דף הבית / מכונות / אופנועי מערכת / אופנועי מערכת: הק.ט.מ של אביעד חוזר הביתה!
?
?

אופנועי מערכת: הק.ט.מ של אביעד חוזר הביתה!

בית המשפט החליט שהק.ט.מ הגנוב של אביעד יחזור אליו; הסתיים פרק אחד ומתחיל פרק חדש

ראשית נמליץ למי שלא מעודכן להיכנס ולקרוא את שלושת הפרקים הקודמים בסאגת הק.ט.מ הגנוב (חלק ראשון, חלק שני, חלק שלישי), ובעיקר את מה שקרה אחרי מציאת האופנוע בלוח בפייסבוק ואת ההתמודדות מול משטרת ישראל שמסרבת בכל תוקף להשיב את האופנוע ורוצה להשמידו.

החלק הקודם הסתיים בכך שאני ממתין לדיון בבית המשפט, שבו אוכל להציג את ההוכחות לבעלותי על האופנוע. ההוכחה הראשונה הייתה שלוש ספרות שבדיקת המז"פ הצליחה להציף מהמספר המקורי, ושתואמות בדיוק לספרות שבמספר המנוע ברישיון הרכב שברשותי. היועץ המשפטי של משטרת באר-שבע טען שזו הוכחה שהאופנוע לא שלי(…) ושיש להשמידו(!). אני טענתי שזו הוכחה שהאופנוע כן שלי ושיש להחזירו אליי. על מנת להוכיח טוב יותר את טענותיי ביקשתי מיבואני ק.ט.מ – ד.ל.ב מוטוספורט, את רשימת הכלים המלאה של דגם זה שנמכרו באותה השנה. אבי ששון, מנהל מותג ק.ט.מ, עשה מאמצים רבים והשיג לי את הרשימה (מאז הוחלפה מערכת המחשוב בחברה, והיה צורך לנבור במערכת שכבר אינה קיימת).

מהרשימה עלה שיש 6 אופנועים מהדגם הזה – ק.ט.מ 125EXC שנת 2010 – עם מספר מנוע שבו מופיעות שלוש הספרות בסדר הזה, כשאחד מהם הוא שלי. בדיקה באתר המשטרה העלתה שמתוך השישה, רק שלי רשום כגנוב. זו הייתה ההצלבה הראשונה בדרך להוכחת הבעלות על האופנוע.

יוצאים ממשטרת באר-שבע
יוצאים ממשטרת באר-שבע

את הרעיון להוכחה השנייה קיבלתי מחבר יקר שחווה מקרה דומה כמה שנים לפניי. חשוב לציין שבשל התפוצה הרחבה שאליה הגיעה סדרת הכתבות, קיבלתי פניות רבות מאנשים טובים שניסו לעזור בכל דרך אפשרית, כשחלקם סיפרו על מקרים דומים. הטלפון מאורן היה אחד מהם, והוא היה חשוב מאין כמוהו. אורן סיפר שבמקרה שלו הוא הצליח להוכיח בעלות על האופנוע על ידי המפתח המקורי של מנעול הכידון ששכב אצלו בבית. איך לא חשבתי על זה?!

נסענו למשטרת באר-שבע מצוידים בצמד המפתחות המקוריים ששכבו אצלי בבית וכן במצלמת וידאו לתיעוד. ניגשנו לאופנוע עם שוטר שיפקח, וניסינו לפתוח את מנעול הכידון. לא היה לי ספק שהמנעול ייפתח, כי הרי אני מכיר את האופנוע שלי, והוא אכן נפתח בקלות, עם שני המפתחות. הנה האופנוע שלי!

עופר תימור, הבעלים של מוסך אופרוד המתמחה בק.ט.מ, כתב עבורי חוות דעת מומחה שאומרת שהמפתח הוא חד-ערכי, כלומר לכל צילינדר יש מפתח שונה, ואת הממצאים הללו יחד עם פסק הדין של אורן, הגשנו לבית המשפט.

לא היה לי ספק שהבאתי ראיות חותכות שללא ספק מרימות את נטל ההוכחה, ובציפייה דרוכה חיכיתי ליום הדיון בבית המשפט.

אגב, בשום שלב בחקירה השוטרים לא נתנו לי להציג בפניהם את הסימנים המזהים שהיו על האופנוע. למשל המדבקה ההפוכה של WP על הבולם השמאלי, ששייכת לקיט פקטורי שהדבקתי על האופנוע. או למשל שרשרת ההינע המיוחדת נטולת האו-רינגים, שבאופנוע שלי הייתה עם 2 חוליות נעילה. או את הסט-אפ השונה לקרבורטור עם מחט שהחלפתי ושלא מגיעה עם האופנוע במקור, או את מערכת ה-PHDS על הכידון, או את המנופים החתוכים והמשויפים ועוד סימנים נוספים. כל הסימנים האלה הם הוכחות נוספות לכך שזהו האופנוע שלי, והם כולם מתועדים בתמונות ומסמכים שנמצאים אצלי עוד מלפני הגניבה.

המפתח המקורי פותח את מנעול הכידון; במשטרת באר-שבע
המפתח המקורי פותח את מנעול הכידון; במשטרת באר-שבע

הדיון בבית המשפט

לדיון בבית המשפט בבית שמש הגענו אני ועורך דיני, היועץ המשפטי של משטרת באר-שבע, וכן הבחור שאצלו נתפס האופנוע שהגיע עם אביו. אני טוען לבעלות על האופנוע, המשטרה טוענת שהאופנוע מזויף ושיש להשמידו, למרות הראיות שהבאתי ולמרות תוצאות בדיקת המז"פ, והבחור טוען לזכות קניין ולתום לב, על אף שברשותו אך ורק שטר מכר מזויף מודפס במחשב ועטוף בלמינציה, ושבו רשום דגם אחר משנה אחרת – 125SX (מוטוקרוס) שנת 2011, בעוד שהאופנוע המדובר הוא 125EXC (אנדורו) שנת 2010.

הדיון נפתח בכך שהשופט ביקש לראות את הסרטון שצילמנו במשטרת באר-שבע שבו פתחנו את מנעול הכידון עם המפתח המקורי שברשותי. אחרי הסרטון, ובנוסף לשלוש הספרות במספר המנוע וההצלבה עם מסמך היבואן ועם אתר המשטרה – כבר היה ברור לשופט שהאופנוע שלי ושהרמתי הרבה מעבר לנדרש את נטל ההוכחה. הוא קבע – האופנוע חוזר אליי!

בשלב הזה הייתי עד בפעם המי-יודע-כמה להתנהלות הלא-תיאמן של יועמ"ש משטרת באר-שבע. לטענתו, היות והשלדה והמנוע "מזויפים", עליהם להישאר במשטרת באר-שבע. לכן אני רשאי לקחת את שאר חלקי האופנוע ולשאת בהוצאות הפירוק של המנוע והשלדה(…). השופט, שככל הנראה הבין שהמלחמה של היועמ"ש מולי כבר חצתה מזמן את גבול הסביר ושיש פה משהו אישי, לא התרשם מהיועץ המשפטי ודחה אותו על הסף. חכו, זה עוד לא נגמר איתו.

עוד התנהלות שלא-תיאמן ברמת החוצפה שלה הגיעה מהבחור שהחזיק באופנוע הגנוב שלי. הוא טען שהרכיב חלקים על האופנוע ושהוא רוצה אותם בחזרה. מדובר במגני ידיים, סעפת פליטה ו… חתיכת ברזנט כחול שבה כיסו את האופנוע בתחנת המשטרה. היות ולא רציתי להתווכח על שטויות, הסכמתי להחזיר את מגני הידיים ואת הברזנט הכחול, וגם להחזיר את סעפת הפליטה בתמורה לסעפת פליטה אחרת. כאן אני לא אביע את דעתי ואשאיר לכם לשפוט.

הברזנט הכחול - יוחזר לבעליו...
הברזנט הכחול – יוחזר לבעליו…

אגב, למרות ששמו של הבחור מופיע בפסק הדין הפתוח לקהל הרחב, ולמרות שהוא עצמו פרסם מודעת מכירה פומבית בפייסבוק, אני לא מזכיר את שמו, וגם לא את שמו של יועמ"ש משטרת באר-שבע, וזאת על מנת להתרכז בסיפור ולא 'לסגור חשבון' דרך המדיה. מי שירצה לדעת את שמם יוכל למצוא אותם בקלות.

יוצאים מהדיון עם פרוטוקול חתום והחלטת שופט – הק.ט.מ שלי חוזר אלי. אני ניגש ליועמ"ש משטרת באר-שבע, עורך-דין שעובד בגוף שאחראי על אכיפת החוק, ושואל אותו מתי אני יכול לאסוף את האופנוע. התשובה שלו היממה אותי, הוכיחה לי שוב שההתנהלות פה היא לא מקצועית אלא אישית, ושהוא מונע מאגו בלבד. תשובתו הייתה: "תשכח מזה. אתה לא מקבל את האופנוע. הוא מזויף". אני מסביר לו שהרגע יצאנו מבית המשפט והנה החלטת השופט, ותשובתו הייתה, תוך כדי שהוא טופח לי על הכתף, שעל כל שופט שלום שמקבל החלטה יש שופט מחוזי שהופך את ההחלטה. אתה לא מקבל את האופנוע, נקודה.

אתם מבינים את העניין פה? שופט החליט הרגע החלטה, אבל היועץ המשפטי של הגוף שממונה על אכיפת החוק מצפצף על ההחלטה ולוקח את החוק לידיים. ביזוי מוחלט של בית המשפט על ידי עורך דין שמייצג את החוק. אבסורד.

הסיפור המתסכל הזה הסתיים בסופו של יום על הצד החיובי. עורך הדין שלי שוחח ארוכות עם היועמ"ש, וזה התרצה לבסוף לתת לי את האופנוע. "עד הערעור", הוא אמר. באופן אישי אני מאמין שהוא לא יגיש ערעור ושזו הייתה הפגנת שרירים שבסופה הוא קיבל סולם לרדת באלגנטיות מהעץ. אם הוא כן יגיש ערעור, אגב, תוכלו לראות בעצמכם כיצד מתבזבזים כספי המיסים שלנו בדיונים חסרי תועלת בבית משפט, אחרי שאזרח כבר הוכיח מעבר לכל ספק שהרכוש שנגנב ממנו הוא אכן שלו, אבל המשטרה, במקום להילחם בפשע, מעדיפה להילחם באזרח. מרשים.

חוזר הביתה!
חוזר הביתה!

"ושבו בנים לגבולם…"

למחרת בבוקר נסענו לבאר-שבע להביא את האופנוע. זה היה יום שמח במיוחד שבו הק.ט.מ 125EXC שלי, שאותו אני כל כך אוהב, חזר הביתה.

אז האופנוע אצלי, אבל הסאגה לא הסתיימה. כעת אני לקראת מערכה ביורוקרטית חדשה – להטביע את מספרי השלדה והמנוע המקוריים על האופנוע ולהחזיר אותו לכביש. לאחר מכן אוכל לבצע לאופנוע שיפוץ מקיף של המנוע והמתלים, שאותו כמובן שאתעד כאן. אעדכן.

*     *     *     *     *

לסיום אני רוצה להודות באופן אישי לכמה אנשים וגורמים שעזרו לי במאבק ההזוי הזה מול המשטרה:

  • לאבי ששון, מנהל מותג ק.ט.מ בד.ל.ב מוטוספורט, וכן לאנשי החברה שהיו מעורבים, על העזרה הגדולה בהשגת מסמכי האופנועים מדגם זה שנמכרו בשנה זו.
  • לעופר תימור ממוסך אופרוד שמיד התגייס לעזור, ישב עם עורכי הדין שלי ועל בסיס העובדות ניסח חוות דעת מקצועית. עזרתו ללא ספק תרמה רבות בשכנוע השופט.
  • לאורן שביל על העצה שהייתה שווה זהב, ואם לא זהב אז לפחות ק.ט.מ 125EXC שנת 2010.
  • הכי חשוב לי לציין כי האופנוע שלי לא היה שב אליי ללא עזרתו האדיבה והמקצועית של עו"ד אהוד גוט, שותף במשרד עו"ד בלטר גוט אלוני, שלקח את התיק כתיק "פרו בונו" ללא תשלום ועזר לי למצוא קצת צדק ולחזק את אמוני במערכת המשפט בארץ. אהוד הוא רוכב אופני הרים מושבע שלא פעם פוגש אופנוענים בשטח. אז בפעם הבאה שתיתקלו ברוכבי אופניים בשטח היו אדיבים, פיקחו את העיניים והסתכלו סביב, כי יש ביניהם אנשים טובים באמצע הדרך ואיתם אפשר לצעוד (או לרכב…). בהקשר הזה חשוב לי לציין שהתמזל מזלי וזכיתי לייצוג משפטי איכותי ללא תשלום. בחישוב מהיר, עלות הייצוג המשפטי בתיק הזה עומדת על לפחות פי 3 משוויו של האופנוע, מה שהופך את המלחמה על הרכוש הפרטי שלך ללא-כדאית, אלא אם אתה מייצג את עצמך.
  • עוד אני רוצה להודות לכל האנשים הטובים שעזרו וייעצו לאורך הדרך.

נגמרה סאגה אחת, עכשיו מתחילים חדשה…

האופנוע בבית, אחרי שטיפה
האופנוע בבית, אחרי שטיפה

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

Ducati 851 Strada 89 1

נוסטלגיה: דוקאטי 851 ו-888

ה-851 היה אופנוע הקצה של דוקאטי בשנות ה-80, והוא הוחלף בהצלחה על ידי ה-888; מנוע וי-טווין מתקדם, הרבה אדום, והצלחה גדולה במסלולים

3 תגובות

  1. Avatar

    ברכות על השבתו של האופנוע, מזלך שיש לך חברים שיכולים לסייע לך, לא לכל אחד יש שותף בכיר במשרד גדול שיכול לייצג אותו בחינם.
    יותר מטריד היא התנהגות המשטרה ואני לא מתכוון לגישה של היועץ המשפטי. מכיוון שמדובר באופנוע גנוב, נדרשת הגשת תלונה למחזיק באופנוע, ובמידה ויוכיח כי אכן רכש את האופנוע (אפילו לא בתום לב), יתכבד ויסגיר את זהותו של המוכר. במידה ולא עשה, יש להגיש נגדו קובלנה פלילית. במידה ומסר את פרטי המוכר יש לפתוח בחקירה פלילית כנגד המוכר.
    לא מדובר בחקירה מסובכת, וניתן להשלים אותה במהירות, אבל המשטרה שלנו עסוקה בדברים גדולים יותר ורכושו ובטחונו האישי של האזרח הפשוט הם לא בסדר העדיפות.

    • אביעד אברהמי
      אביעד אברהמי

      GilS, אתה כל כך צודק שזה מתסכל.
      כשנחשפתי לחומר החקירה נדהמתי לגלות שהבחור שמכר את האופנוע לכבאי הבאר-שבעי מסר לחוקר את שם המוסך בבית שמש שממנו הוא רכש את האופנוע ושסביר להניח שקשור בצורה כזו או אחרת לגנבים. המשטרה יכולה הייתה להמשיך לחקור ולהגיע לקצה השרשרת, כלומר לגנבים, אבל זה לא קרה. החקירה נעצרה בשלב הזה. אם היו ממשיכים לחקור והיו מגיעים לגנבים, ייתכן שהיו מוצאים גם את האופנוע השני שלי שנגנב או אופנועים אחרים שנגנבו, ויותר מזה – אולי היו פוגעים במכת הגנבות באזור. אבל כמו שאתה אומר – רכושו וביטחונו האישי של האזרח הפשוט הם לא בסדר העדיפויות.

  2. Avatar

    אביעד ,
    אני חושב שהסיפור הזה בהחלט ראוי לכתבה ביומן של שישי בערב או לסרט תיעודי בסגנון "מגש הכסף" או שיטת השקשוקה או הדון קישוט ההוא שנלחם ברשות השידור .
    זה לא ייאמן שהמשטרה במקום לעזור לאזרח ולעבוד עבורו , או לכל הפחות לא להפריע לאזרח שעשה את העבודה בעצמו במקומה , מתנכלת אליו ברמה האישית ומנסה ככל יכולתה לפגוע בו .
    אני חושב שהמשטרה ואותו יועץ בפרט ראויים לשיימינג , לא ברמה של פייסבוק , אלא ברמה של פריים טיים כמו חדשות סוף השבוע .
    סיפור החלמאות \ רשעות הזה מכניס לכיס הקטן לא מעט סיפורים שכן זכו להד תיקשורתי .

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן