דף הבית / מכונות / מבחני דרכים / אפריליה טואונו 660 בהשקה עולמית
Aprilia-Tuono660-Launch-Bikeit-012

אפריליה טואונו 660 בהשקה עולמית

האפריליה טואונו 660 הוא יותר מאשר גרסת נייקד של ה-RS660, והוא אופנוע כביש מלהיב עם יכולות גבוהות ביום-יום; השפיות חוזרת לעולם הספורט

כתב: Takis Maniatis, bikeit.gr; תרגום: אסי ארנסון.

  • יתרונות: עיצוב קרבי ומודרני, מנוע גמיש ומהנה, התנהגות דינמית, חבילת אלקטרוניקה
  • חסרונות: יגיע ארצה רק ברבעון האחרון של 2021 – הרבה אחרי השוק האירופאי
  • שורה תחתונה: שילוב טוב בין נוחות יום-יומית לבין ביצעים ספורטיביים של סוף שבוע במסלול או בכביש
  • הערכת מחיר: כ-75 אלף ש"ח
  • מתחרים: ימאהה MT-09, קוואסאקי Z900, ק.ט.מ 890 דיוק R, דוקאטי מונסטרהונדה CB650Rסוזוקי GSX-S750
  • נתונים טכניים: מנוע  טווין מקבילי, 659 סמ"ק, 95 כ"ס ב-10,500 סל"ד, 6.83 קג"מ ב-8,500 סל"ד, הזרקת דלק עם מצערות חשמליות ו-5 מצבי רכיבה, קירור נוזל, 6 הילוכים עם קלאץ' מחליק, שלדת קורה כפולה מאלומיניום, מזלג טלסקופי הפוך קאיאבה בקוטר 41 מ"מ, כיווני עומס קפיץ ושיכוך החזרה, מהלך 110 מ"מ, זרוע אלומיניום עם בולם יחיד בעל כיווני עומס קפיץ ושיכוך החזרה, מהלך 130 מ"מ, 2 דיסקים קדמיים 320 מ"מ עם קליפרים רדיאליים ומשאבה רדיאלית של ברמבו, דיסק אחורי 220 מ"מ, מערכת ABS, בסיס גלגלים 1,370 מ"מ, גובה מושב 820 מ"מ, מיכל דלק 15 ל', משקל מלא 183 ק"ג, צמיגים 180/55ZR17, 120/70ZR17 (אופציה ל-180/60ZR17)
  • אלקטרוניקה ובקרות: מצערות חשמליות עם 5 מצבי רכיבה (מסלול וספורט – 3 מוכנים ו-2 לכיוון הרוכב), חיישן מדידת אינרציה IMU ב-6 צירים, בקרת אחיזה, בקרת ווילי, מערכת ABS (אופציה למערכת ABS להטיה), קוויקשיפטר דו-כיווני, בקרת שיוט, מסך TFT צבעוני, פנסי LED היקפיים
אפריליה טואונו 660
אפריליה טואונו 660

האפריליה RS660 והמצטרף החדש למשפחה, הטואונו 660, הם דגמים סופר חשובים שנועדו להחזיר את השפיות לעולם אופנועי הספורט. אופנועים שפונים לרוכבים – ואלו מרביתם – שצריכים אותם לעבודה ושרוצים לממש את הפוטנציאל בנס הרים ולא רק במסלול. היינו אמורים להשתתף בשתי ההשקות העולמיות, אבל הקורונה מנעה את זה מאיתנו. עד שהטואונו (ואחיו ה-RS660) יגיעו אלינו לישראל ברבעון האחרון של 2021, ביקשנו מחברנו טאקיס מניאטיס, עורך המגזין היווני bikeit.gr, לסכם עבורנו את ההתרשמות שלו מהנייקד החדש אחרי שרכב עליו בהשקה העולמית.

נדיר שנמצא אופנוע שיכול לכסות את כל תחומי הרכיבה בצורה אופטימלית. שימוש יום-יומי שגרתי בא על חשבון הנאה, ובחירות ברכישת אופנוע נוטות לעתים לטובת התבונה ולא לכיף. אלא אם יש לכם את האפשרות להחזיק מספר אופנועים לשימושים שונים. אפריליה עם הטואונו 660 החדש, וגם ה-RS660, שמה על הכוונת את הרוכב הממוצע, ולא בקטע שלילי. הרוכב שמחפש את השימוש היום-יומי מהכלי, יחד עם היכולת להשחיז את הרגליות בסוף השבוע בכביש האהוב או במסלול.

הטואונו 660 הוא הנייקד שמבוסס בכבדות על דגם הסופרספורט, ה-RS660, שהוצג בחודש ספטמבר שעבר, אך עם שינויים מסוימים. לעומת אחיו עם הפיירינג, יש למנוע שתי נקודות תמיכה בשלדה לעומת שלוש לטובת גמישות מוגברת, זווית היגוי קטנה יותר במעט, בסיס גלגלים קצר יותר (1,378 מ"מ בטואונו לעומת 1,383 מ"מ ב-RS660), מהלך מתלה קדמי של 110 מ"מ לעומת 120 מ"מ ב-RS – כל אלו, יחד עם הכידון המוגבה ותנוחת הרכיבה הזקופה יותר, נועדו למתן במעט את ההתנהגות של הנייקד לעומת אחיו.

העיצוב של הטואונו 660 מושפע מאוד מעולם ה-MotoGP. הוא אינו נייקד קלאסי שמגיע ללא פלסטיקה, אלא גרסה מעט יותר ערומה מה-RS, ועם עיצוב דומה מאוד אך עם פרופורציות מעט שונות. אין מאותתים בולטים, שכן אלו משולבים ביחידת ה-LED המרכזית. אלו, אגב, מופעלים אוטומטית ברגע שמזוהה פנייה, אך לא תמיד זה עבד. יש גם הפעלה של ארבעת המאותתים בעת בלימת חירום, וזה דווקא כן עבד. עוד בעיצוב הפונקציונלי – יחידת כונסי האוויר והכנפונים האינטגרליים בחזית, שנועדו גם להעביר אוויר קר למנוע, גם להסיט אוויר חם מהרוכב וגם לספק כוח הצמדה לחלק הקדמי במהירויות גבוהות.

אנחנו אוהבים את העיצוב הזה!
אנחנו אוהבים את העיצוב הזה!

על-מנת להדגיש את השימושיות של הטואונו, אפריליה תכננו לנו מסלול שמתחיל במרכז רומא עם רמזורים, צמתים, כיכרות ופקקים. למרות הספורטיביות של הטואונו, המשימה עברה בצורה מרשימה כאשר המנח הזקוף עוזר להפחית את העומס מפלג הגוף העליון ומאפשר לא לסבול בעיר. הקוויקשיפטר בתנאים אלו עבד טוב בהעלאת ההילוכים, אך פחות מזה בהורדה. אופי אספקת הכוח במנוע חלק מאוד ואינו מאיים בשום שלב. כמעט 7 קג"מ ב-8,500 סיבובים לדקה בנתון המומנט מאפשרים לבלות את היום בהילוך שלישי, ואז לאפשר לטווין המקבילי המגובה ב-95 כ"ס להעיף אתכם עד למהירות מרבית אליה הגענו ב-262 קמ"ש. לפי אפריליה, 80% מהמומנט זמין כבר מ-4,000 סל"ד ו-90% ממנו ב-6,250 סל"ד.

בולמי הקאיאבה בקוטר 41 מ"מ מלפנים, צמיגי הפירלי דיאבלו רוסו קורסה, בלמי הברמבו עם דיסקים בקוטר 320 מ"מ ומעל הכל, האלקטרוניקה המשוכללת – כל אלו סיפקו פלטפורמה אדירה לכביש המפותל. לטואונו יש את חבילת ה-aPRC המלאה של אפריליה – כלומר מערכות אלקטרוניקה מתקדמות. יש מצערות חשמליות ויחידת מדידת אינרציה IMU ב-6 צירים עם מערכת ABS להטיה, בקרת אחיזה מתקדמת, בקרת ווילי ובקרת זינוק, קוויקשיפטר ל-2 הכיוונים ו-5 מצבי ניהול מנוע ואופנוע. בכבישים הנכונים הקוויקשיפטר עובד נפלא. המנוע עם סדר הצתה של 270-450 מעלות מספק צליל של V2 וההתנהגות חדה ומהנה שכלל אינה מעייפת. הד.נ.א שהגיע מצד מחלקות הספורט המוטורי בולט ומובחן בכל פרמטר בהתנהגות של הטואונו 660. מי שיחפוץ לכך במסלול, יש את אופציית ה-AQS (ר"ת Aprilia Quick Shift) המאפשרת בצורה אלקטרונית לשנות את כיוון ההילוכים – כלומר, ראשון למעלה וכל השאר למטה.

בתמחור נכון הוא עשוי להיות להיט בשוק הישראלי
בתמחור נכון הוא עשוי להיות להיט בשוק הישראלי

הטואונו הקטן והחדש שובה אותך מהמראה שלו וקונה אותך ביכולות שלו ברכיבה ובשילוב המוצלח ביכולות היום-יומיות השגרתיות ועד לרכיבות קצה על הכביש או המסלול. יחד עם אחיו הוא יגיע אלינו לישראל ברבעון האחרון של השנה, כולל גרסה מותאמת A1 נכון לעכשיו עדיין לא נקבע מחיר, אולם באירופה הוא עולה כמה מאות יורו / ליש"ט יותר מהימאהה MT-09, כך שהוא צפוי להיות מתומחר בישראל סביב 75 אלף ש"ח. אנחנו בהחלט מחכים לשים את הידיים על שני האחים ולבחון אותם בכבישים ובמסלולים המקומיים.

כתבת ההשקה נכתבה לפול גז על-ידי טאקיס מניאטיס, עורך המגזין היווני bikeit.gr, במסגרת שת"פ תוכן בין שני המגזינים להעשרת הקוראים בתוכן מקצועי, מקורי וייחודי.

אודות כתב אורח

Avatar

עשוי לעניין אותך

Ducati 851 Strada 89 1

נוסטלגיה: דוקאטי 851 ו-888

ה-851 היה אופנוע הקצה של דוקאטי בשנות ה-80, והוא הוחלף בהצלחה על ידי ה-888; מנוע וי-טווין מתקדם, הרבה אדום, והצלחה גדולה במסלולים

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן