בדוקאטי ממשיכים לפתח מערכות בטיחות טכנולוגיות. בחודש אפריל חשפה דוקאטי את אסטרטגיית הבטיחות שלה עד שנת 2025, הכוללת מערכת מבוססת רדאר לזיהוי עצמים בזמן רכיבה ומתן התראה, וכן את התכנית לצייד את כל אופנועי דוקאטי במערכת ABS להטיה, כעת חושפת החברה שת"פ עם מספר חברות מובילות בתחום כמו אאודי (המחזיקה בחלק ממניות דוקאטי) וחברת המעבדים קוואלקום.
במסגרת השת"פ מפתחת דוקאטי מערכת בטיחות חדשה בשם C-V2X, המאפשרת תקשורת ישירה בין כלי רכב – במקרה הזה אופנועים ומכוניות. המערכת תוכל לזהות סכנה, ולהזהיר את הרוכב והנהגים מפני הסכנה שמתקרבת, היא תעשה זאת על-ידי תקשורת ישירה באמצעות טכנולוגיה אלחוטית חדישה שמשלבת בתוכה מערכות התראה מתקדמות שיעזרו לרוכב ולנהג למנוע תאונות.
בדוקאטי הדגימו את יכולות המערכת בבולוניה שבאיטליה, בסמוך למפעל החברה. ההדגמה כללה 2 רכבי אאודי מסוג A4 ו-Q7, וכן דוקאטי מולטיסטראדה 1200 אנדורו. בדוקאטי הציגו כיצד תוכל המערכת למנוע תאונות על-ידי תקשורת בין כלי הרכב ומתן התראות בסיטואציות שונות, כמו למשל התפרצות רכב לנתיב, סטייה תוך כדי פנייה ובלימה פתאומית.
טכנולוגיית ה-C-V2X נמצאת אמנם בשלבי פיתוח מתקדמים, אך היא עדיין נמצאת בניסויים ובתהליך הפיתוח. על-פי דוקאטי, המערכת תהיה חלק מאסטרטגיית הבטיחות של החברה שתגיע לאופנועים עד שנת 2025. כך או כך, הטכנולוגיה שדוקאטי מציגה מקדמת את האופנוענות צעד נוסף לעבר העולם האוטונומי ומפתחת את נושא הבטיחות.