דף הבית / חדשות / אוסטריה חוסמת אופנועים רועשים
Noise Camera 02

אוסטריה חוסמת אופנועים רועשים

בעוד שבגרמניה מדברים על נושא איסור הרכיבה על אופנועים רועשים, באוסטריה כבר עברו לשלב הבא ואוסרים על רכיבה באזורים מסוימים

החל מ-10 ביוני תיאסר במחוז טיירול (Tyrol) שבאוסטריה הכניסה לאופנועים אשר מפיקים רעש של מעל ל-95 דציבל בעמידה.

נושא איסור הרכיבה על אופנועים רועשים תופס תאוצה פרלמנטרית בגרמניה, שם גם שוקלים על איסור רכיבה בימי שבתון ואכיפה מוגברת באמצעות מצלמות רעש – נושא שאגב מתמודד עם עתירות על-גבי עתירות של רוכבים וארגוני רכיבה אשר טוענים שההגבלה ל-80 דציבלים אינה ריאלית ומכניסה את כל האופנועים הסדרתיים שנמכרים כיום בשוק לרשימה השחורה. ההצעה מחזקת צעדים מגבילים כלפי הקהילה הדו-גלגלית שנעשו בצרפתאנגליה ובלגיה, ומסמנים כיוון מחמיר לעולם האופנועים בצד הגלובלי של האיחוד האירופאי.

במחוז טיירול שבאוסטריה הלכו צעד אחד קדימה ואסרו – החל מ-10 ביוני השנה ועד 31 באוקטובר – על כניסת אופנועים אשר מפיקים 95 דציבל בסל"ד סרק – לכבישים מוגדרים (ראו במפה). הנושא ייאכף על-ידי ניידות עם גלאי רעש ויכלול קנס של 220 יורו והוצאת הרוכב מהאזור (הפרסום הרשמי של המחוז – כאן). אם חשבתם על טיול פוסט-קורונה, קחו בחשבון שמרבית אופנועי הספורט אינם יעמדו במבחן הרעש, אבל לא רק; גם אדוונצ'ר-תיור קלאסי כמו הדוקאטי מולטיסטראדה 1260 לא יורשה לרכיבה באזור זה – על-פי נתוני היצרן הוא עומד על 102 דציבל בסל"ד סרק, קוואסאקי Z900 עם 97 דציבל, ק.ט.מ 890 דיוק R עם 96 דציבל ועוד רבים וטובים. הכותרת מאחורי ההחלטה היא ההגנה על התושבים והתיירים כנגד רעש מוגזם של אופנועים. דבר חשוב נוסף הוא שהתקנה נכתבה בלעדית כנגד אופנועים – רכבים ומשאיות לא יצטרכו לעמוד במבחן הרעש, גם אם יעברו את מגבלות הדציבלים.

Map Austria

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

2024 KTM RC8C

ק.ט.מ: הזמנה מוקדמת ל-RC 8C של 2024

ה-RC 8C הייחודי של ק.ט.מ, עם המנוע של ה-890 דיוק R ועם מכלולי קצה למסלול, חוזר גם לשנת 2024 ב-100 יחידות בלבד; בשבוע הבא ניתן יהיה לבצע הזמנה מוקדמת

תגובה אחת

  1. Avatar

    איבדו אותי לחלוטין עם המשפט הזה , "רכבים ומשאיות לא יצטרכו לעמוד במבחן הרעש, גם אם יעברו את מגבלות הדציבלים". גועל נפש, אפליה מהסוג הגרוע ביותר !

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן