דף הבית / חדשות / דוקאטי מפתחת מערכת תקשורת בין רכבים
Neuburg, 03.07.2018: xxx. Foto: Lukas Barth

דוקאטי מפתחת מערכת תקשורת בין רכבים

מערכת תקשורת חדשה של דוקאטי בשם C-V2X תאפשר תקשורת בין כלי רכב כדי להגביר את הבטיחות ולמנוע תאונות

בדוקאטי ממשיכים לפתח מערכות בטיחות טכנולוגיות. בחודש אפריל חשפה דוקאטי את אסטרטגיית הבטיחות שלה עד שנת 2025, הכוללת מערכת מבוססת רדאר לזיהוי עצמים בזמן רכיבה ומתן התראה, וכן את התכנית לצייד את כל אופנועי דוקאטי במערכת ABS להטיה, כעת חושפת החברה שת"פ עם מספר חברות מובילות בתחום כמו אאודי (המחזיקה בחלק ממניות דוקאטי) וחברת המעבדים קוואלקום.

מערכת תקשורת אלחוטית חדשה לתקשורת בין רכבים למתן אזהרות
מערכת תקשורת אלחוטית חדשה לתקשורת בין רכבים למתן אזהרות

במסגרת השת"פ מפתחת דוקאטי מערכת בטיחות חדשה בשם C-V2X, המאפשרת תקשורת ישירה בין כלי רכב – במקרה הזה אופנועים ומכוניות. המערכת תוכל לזהות סכנה, ולהזהיר את הרוכב והנהגים מפני הסכנה שמתקרבת, היא תעשה זאת על-ידי תקשורת ישירה באמצעות טכנולוגיה אלחוטית חדישה שמשלבת בתוכה מערכות התראה מתקדמות שיעזרו לרוכב ולנהג למנוע תאונות.

בדוקאטי הדגימו את יכולות המערכת בבולוניה שבאיטליה, בסמוך למפעל החברה. ההדגמה כללה 2 רכבי אאודי מסוג A4 ו-Q7, וכן דוקאטי מולטיסטראדה 1200 אנדורו. בדוקאטי הציגו כיצד תוכל המערכת למנוע תאונות על-ידי תקשורת בין כלי הרכב ומתן התראות בסיטואציות שונות, כמו למשל התפרצות רכב לנתיב, סטייה תוך כדי פנייה ובלימה פתאומית.

טכנולוגיית ה-C-V2X נמצאת אמנם בשלבי פיתוח מתקדמים, אך היא עדיין נמצאת בניסויים ובתהליך הפיתוח. על-פי דוקאטי, המערכת תהיה חלק מאסטרטגיית הבטיחות של החברה שתגיע לאופנועים עד שנת 2025. כך או כך, הטכנולוגיה שדוקאטי מציגה מקדמת את האופנוענות צעד נוסף לעבר העולם האוטונומי ומפתחת את נושא הבטיחות.

כך זה נראה בלוח השעונים של הרכב
כך זה נראה בלוח השעונים של הרכב
וגם כאן
וגם כאן

אודות רון לב

רון לב
על דו-גלגלי עוד מרחם אימו, חולה בטיניטוס האגזוזים ומכור לרעידות המנוע. עדיין לא נמצאה תרופה

עשוי לעניין אותך

2024 KTM RC8C

ק.ט.מ: הזמנה מוקדמת ל-RC 8C של 2024

ה-RC 8C הייחודי של ק.ט.מ, עם המנוע של ה-890 דיוק R ועם מכלולי קצה למסלול, חוזר גם לשנת 2024 ב-100 יחידות בלבד; בשבוע הבא ניתן יהיה לבצע הזמנה מוקדמת

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן