דף הבית / מכונות / אופנועי מערכת / אופנועי מערכת: הדיוק 3 של מיכאל
image001 (6)

אופנועי מערכת: הדיוק 3 של מיכאל

אמרו שלום לדיוק 690 של מיכאל סמטנוב

אופנועי מערכת זה המדור שבו אנחנו כותבים לכם על האופנועים הפרטיים שלנו – אלו שאנחנו נוסעים עליהם ביום-יום, שקנינו ממיטב כספנו ושבחרנו בגלל ולמרות. תחילה נעשה לכם היכרות קצרה עם האופנועים, ובהמשך נדווח לכם על החיים איתם. זה לא מבחן ארוך טווח – נדווח כשיהיה מה לדווח ונכתוב כשיהיה מה לכתוב.

מיכאל סמטנוב – ק.ט.מ. דיוק 690 שנת 2009 עם 46,000 קילומטר

לפני קצת יותר משנה הייתי לקראת סיום התואר שלי, ועד אז לא היה לי אופנוע משל עצמי. רק קטנועים שבעיקר שינעו אותי מנקודה לנקודה. אמנם גם מהם נהניתי מאוד, אבל רציתי את הדבר האמיתי. כשחיפשתי לעצמי אופנוע ראשון ונכנסתי להשוואות בין כל הנייקדים, חבר קרוב אמר לי שכל הנייקדים ששמאות הם סבבה של כלים, אבל אתה תרגיש שמיצית אותם מהר ותרצה להתקדם. בדיוק יהיה לך הרבה יותר מה ללמוד ולהשתפר, וייקח לך הרבה יותר זמן להגיע לתחושת המיצוי. הקשבתי להמלצה שלו והתמקדתי בו. מאז עברתי איתו כ-16,000 קילומטר, שני קורסי אופנוען מאומן וחמישה אימונים, ואני עדיין רק לומד ממנו עוד ועוד ורחוק מתחושת המיצוי.

עם היפות שלי באימון רכיבה
עם היפות שלי באימון רכיבה

באחת הנסיעות הראשונות שלי איתו, מספר דקות אחרי שהתקנתי אזעקה, האופנוע דומם מנוע בזמן שרכבתי עליו על הנתיב השמאלי באיילון. למזלי, הודות לטכנאי של החברה שקפץ מיד אלי כדי לסייע בפתרון הבעיה, והודות למשטרת ישראל שהגיעה לחסום את כל הכביש כדי שאוכל לעבור לשול הימני, הצלחתי להגיע הביתה בשלום. בדיעבד, התברר שחיישן רגלית הצד טופל בשלומיאליות והוא זה שגרם לכיבוי מנוע ולכל הבעיות. החזרת החיישן המקורי פתרה את הבעיה. זה לימד אותי שני דברים – האחד, לא להתעסק עם החשמל והאלקטרוניקה של האופנוע, והשני, אם יש בעיה – לקחת אותו רק למוסך שמבין בק.ט.מ. כשהאופנוע צריך טיפול אני מגיע עד להוד השרון כדי לטפל בו במוסך מוטוריקה, אבל אם אלה עניינים שגרתיים או דברים קטנים אני מטפל בו במוסך סוזוקה בחיפה.

האופנוע עבר מספר רב של בעלים בתקופה קצרה, מה שדרש ממני תשומת לב יתרה בחודשים הראשונים – החלפת צמיגים סיניים לצמיגי פירלי, ועוד מספר בעיות קטנות באופנוע שנבעו בעיקר מחוסר תשומת לב. הדיוק מגיע עם אפשרות לבחירת שלוש מפות ניהול, דבר שימושי בעיקר כשלומדים להכיר אותו. היות ואני גבוה ותנוחת הישיבה עליו היא זקופה, מתחיל להיות קשה לשייט עליו במהירויות גבוהות כבר ב-120-130 קמ"ש. התקנת מגן רוח קטן ומגני ידיים אפשרו לי להגדיל את מהירות השיוט בכ-15-20 קמ"ש. הטיפולים שגרתיים למדי – אחד ל-7,500 ק"מ. פעם אחת קטן ובפעם הבאה גדול. מקרה הכיבוי של האופנוע באיילון הוא לא הפעם היחידה שהאופנוע הושבת ודרש תשומת לב מיוחדת כדי שיחזור למצב נסיעה, ועל כך אספר בפעמים הבאות, אבל בלב שלם אני יכול להגיד שאני שמח מאוד שהדיוק 3 הוא האופנוע שבחרתי לעצמי.

מיכאל אשכרה כתב פוסט תודה למשטרת ישראל בפייסבוק!
מיכאל אשכרה כתב פוסט תודה למשטרת ישראל בפייסבוק!

אודות מיכאל סמטנוב

Avatar
פריק של ציוד רכיבה, נשוי לאופנוענית מגניבה, ואומרים שגם מבשל לא רע...

עשוי לעניין אותך

SCORPA TY 125 LONG RIDE MY24 OUTDOOR (20)

למתחילים: שרקו וסקורפה מציגות 125 YT בשתי גרסאות

בשרקו, יחד עם השותפה סקורפה, מציגים את ה-TY 125 - אופנועי הטריאל-פנאי למתחילים של שנת 2024, בשתי גרסאות

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן