דף הבית / ספורט / סיקורים / אליפות ישראל באנדורו, סבב 3 – פצאל
Enduro-3-Pazael-007

אליפות ישראל באנדורו, סבב 3 – פצאל

מסלול פצאל המאובק אירח את הסבב השלישי של עונת 2018 באליפות ישראל באנדורו; כרבע מתוך 99 המתחרים היו ילדים

צילום: עמרי גוטמן

בשבת האחרונה התקיים בשטחי פצאל – בצמוד למסלול האספלט – הסבב השלישי של עונת 2018 באליפות ישראל באנדורו. המרוץ נערך בסגנון היירסקרמבל, והמסלול אופיין באבק ובפודרה, ובסלעים שמסתתרים תחתם. לא קל בכלל ואפילו קשה.

99 מתחרים הגיעו לסבב השלישי, מהם 25 ילדים בגילאים שונים. המרוץ הופק על-ידי התאחדות הספורט המוטורי ובתמיכת רשות הספורט המוטורי ומשרד התרבות והספורט.

פודרה ואבק בפצאל
פודרה ואבק בפצאל

קטגוריות הילדים והנוער

זמן המרוץ לקטגוריית הילדים (65 סמ"ק, עד גיל 11) ולקטגוריית הנוער העממית (עד 85 סמ"ק, עד גיל 14) עמד על 45 דקות. לעומתם, הנוער המקצועי יוצא לשעה וחצי של הקפות המסלול.

שי ספקטור מוביל את הנוער המקצועי בפתיחה חזקה מאוד, אבל תקלה טכנית מאלצת אותו לפרוש כשהוא בהובלה. עומר רוזנבלום הוביל את הג'וניורים עד גיל 14, ובקטגוריית הצעירים הוביל בן אלמגור, ששולט בקטגוריה באופן מוחלט. בתחילת המרוץ אלמגור הוביל את כלל הקטגוריות הצעירות, אבל בהמשך המרוץ נכנע לעומר רוזנבלום מהנוער.

בסיום בן אלמגור מנצח בילדים, ולאחריו אור קייסי צמח ורן שמאי. בנוער מנצח עומר רוזנבלום, ואחריו בפער בועז סאסי וארז מלמן.

מקצה הילדים מוזנק
מקצה הילדים מוזנק

קטגוריות עממיות

25 מתחרים בקטגוריות העממיות – C1, C2 ו-C3 – מוזנקים לשעה וחצי של הקפות, כשמסלול ההיירסקרמבל ארוך מאשר זה של הנוער.

את כלל הקטגוריות מנצח דווקא הנפח הקטן ביותר, מקטגוריית C1: גיל זרקו, שמתחרה גם באליפות ישראל במוטוקרוס, קובע את זמני ההקפה המהירים ביותר בכלל הקטגוריות העממיות, וכן מסיים ראשון בשלוש הקטגוריות העממיות, אחריו ב-C1 מסיימים גן בן דוד ויהב פייגין. בקטגוריה הבינונית C2 מנצח חן כהן, ואחריו צח תורג'מן וצחי בני. את העממית הפתוחה C3 מנצח אזברגה איברהים.

את קטגוריית הסניורים – רוכבים בגילאי 40 ומעלה – מנצח אחרי 1:34 ש' ובקרב צמוד אוריה כרמלי הוותיק, כאשר 2 דקות אחריו מגיע יוסי גוטמן ודקה לאחר מכן אדי קלדס.

הקטגוריות העממיות
הקטגוריות העממיות

קטגוריות מקצועיות

את מרב העניין מושכות כרגיל הקטגוריות המקצועיות, שרוכביהם יוצאים לשעתיים של הקפות סביב המסלול התובעני.

בקטגוריית E1 מנצח בר נוב על הוסקוורנה FE250, עם 8 הקפות וזמן של 2:07:42 ש', כאשר הקרב האמיתי היה על המקום השני, בין דן מיה (קוואסאקי KX250F) לבין תומר שמש (ימאהה WR250F). הקפה לסיום שמש מצמצם על מיה, אבל זה האחרון מתעשת, בורח בשאריות האנרגיה שלו, ומגיע 6 שניות בלבד לפני שמש. גם הקרב על המקום הרביעי צמוד ביותר, כאשר סער יעקוב ואריאל שלי מגיעים לקו הסיום 5 שניות לפני תום השעתיים ונשלחים להקפה נוספת, בשארית כוחותיו מצליח יעקוב לסיים רביעי.

את הקרבות בקטגוריית הביניים E2 מובילים נמרוד חמו וזיו כרמי. מטרים לפני קו הסיום כבה המנוע של חמו, שהוביל על כרמי, וחמו בריצת אמוק עם הכלי הכבוי, רץ לכיוון קו הסיום והגיע לפני כרמי 2 שניות בלבד. את המקום השלישי תופס יוני לוי, שפתח חזק אך נחלש בחלק השני של המרוץ.

בקטגוריה הפתוחהE3 , קובי חמד, שהוביל בכל מהלך המרוץ, נעקף בהקפה האחרונה על-ידי טל אייזנבד. בסיום אייזנבד ראשון, חמד שני שנייה בודדת אחריו, ו-10 שניות אחריהם מסיים שלישי חאבייר אלחנדרו.

תומר שמש - לראשונה על ימאהה
תומר שמש – לראשונה על ימאהה

הסבב הרביעי צפוי להתקיים בחודש יוני. מיקום מדויק טרם פורסם.

גלריית התמונות באדיבות עמרי גוטמן והתאחדות הספורט המוטורי.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

stage-12-ricky-brabec (1)

דקאר 2024: הונדה מנצחים, גדי נחמני מסיים

המסע הארוך והמפרך של דקאר 2024 הסתיים עם ניצחון נוסף לריקי בראבק והונדה; גדי נחמני מסיים את הראלי, כאשר יעל קדשאי נאלצת לפרוש בגלל פציעה

2 תגובות

  1. Avatar

    תומר שמש מה זו החליפה המזויעה הזו ?

  2. Avatar

    שאפו לצלמים ולפודרה

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן