דף הבית / חדשות / גאס גאס: כך ייראו אופנועי האנדורו בעידן ק.ט.מ
Gasgas-EC-2021-Factory-015

גאס גאס: כך ייראו אופנועי האנדורו בעידן ק.ט.מ

בגאס גאס מכריזים כי טאדי בלזוסיאק מצטרף לשורותיהם כרוכב מפעל וחושפים יותר מטפח על אופנועי האנדורו החדשים שייחשפו בקרוב - על בסיס אופנועי ק.ט.מ

בגאס גאס מכריזים כי רוכב האנדורו המצטיין טאדי בלזוסיאק עובר לרכוב בשורות המותג ב-WESS ובסופר אנדורו האמריקאי, ועל הדרך חושפים כיצד ייראו אופנועי האנדורו החדשים של גאס גאס ועל בסיס איזו טכנולוגיה הם ייבנו – של ק.ט.מ כמובן.

כך ייראו אופנועי האנדורו החדשים של גאס גאס
כך ייראו אופנועי האנדורו החדשים של גאס גאס

המותג הספרדי גאס גאס נרכש בשנה שעברה על-ידי ק.ט.מ, כשזו האחרונה מתכוונת להשתמש במותג גאס גאס על-מנת להרחיב את היצע אופנועי האנדורו של חברת האם וכן את טווח המחירים – בדומה למהלך שביצעו בק.ט.מ, בהצלחה רבה, עם הוסקוורנה. אם אופנועי האנדורו של הוסקוורנה נמצאים בין דגמי הק.ט.מ סיקס-דייז לבין דגמי האנדורו הרגילים של ק.ט.מ, הרי שאופנועי האנדורו של גאס גאס אמורים להיות בנויים על אותה הטכנולוגיה, אולם להתיישב בחלק התחתון של טווח המחירים – מתחת לאופנועי האנדורו הרגילים של ק.ט.מ.

עד עתה היה ברור אמנם כי אופנועי האנדורו של גאס גאס בעידן החדש של ק.ט.מ יהיו בנויים על בסיס הטכנולוגיה הקיימת של ק.ט.מ, אולם המפרטים לא היו ברורים וגם לא כיצד ייראו. כעת, כאמור, חושפים בגאס גאס תמונות ראשונות של אופנועי האנדורו החדשים, כשהתמונות הללו שופכות אור גדול על העתיד לבוא.

ראשית, טאדי בלזוסיאק ירכב על EC300 TPI ועל EC350F – מה שמאשר את מה שהיה ברור – ליין אופנועי האנדורו של גאס גאס יישען באופן מוחלט על זה של ק.ט.מ, ויכלול ככל הנראה 7 דגמים: 150, 250 ו-300 סמ"ק דו-פעימתיים מוזרקים (TPI), ו-250, 350, 450 ו-500 סמ"ק מרובעי פעימות, אם כי ייתכן מאוד שדגמי ה-450 וה-500 לא יגיעו לייצור בגאס גאס.

טאדי בלזוסיאק וה-EC300 TPI - הבנוי על בסיס הק.ט.מ 300EXC TPI
טאדי בלזוסיאק וה-EC300 TPI – הבנוי על בסיס הק.ט.מ 300EXC TPI

כעת לאופנועים עצמם: דגמי ה-EC החדשים של גאס גאס מקבלים פלסטיקה ועבודת גוף חדשה, כשהחלק האחורי נשען כמעט לגמרי על זה של ק.ט.מ, ואילו המושב, צדדיות מיכל הדלק והמסיכה הקדמית בעיצוב החדש של אופנועי גאס גאס. המסיכה והפנס הקדמיים, אגב, יותר ממזכירים את אלו של דגמי האנדורו של ק.ט.מ משנת 2005 עד 2007.

השלדות לקוחות מדגמי האנדורו של הוסקוורנה, וכך גם הזרוע האחורית – שמגיעה עם מנגנון לינקים ולא עם PDS, כפי שכבר הערכנו בעבר. שלדת הזנב עשויה מאלומיניום כמו בדגמי ק.ט.מ ולא מחומרים מרוכבים כמו בהוסקוורנה, והמנועים, מערכות הפליטה, וככל הנראה גם ניהול המנוע – לקוחים ישירות מק.ט.מ והוסקוורנה ויכללו ככל הנראה את כל 7 הנפחים. החישוקים יהיו של EXCEL על הנאבות המוכרות מק.ט.מ, הבלמים של ברמבו – אלו המוכרים מדגמי ק.ט.מ. שאר מכלולי השלדה – כמו הבולמים, המשולשים, הכידון וכו' – מגיעים כציוד פקטורי באופנוע של בלזוסיאק שנחשף, אולם ככל הנראה יגיעו ברמה של דגמי ק.ט.מ הרגילים – כלומר משולשים מאלומיניום יצוק, בולמי EXPLOR ו-XACT, וכידון ואביזרים ברמה טובה אך בטווח מחיר נמוך כדי להוזיל ככל האפשר את עלות הייצור והמכירה של האופנועים כך שיהיו מתחת לדגמי ק.ט.מ הרגילים.

נזכיר כי טאדי בזלוסיאק בן ה-37, רוכב האנדורו הפולני המצטיין, זכה 6 פעמים באליפות הסופר-אנדורו, 5 פעמים מנצח הארצברג רודיאו, 4 מדליות זהב ב-X-Games וניצחון בלאסט-מן סטנדינג. בשנת 2018 חזר להתחרות בשורות ק.ט.מ לאחר הפסקה בת מספר שנים, וכאמור כעת הוא עובר לחזק באירופה ובארה"ב את תדמית המותג החדש של ק.ט.מ – גאס גאס.

לפני שבועיים הוכרז רשמית כי המותג גאס גאס ייובא ארצה על-ידי עופר-אבניר – יבואנית הוסקוורנה לישראל. מיד לאחר ההכרזה קיימנו ראיון וידאו עם קובי גילון, סמנכ"ל הדו-גלגלי בעופר-אבניר, שסיפר על התכניות של חברת האם ושל היבואנית המקומית עם המותג הוסקוורנה.

הליין המלא של אופנועי האנדורו של גאס גאס, כולל המפרטים המלאים, ייחשף בחודשים הקרובים – ככל הנראה בחודשים ספטמבר או אוקטובר. נמשיך כמובן לעדכן.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

KTM-790-ADV-2024-Test-029

ק.ט.מ מודיעה על הרחבת תקופת האחריות מ-2024

בד.ל.ב מוטוספורט מודיעים על הרחבת תקופת האחריות לדגמי ק.ט.מ הגדולים החל מ-2024, ובמקרים מסוימים אף להכפלתה ל-4 שנים

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן