דף הבית / חדשות / גב סלע המנצח בראלי אקו-אפריקה!
Sella

גב סלע המנצח בראלי אקו-אפריקה!

גב סלע מסיים את היום ה-11 של ראלי אקו-אפריקה במקום השלישי, ומנצח במרוץ המפרך! גאווה ישראלית!

גאווה ישראלית! גב סלע הוא המנצח הגדול במהדורת 2017 של ראלי אקו-אפריקה! סלע מסיים את היום ה-11 של המרוץ במקום השלישי, והוא מוביל בפער של 50 דקות בראש טבלת הדירוג הכללי, כשנותר יום פורמלי בלבד לסיום הראלי.

אחרי שניצח בסטייג' העשירי – הסטייג' הארוך ביותר בראלי השנה עם ספיישל בן כ-450 ק"מ שרובו ככולו עובר בדיונות החול האימתניות של מאוריטניה, כל מה שהיה על גב לעשות היום, בסטייג' ה-11, הוא לרכב שקול ורגוע, ולסיים את הספיישל בן 210 הק"מ בפער נוח על מנת לשמור את ההובלה. סלע, כמו רוכב עם ניסיון רב, עשה בדיוק את זה. הוא סיים את הספיישל היום במקום השלישי, 5 דקות ממנצח הסטייג' פאולו צ'צ'י (הונדה אפריקה טווין) ו-4 דקות מהמדורג שני בדירוג הכללי, פאל אנדרס אולוולסטר, מה שאומר שלרשות סלע עומד פער גדול של 50 דקות מהמקום השני.

עם הפער הגדול הזה הוא ירכב מחר (שבת) בסטייג' האחרון, הכולל ספיישל פורמלי בלבד בן כ-20 ק"מ לאורך האגם הוורוד של דקאר, ויגיע לקו הסיום כמנצח הצעיר ביותר של ראלי בינלאומי אי-פעם.

גב סלע
גב סלע

ראלי אקו-אפריקה הוא ממשיך דרכו של ראלי הדקאר המקורי, לפני שעבר מאפריקה לדרום אמריקה. כזכור, במהדורת 2008 של הדקאר, ערב הזינוק, בוטל הראלי בשל התראות לפיגועים מצד אל-קעידה. בשנה שלאחר מכן עבר הראלי לדרום-אמריקה ושם הוא מתקיים עד היום. קבוצת רוכבים ונהגים צרפתים שלא היו מוכנים לקבל את העובדה שראלי דקאר לא מתקיים על אדמת אפריקה, הרימו ראלי אלטרנטיבי – אקו-אפריקה – שעובר על תוואי המסלול של הדקאר המקורי – ממרוקו לדקאר בירת סנגל. הראלי קטן משמעותית מראלי דקאר המאורגן והממוסחר, והוא נחשב ראלי משפחתי, אולם עדיין בינלאומי.

על אף שמדובר בראלי בסדר גודל קטן, עדיין מדובר בהישג אדיר וחסר תקדים לגב סלע, שהוכיח לא רק יכולת רכיבה גבוהה מאוד, אלא בעיקר עקביות, כשהוא מנצח 5 מתוך 11 הסטייג'ים שהתקיימו עד כה ובשאר הוא מסיים במקום השני, למעט סטייג' בודד שבו סיים במקום ה-17, וכאמור היום, כשסיים שלישי. מארגני המרוץ, המתחרים ומגזינים רבים ברחבי העולם מפרגנים מאוד לסלע ומופתעים מגודל ההישג, שכן זוהי הפעם הראשונה שנער מתחת לגיל 18 מנצח בסטייג' בראלי בינלאומי, לא כל שכן מנצח בראלי עצמו. תחום הראלי נחשב ככזה שדורש בגרות רבה וראייה אסטרטגית ולא טקטית, ולכן מגיעים אליו בדרך כלל רוכבים מבוגרים יותר, אחרי שעשו כברת דרך באליפויות אנדורו למיניהן. לאור זאת, ההישג של גב סלע אפילו גדול יותר.

אנחנו בפול גז חושבים שההישג של סלע הוא אדיר בכל קנה מידה, ומאמינים שזוהי רק ההתחלה. עוד נשמע עליו ועל שני אחיו הרבה. כבוד גדול!

הסרטון המסכם של הסטייג' ה-11 יתווסף לכאן בהקדם.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

2024 KTM RC8C

ק.ט.מ: הזמנה מוקדמת ל-RC 8C של 2024

ה-RC 8C הייחודי של ק.ט.מ, עם המנוע של ה-890 דיוק R ועם מכלולי קצה למסלול, חוזר גם לשנת 2024 ב-100 יחידות בלבד; בשבוע הבא ניתן יהיה לבצע הזמנה מוקדמת

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן