוצג לראשונה לפני שנה בדיוק, מקבל בוכנה חדשה ועמידה יותר, וכן מעברים חדשים לשימון מסבי גל הארכובה. בדגמי ה-SE-R250 / SE-R300 השינויים משמעותיים יותר וכוללים צילינדר חדש שמשפר את זמינות הכוח, את פינוי החום, ובנוסף הוא קל יותר בכ-15% מבעבר. הצילינדר החדש כולל גם שסתום כוח חדש, שמשפר את תגובת המצערת ואת גמישות המנוע, והוא מכיל פחות חלקים נעים. יש גם מערכת הצתה חדשה, וגם הרוטור שעל גל הארכובה קל יותר כך שכעת המנוע צפוי לעלות מהר יותר בסל"ד.

עוד מדגמי הפקטורי
עוד מדגמי הפקטורי

בדגמי ה-4 פעימות יש שינוי משמעותי ב-SEF-R250, שמקבל מנוע כמעט חדש עם בוכנה בקוטר 78 מ"מ ומהלך קצר יותר. ראש המנוע חדש – גם ב-250 וגם ב-300 – כולל פרופיל גל הזיזים קוטר השסתומים – וגם צמד מפות ניהול המנוע המקוריות חדשות ומשפיעות יותר – כך על-פי שרקו. סלסלת המצמד חדשה גם היא, קלה יותר ב-90 גרם על מנת להשיג פחות אינרציה.

לשנת 2019 בשרקו מציגים דגם חדש – SEF-R500 – אח גדול ל-SEF-R450 ובנוי על בסיסו. הוא מציע קוטר קדח גדול יותר – 98 מ"מ, כשמהלך הבוכנה זהה בין ה-450 לבין ה-500. פרט לכך ה-450, וגם ה-500 כמובן, מקבלים יחס דחיסה גבוה יותר מבעבר – 12.3:1 במקום 11.8:1 – על-ידי החלפת אטם ראש המנוע, ויש גם גל איזון חדש. לבסוף, מפות ניהול המנוע חודשו.

ה-500 וה-450 - יושבים על פלטפורמה זהה
ה-500 וה-450 – יושבים על פלטפורמה זהה

דגמי האנדורו 2019 של שרקו צפויים להגיע ארצה בשבועות הקרובים. מחירים טרם פורסמו.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 47, רוכב על אופנועים 31 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

MX-OMG-02

חדש במוטוקרוס: גביע ישראל 2025

צ'אמפ פקטורי של זיו כרמי מכריזים על הקמת אליפות מוטוקרוס חדשה בת שישה סבבים - גביע ישראל במוטוקרוס 2025; כל הסבבים יתקיימו במסלול בפרדס חנה

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן