דף הבית / חדשות / ב.מ.וו: ה-R18 נחשף רשמית
BMW-R18-First-Edition-006

ב.מ.וו: ה-R18 נחשף רשמית

ב.מ.וו חשפו רשמית את ה-R18 - המגה-קרוזר החדש עם מנוע הבוקסר בנפח 1,802 סמ"ק

לאחר אין-סוף טיזרים ותמונות ריגול חשפה ב.מ.וו את ה-R18 – הקרוזר הגדול שנכנס ראש בראש מול הארלי-דיווידסון ואינדיאן.

הביטו בתמונות של של הב.מ.וו R18 הגדול והמרשים, זאת לאחר לא מעט תמונות 'ריגול' שפורסמו אצלנו בפול גז בשנה האחרונה. המגה-קרוזר החדש עם מנוע הבוקסר מקורר האוויר בנפח 1,802 סמ"ק ייכנס ישירות לטריטוריית הקרוזרים וי-טווין הגדולים הנשלטת על-ידי הארלי-דיווידסון ואינדיאן האמריקאים.

ב.מ.וו R18 - בגרסה ראשונה
ב.מ.וו R18 – בגרסה ראשונה

הפריט הבולט ביותר לעין הוא כמובן מנוע הבוקסר החדש המורכב משני הצילינדרים מאלומיניום, אשר מספקים את הנפח המדויק של 1,802 סמ"ק – על-ידי קוטר קדח של 107 מ"מ ומהלך בוכנה של 100 מ"מ. נתון ההספק הוא 91 כ"ס (67 קילווואט) המושגים ב-4,750 סל"ד (הקו האדום ב-5,750 סל"ד), והמומנט מרשים ועומד על 16.1 קג"מ המושגים ב-3,000 סל"ד – מעל 15 קג"מ מהם יימצאו בטווח בין 2,000 ל-4,000 סל"ד על-מנת לאפשר משיכה רציפה כבר מסל"ד רצפה. למנוע תיבת ההילוכים עם שישה הילוכים, ואופציה להילוך אחורי המאפשר יכולת להניע אחורה את 345 הק"ג בעזרת המתנע החשמלי – בדומה לכלים בסדרת ה-K1600 – וזאת בכדי לצאת ממקומות שאינם מאפשרים להסתובב.

כמיטב המסורת של ב.מ.וו, השלדה היא מסוג פלדה במבנה מונוקוק עם מנוע המשמש כגורם נושא עומס, עם מתלה אחורי 'סופטייל', שנראה כאילו אין שם בולם, אלא שזה למעשה קיים ומציע מהלך גלגל של 90 מ"מ, כאשר מלפנים המזלג בקוטר 49 מ"מ מספק מהלך של 120 מ"מ.

מראה הרטרו מסתיר מאחוריו את הטכנולוגיה העדכנית ביותר, כצפוי מב.מ.וו. כך למשל יש 3 מצבי ניהול אופנוע – Rain (רטוב), Rock לעומס ו-Roll לשיוט, הניתנים גם לכיוון אישי – קצת הומור גרמני. יש גם ABS ובקרת אחיזה מתקדמים – שניהם להטיה, מה שמעיד כמובן על חיישן מדידת אינרציה IMU המותקן גם הוא. בקרת השיוט, המגיעה כאופציה, עשויה להיות שימושית למי שמבלה הרבה זמן בכבישים בין-עירוניים ישרים וארוכים, ויש חימום לידיות, חיישני לחץ אוויר בגלגלים, מפתח קרבה KEYLESS, וכן פנסי LED היקפיים, כשפנס קדמי המתכוונן לפנייה מגיע כאופציה, ומפעיל פנס LED צידי שפותח את הפנייה כשהאופנוע עובר את ה-10 מעלות הטיה.

כצפוי וכנהוג, בב.מ.וו מציעים רשימת אביזרים אופציונליים ארוכה מפה ועד מינכן. ה-R18 יצא, בשלב ראשון, בשתי גרסאות: סטנדרט ו-'First Edition', שתוצע עם הרבה כרום ואביזרים נלווים ממותגים כגון כובע, חגורה ועוד.

ה-R18 צפוי להגיע לישראל לקראת סוף השנה. מחיר טרם פורסם, אך אינו צפוי להיות עממי. כמובן שנעדכן.

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

KTM-790-ADV-2024-Test-029

ק.ט.מ מודיעה על הרחבת תקופת האחריות מ-2024

בד.ל.ב מוטוספורט מודיעים על הרחבת תקופת האחריות לדגמי ק.ט.מ הגדולים החל מ-2024, ובמקרים מסוימים אף להכפלתה ל-4 שנים

תגובה אחת

  1. Avatar

    אופנוע מיותר

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן