דף הבית / ספורט / סיקורים / ב-MotoGP חוזרים לעבודה!
MtoGP-Sepang-Test-2019-002

ב-MotoGP חוזרים לעבודה!

מבחני טרום העונה בספאנג אפשרו הצצה למה שהולך להיות בעונה הקרובה של הקטגוריה הבכירה, וזה הולך להיות מעניין מאוד

לאחר בצורת מבחנים ורכיבה שהסתיימה לפי התקנות ב-31.1.19, נפגשו הרוכבים והיצרנים למבחן הראשון של 2019 במסלול ספאנג שבמלזיה. בין ה-6.2 ל-8.2 בחנו היצרנים, הקבוצות והרוכבים את בציר 2019 לקראת המרוץ הראשון שייערך בקטטר ב-10.3.

המרוץ להקפה המהירה התנהל כמובן במקצה המבחן השלישי והאחרון. את טבלת הזמנים כובשת ארמדה של דוקאטי GP19, כשארבעה מרוכביה מאכלסים את המקומות הראשונים. החל מדנילו פטרוצ'י, רוכב קבוצת המפעל Mission Winnow דוקאטי, עם הזמן הטוב ביותר, כשבן קבוצתו אנדראה דוביציוזו (בתמונה בראש הידיעה) ממוקם רביעי. בסנדוויץ' מרוחים אלוף ה-Moto2 המכהן הרוקי פרנססקו בניאיא וג'ק מילר, רוכבי קבוצת אלמה-פרמאק. במקום החמישי מאבריק ויניאלס וה-YZR-M1 של קבוצת המפעל מונסטר-ימאהה. ולנטינו רוסי, שחגג אתמול 40, סוגרים את העשירייה הראשונה.

דוקאטי - הזמנים המהירים (בתמונה: אנדראה דוביציוזו)
דנילו פטרוצ'י – הזמן המהיר

קאל קראטשלאו וה-RCV213V של קבוצת קסטרול LCR, שחוזר לרכוב לראשונה אחרי פציעה בקרסול, במקום השישי. מארק מרקז שרוכב ביכולת של 90% לאחר ניתוח מורכב לטיפול בפריקות החוזרות ונשנות של כתף שמאל, מסיים במקום ה-11. אלייש אספרגרו וה-RS-GP משאירים מאחור עונה אבודה במקום השביעי, כשאלייש משיג את ההקפה המהירה שלו על מנוע עייף מבציר 2018. פרנקו מורבדלי מסיים במקום השמיני על-גבי הימאהה של קבוצת פטרונאס החדשה. טקאקי נקאגמי משמח את הבוסים של HRC יפן כשהוא מסיים במקום התשיעי על-גבי ההונדה של קבוצת אידמיצו LCR.

זאת העשירייה הפותחת… ומארק מרקז.

מארק מרקז - יפסיק לפרוק מרפקים?
מארק מרקז – יפסיק לפרוק מרפקים?

אלכס רינס מסיים במקום ה-12 בלבד, אבל נראה שה-GSX-RR בשל לניצחון תחת ידו של רינס. ואם מארק מרקז אומר כך, לא נטען כנגד. בן קבוצתו של רינס בסוזוקי, הרוקי חואן מיר, אלוף ה-Moto3 בעונת 2017, מסיים במקום ה-15 ומראה הסתגלות מרשימה.

אלכס רינס - מקבל מחמאות ממרקז
אלכס רינס – מקבל מחמאות ממרקז

קבוצת המפעל של ק.ט.מ נושמת לרווחה כשהרכש החדש יוהאן זרקו מוביל את רוכבי ק.ט.מ במקום ה-17. זרקו מהיר מפול אספרגרו רק ב-0.111 שניות, שזה מעט אבל מרשים. זרקו, שרגיל לרכוב על ה-YZR-M1 של ימאהה, כמעט ונשאב לבור ייאוש במבחנים הראשונים בוולנסיה וחרז על-גבי ה-RC16 של ק.ט.מ, אבל מוכיח במעבר המהיר יכולת הסתגלות יוצאת דופן, וזה עוד לפני שדני פדרוסה הפצוע החל לפתח את האופנוע עבור ק.ט.מ.

יוהאן זרקו - מסתגל מהר לק.ט.מ
יוהאן זרקו – מסתגל מהר לק.ט.מ

רפסול-הונדה סובלים מהיעדרו של חורחה לורנזו שנפצע באימון מוטוקרוס ושבר את שורש כף היד. לורנזו התעלה על עצמו ובעט בהנחה שלא יוכל לרכוב על אופנוע פרט לזה של ימאהה, ואין עוד רוכב על הגריד שיכול לתת ליצרן ולקבוצה שלו מבט עמוק אל תוך הקרביים של המתחרים המובילים. לפצות על כך, להונדה יש את סטפן בראדל כרוכב מבחן. בראדל, אלוף ה-Moto2 מ-2011, מביך רוכבים קבועים רבים כשהוא מסיים במקום ה-13.

ולנטינו רוסי - הילד בן 40
ולנטינו רוסי – הילד בן 40

בשבת הקרובה ייפגשו שוב הרוכבים למבחן הרשמי האחרון לפני המרוץ הפותח בקטאר. כמו בעונות הקודמות, השפיץ של הונדה ודוקאטי יהיו מארק מרקז ואנדראה דוביציוזו. על פניו נראה שעדיין ה-RCV213V וה-GP19 מעט מהירים מה-YZR-M1 של ימאהה, אבל שלושה ג'וקרים יכולים לטרוף את הקלפים ב-2019. מארק מרקז ציין שהרשימו אותו שני רוכבים – רינס על הסוזוקי, אבל גם מאבריק ויניאלס על-גבי הימאהה. כשהאלוף המכהן טוען שהם מאיימים – נאמין לו. הג'וקר השלישי הוא חורחה לורנזו, שהסתגל היטב להונדה RCV213V והפך לאחד מהרוכבים הרב-גוניים על הגריד.

ויניאלס עם המספר החדש - מקבל גם הוא מחמאות ממרקז
ויניאלס עם המספר החדש – מקבל גם הוא מחמאות ממרקז

ואחרון חביב, ולנטינו רוסי, שבגיל 40 מתחיל את העונה ה-24 שלו בסדרה והוא עדיין רעב לניצחון. אנחנו לא חושבים שביכולתו להתמודד על תואר האליפות מול ארמדה כשרונית הצעירה ממנו בשנים רבות, אבל רוסי, שהתמחה בלהוציא מעצמו יותר ביום המרוץ, יכול בהחלט לנצח מרוץ.

נקודות לא מחלקים על אימונים ובטח לא על מבחני טרום עונה, כך שהנתון העיקרי האמיתי במבחן הוא סימולציית המרוץ. מארקז ודובי ביצעו סימולציית מרוץ טובה על גבי ה-RCV213V וה-GP19 בהתאמה. רינס, כאמור, היה מהיר גם הוא על גבי ה-GSX-RR. באופן מפתיע, על מסלול שטמפרטורת האספלט שלו נסקה לעבר ה-60 מעלות צלזיוס, היה זה מאבריק ויניאלס על גבי ה-YZR-M1 של ימאהה.

יהיה מעניין, זה בטוח.

ועוד אחת של רינס - כי אנחנו אוהבים אותו
ועוד אחת של רינס – כי אנחנו אוהבים אותו

אודות נעם יעקובסון

נעם יעקובסון
מסקר מרוצי MotoGP ומסביב. אופנוען בכל רמ"ח אבריו בעבר. אבא לשתי רוכבות בימבה ג'וק בהווה... איללכא וסובבו בגז.

עשוי לעניין אותך

stage-12-ricky-brabec (1)

דקאר 2024: הונדה מנצחים, גדי נחמני מסיים

המסע הארוך והמפרך של דקאר 2024 הסתיים עם ניצחון נוסף לריקי בראבק והונדה; גדי נחמני מסיים את הראלי, כאשר יעל קדשאי נאלצת לפרוש בגלל פציעה

תגובה אחת

  1. Avatar

    fכרגיל
    אמרתם הכל ולא אמרתם כלום.
    אין לכם מושג מה יקרה ובעצם לאף אחד אין.

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן