ימאהה, דוקאטי, MV אוגוסטה, ב.מ.וו ובטא הודיעו על חזרה מלאה לפעילות ולייצור, כששאר החברות יחזרו גם כן לפעילות בימים הקרובים.
מרבית המפעלים הגדולים ברחבי העולם נדרשו לשמוע להנחיות ולסגור את הפעילות, מה שהביא את כלל תעשיית האופנועים המרכזית לעצירה. אולמות תצוגה בישראל ובעולם נסגרו גם כן, וכמרבית המשק הקפיאו את המלאים. בימים האחרונים אנו מקבלים הודעות על חזרת התעשייה לשגרה חדשה ('שגרת קורונה'), בה העבודה היצרנית תיעשה בהתאם להנחיות ארגון הבריאות העולמי והנחיות משרדי בריאות ארציים.
חלק מהיצרניות כבר הודיעו שיקדישו את המשך שנת 2020 לייצוב המאזנים ויישור קו עם הגברת הייצור לצורך עמידה בהזמנות קיימות, ובמקביל שחרור מלאים קיימים שיושבים במחסנים בגלל עצירת המסחר. פעילות הזרמת חמצן תבוא על חשבון פעילויות קצה, כמו תערוכות גדולות לדוגמה, כפי שכבר הודיעו ק.ט.מ וב.מ.וו שלא ישתתפו השנה בתערוכות הגדולות. החזרת המפעלים לפעילות היא בהחלט חדשות טובות בתעשיית האופנועים. נושא נוסף שעלה לאחרונה הוא דחיית תקנות זיהום האוויר יורו 5 לכלים שכבר מיוצרים – תאריך התאמתם הוא מ-1.1.2021 – משום שהתעשייה 'נתקעה' כרגע עם מלאי גדל והולך של כלים המותאמים לתקנות הישנות יותר, והיצרנים לא מצפים שיצליחו למכור אותם בזמן. נושא זה טרם קיבל מענה, ונמשיך כמובן לעקוב אחריו.